27 / 11 / 2024

Mega projelerde Doka'nın kalıp sistemi tercih ediliyor!

Mega projelerde Doka'nın kalıp sistemi tercih ediliyor!

Doka Kalıp-İskele Sanayi ve Ticaret AŞ Genel Müdürü Ender Özatay, ''Osmangazi ve 1915 Çanakkale köprüleri ile Kuzey Marmara Otoyolu'ndaki İhsaniye ve Çayırköy köprülerinde Doka'nın kalıp sistemleri tercih edildi" dedi.




Doka Kalıp-İskele Sanayi ve Ticaret AŞ Genel Müdürü Ender Özatay, amaçlarının, inşaat sektöründe maksimum güvenlikte bir çalışma ortamı yaratmak amacıyla olduklarını söyleyerek, "Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu'ndaki İhsaniye ve Çayırköy köprülerinde Doka'nın kalıp sistemleri tercih edildi." açıklamasında bulundu.

Özatay, 4. Uluslararası Karayolları Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı'nda, özel sektörün yanı sıra kamu kuruluşlarıyla da iş birliğiyle önemli projeler düzenlediklerini kaydetti.

Anadolu Ajansı'ndan Ayşe Böcüoğlu Bodur ve Arife Yıldız Ünal'ın haberine göre; köprü, tünel ve yol yapımlarının tecrübe ve ihtisas gerektiren konular olduğunu söyleyen Özatay, "Doka'nın 150 yıllık uluslararası bilgi birikimiyle ülkemizin önemli ve özel projelerinde yer almaktan gurur duyuyoruz." dedi.

Özatay, özellikli yapısıyla dünyada dördüncü, Türkiye'de ise ilk olmaya hazırlanan Kömürhan Köprüsü'nün bağlantı tüneli ve yol yapımının şirket tarafından devam edildiğini söyleyerek, köprünün Doğu Anadolu Bölgesi'nin batı ve güneyinde yer alan illere ulaşımı açısından stratejik bir konuma sahip olduğunu söyledi. Kömürhan Köprüsü'nün, inşaatına 6 Ocak 2014'te başlandığını hatırlatan Özatay, köprünün Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi'nin bu yıl sonu itibarıyla tamamlanmasının planlandığını söyledi.

Ana hedeflerinin başında, hizmetlerinde inşaat sektöründe maksimum güvenlikte bir çalışma ortamı yaratacaklarını söyleyen Özatay, "İnşaat sektöründe özellikle yüksekte çalışmanın getirdiği tehlikeler, kalitesiz ve herhangi bir kalite normuna uymayan sistemsiz kalıp malzeme tercihleri, mühendislik hizmeti eksik ya da hiç olmayan uygulamalar, istenmeyen iş kazalarına sebep olmakta. Bu durum kalıp iskele sektörünün ne kadar önemli olduğunu gözler önüne sermekte." dedi.

Doka'nın, sadece Türkiye'nin değil, dünyanın da sayılı projelerine sunduğu çözümlerle bu ihtiyaçlara yanıt verdiğini söyleyen Özatay, şirketin, Mississipi Nehri Köprüsü, Belgrad'da Sava Nehri Köprüsü, Almanya'da Froschgrundsee Vadi Köprüsü gibi projelerin inşasında bulunduğunu söyledi.

Türkiye'de ise Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu'nda İhsaniye ve Çayırköy köprülerinde de kalıp sistemlerinin seçildiğini söyleyen Özatay, "İstanbul Havalimanı'nın bağlantı köprülerinde de yine Doka tercih edildi." şeklinde konuştu.


Geri Dön