10 / 05 / 2024

Mega projeler seçim sonrasında hızla devam edecek!

Mega projeler seçim sonrasında hızla devam edecek!

Tamamlanmakta olan Yeni Havalimanı, Akkuyu Nükleer Santralı, 3. Köprü, İzmir-İstanbul Otoyolu, Avrasya Tüneli gibi mega projelerle yeni bir çağın başlangıcına doğru emin adımlarla koşuyoruz.



Söz konusu projelerin en büyük garantisi ise 1 Kasım'da sandıktan çıkan tarihi AK parti zaferi...


Yeni havalimanına yerli kredi tamam 


İnşaatı büyük bir hızla devam eden ve 10 milyar 247 milyon euro yatırımla hayata geçirilen İstanbul 3. Havalimanı’nda çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Yıllık 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olacak projenin temeli 7 Haziran 2014 tarihinde atılmıştı. Projenin finansmanı için de ilk imzalar geçtiğimiz günlerde atıldı.


Üçüncü Köprü için son viraj


3. Köprü, 59 metrelik genişliğiyle bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Üçüncü Köprü, Mayıs 2016'da açılacak.


Çanakkale'ye en uzun köprü 


Lapseki-Gelibolu arasında yapılması planlanan Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün ihalesine çıkılacak. İstanbul üzerindeki yükü alıp, Çanakkale üzerinden Avrupa'ya taşıyacak köprü, 2 bin 23 metre orta açıklık, toplam 3 bin 623 metre uzunluğuyla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Proje, yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilecek. 


Üç katlı İstanbul Tüneli


İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde çalışmalar ihale aşamasına geldi. 2 karayolu ve 1 metro yolunun Boğaz'ın altından geçeceği projenin uzunluğu 6,5 kilometre olacak. Projenin tamamlanmasıyla Hasdal-Ümraniye-Çamlık arası seyahat süresi 14 dakikaya inecek. İncirli-Söğütlüçeşme arası 6 bin 500 metrelik tünelden 40 dakikada geçilecek. Tünelin, 5 yıl içinde hazır hale gelmesi hedefleniyor.


Kıtalar deniz altından birleşiyor 


Deniz seviyesinin yaklaşık 106 metre altında inşa edilen Avrasya Tüneli sayesinde Kazlıçeşme-Göztepe arası 100 dk’dan 15 dakikaya inecek. Proje 2016 sonunda tamamlanacak. Proje günde 100 bin üzerinde araca hizmet verebilecek.


K. IRAK GAZI YOLDA


- Azeri gazını Türkiye'ye, Türkiye üzerinden de Avrupa'ya taşıyacak TANAP'ın Türkiye kısmındaki inşaat çalışmaları devam ediyor. TANAP'tan ilk gaz 2018'de akmaya başlayacak. 

- Rus gazını Türkiye üzerinden Avrupa'ya taşıyacak 'Türk Akımı'' projesinin hükümetin kurulması ile yeniden gündeme gelmesi bekleniyor. 

- Gelecek dönemde Kuzey Irak gazının Türkiye'ye gelmesi konusunda da gelişmeler olması bekleniyor.


ALTAY VE ATAK GELİYOR


- Yerli Bölgesel Uçak Projesi için nihai onay süreci devam ederken, bir sonraki adım olarak Ankara'da kurulacak TRJet tesisinin yapım çalışmalarına başlanacak. 

- ALTAY tankının 2018'de Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine girmesi öngörülüyor. 

- Tamamen milli imkanlarla üretilen ATAK helikopterinin üretimine devam edilecek. 

- Hürkuş-B Projesi kapsamında 2019'a kadar Türk mühendisleri tarafından tasarlanan 15 eğitim uçağı tamamlanacak. 

 

Yerli uydu 2019'da uzayda 


Uzaya gönderilen Türksat 4A ve Türksat 4B uydularının ardından, Türksat 5A ve 5B uyduları içinse 3 ay içinde ihaleye çıkılması planlanıyor. Türk mühendislerinin de yapımında görev alacağı Türkiye'nin ilk yerli uydusu Türksat 6A ile ilgili çalışmalar da başladı. TÜBİTAK, TUSAŞ ve ASELSAN tarafından, üretimi gerçekleştirilecek uydunun, 2019'da fırlatması hedefleniyor.


4.5G'de mutlu son yakın


İhalesi yapılan 4,5G'ye 1 Nisan 2016 itibarıyla geçilmesi hedefleniyor. Yerli Otomobil Projesi kapsamında elektrikli yerli marka otomobil imalatının gerçekleşmesi için Ar-Ge başta olmak üzere gerekli altyapının kurulması için çalışmalar sürdürülecek.


İstanbul-İzmir Otoyolu 50 ülke bütçesini aşıyor


Toplam 433 km’lik proje tamamlandığında İstanbul  İzmir  arası 8 saatten 3,5 saate, İstanbul Bursa arası 2,5 saatten 1 saate inecek. 384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km uzunluğundaki proje Yap-İşlet-Devret Modeli ile gerçekleştiriliyor. İzmit Körfez Geçişi’ni de kapsayan otoyol, güzergah üzerinde Yalova, Bursa Balıkesir Manisa gibi illerin de ekonomik ve sosyal hayatına önemli katkılar sağlayacak. Bu projenin tamamlanmasıyla İstanbul İzmir arası 8 saatten 3,5 saate, İstanbul Bursa arası 2,5 saatten 1 saate inecek. Toplam 10 milyar dolarlık projenin 50 ülkenin yıllık bütçesinden daha büyük ve  projeye günlük 4 milyon dolar harcanıyor. İzmit Körfez Köprüsü'nün 2016 içinde hizmete girmesine kesin gözüyle bakılıyor.


Tarihi İpek Yolu canlanıyor


Türkiye ile Gürcistan, Azerbaycan ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri arasındaki demiryolu bağlantısını sağlayarak tarihi İpek Yolu'nun canlandırılması, ekonomik ve kültürel işbirliğinin geliştirilmesi amaçlarıyla yapılacak Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu Hattı tamamlanacak. 


İstanbul-Ankara 75 dk'ya iniyor


İstanbul-Ankara arasına yeni bir hızlı tren hattı inşa edilmesine yönelik çalışmalar başlatıldı. 'Süper Hızlı Tren' projesiyle birlikte İstanbul-Ankara arasında yolculuk sadece 75 dakika sürecek.Türkiye'nin en önemli turizm şehirlerinden biri olan Antalya'nın da yakın zaman içinde İstanbul ve Ankara'ya bağlanması için çalışmalar başladı. Hedef 5 yıl içinde bu projeleri de hayata geçirmek. 


İş dünyası ne dedi?


TÜSiAD'ın sandıkla imtihanı sürüyor! 


TÜSİAD: İş dünyasının hükümetten beklentisi; geliştirilmesi gereken siyasi reform ve kamu yönetimi, kalkınma ve rekabet gücü alanlarında bir dizi düzenlemenin süratle hayata geçirilebilmesi, bir süredir yıpratıcı düzeyde keskinleşmiş olan toplumsal kutuplaşmanın sona erdirilmesi yönünde, ortak akıl ve uzlaşı anlayışı içinde hareket edilmesidir.


Şimdi hep birlikte çalışma zamanı


TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu: Şimdi ekonomiye ve reformlara odaklanma zamanı. Türkiye güçlü ve sağlam bir demokrasi geleneğine sahip olduğunu bir defa daha ortaya koydu. Hepimizin aynı gemide olduğunu unutmadan, uzlaşı içinde çalışarak, ortak akılla meselelerimizin üstesinden gelebiliriz. Şimdi ülkemiz için hep birlikte çalışma zamanı.


Hükümet, dünü dünde bırakmalı


Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Tarkan Kadooğlu: Tüm siyasi partileri ve adayları kutluyorum. Yeni kurulacak hükümetin, dünü dünde bırakıp yeni bir heyecan yeni bir sinerji ile; ekonomi, barış süreci, AB süreci ve dış politika gibi konularda hızlı hareket etmesini ve gereken reformları hayata geçirmesini diliyoruz.


Toplumun iradesi ortaya çıkmıştır


Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK): Son seçimler ülkemize yönelik terör eylemlerine rağmen büyük ölçüde sükunetle yapılmış, toplumun iradesi ortaya çıkmıştır. Toplum genelinin sağduyusunu kanıtlayan bu durum, demokrasimiz açısından önemli bir başarı. Artık işimize odaklanalım. Hükümet ekonomiye ve çalışma hayatına öncelik vermeli.


Huzur ve güven için oy verdiler


Hak-İş Genel Başkanı Mahmut Arslan: Seçmen, Türkiye'yi geriye götürme çabalarına, terörün ortaya çıkmasına karşı istikrar, kardeşlik, huzur ve güvenin devamı yönünde oy kullandı. Yeni hükümetin taşerondan geçici işçilerin sorunlarına, asgari ücretten emekli maaşlarına kadar pek çok alanda sorunları çözüp sosyal dengeyi kuracağına inanıyoruz.


Seçim süreci artık geride bırakılsın


Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar: Milletimiz görevini yerine getirmiş ve ülke yönetimini belirleyen iradesini yansıtmıştır. Şimdi seçim süreci hızla geride bırakılmalı, toplumun bütün kesim ve sektörleri topyekun olarak ülke sorunlarına ve menfaatlerine odaklanmalıdır. Seçim sonuçlarının hayırlı olmasını diliyorum.


En büyük beklenti 2023 hedefleri


Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar: Halkımız tek parti hükümeti ve istikrardan yana tercihini yaparak çözümsüzlük istemediğini ortaya koydu. Bundan sonraki süreçte, yeni hükümetin toplumdaki gerginliği ortadan kaldırıp tüm kesimleri kucaklayıp, ülkemizi 2023 hedeflerine taşıması en büyük beklentimizdir.


Akşam 


Geri Dön