Marmaray'da hedef 365 milyon yolcu!
Banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinin 2015 yılı içerisinde tamamlanması öngörülüyor. Gebze-Halkalı arasındaki banliyö sisteminin metro standardına yükseltilmesinden sonra Marmaray'da hedef, günde 1 milyon yolcu olarak belirlendi
Gebze-Ayrılıkçeşmeve Halkalı-Kazlıçeşme arasında yapımı devam eden ve Marmaray'la bağlanacak olan banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinin 2015 yılı içerisinde tamamlanması öngörülüyor.
Gebze-Halkalı arasındaki banliyö sisteminin metro standardına yükseltilmesinden sonra Marmaray'da hedef, günde 1 milyon yolcu olarak belirlendi. Avrupa ve Asya kıtasını denizin altından birbirine bağlayan ve dünyada müı hendislik harikası olarak kabul edilen asrın projesi Marmaray 1. yaşını kutluyor. 29 Ekim 2013 tarihinde hizmete açılan, yüksek güvenlik sistemleriyle donatılan Marmaray'm Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme kesiminin açılışından günümüze kadar 100 bin sefer yapıldı, 1.4 milyon km yol kat edildi, 50 milyon yolcu taşındı. Boğaz'ın altmdan geçişten sonra Avrupa yakasında ilk istasyon olan Sirkeci'de Kabataş-Bağcılar tramvay hattıyla, Avrupa yakasındaki son istasyonu olan Kazlıçeşme'de ise karayolu toplu taşıma araçlarıyla aktarmanın mümkün olduğu Marmaray'da 3 bin 500 araçlık park yeri mevcut. Yolcularının yüzde 48'inin Anadolu, yüzde 52'sinin Avrupa yakasından geldiği Marmaray, Anadolu yakasında, Ayrılık Çeşmesi'nde Kadıköy-Kartal Metrosu'na, Üsküdar'da deniz ve karayolu toplu taşıma araçlarına bağlanıyor. Yenikapı İstasyonunda hem Taksim-Hacıosman metrosu ile hem de yakın gelecekte hizmete açüacak olan Atatürk Havalimanı-Başakşehir- Olimpiyat Stadı metro hattı üe entegrasyonu olan Marmaray'da, Gebze-Halkalı arasındaki banliyö sisteminin metro standardına yükseltilmesinden sonra hedefini günde 1 müyon yolcu olarak belirledi. Yüzyülık tasarım ömrüne sahip olan Marmaray, 9 şiddetinde depreme dayanıklı ve 2 dakikalık tren işletme aralığma uygun olarak dizayn edildi.
Türkiye