02 / 05 / 2024

Mehmet Kocadon Bodrum'un dünya markası olması için kolları sıvadı!

Mehmet Kocadon Bodrum'un dünya markası olması için kolları sıvadı!

Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, ilçenin magazin figürü olmasından sıkıldı. Dünyanın 5 seçkin markasından biri olması için strateji belirledi



Türkiye'nin en önemli turizm bölgelerinden biri Bodrum. Son günlerde dünyanın en önemli otel zincirlerinden Mandarinin yatırım için Cennet Koyu'nu seçmesiyle yeniden gündemde, Ancak yaz aylarında Türkiye kamuoyunda magazin haberleriyle daha çok gündeme gelen Bodrum turizmdeki imajından rahatsız. Geçen hafta Türkiye turizmi için önemli bir fuar olan EMİTT'e Bodrum adına katılan Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, ilçenin yeni hedeflerini anlattı. Bodrum'un bugün çevreye duyarlı, kent kimliği korunmuş doğru bir şehir turizmi yapan bölge olduğunu anlatan Kocadon, "Bodrum dünyanın 5 önemli markasından biri olacak. Ama bunu Türkiye görmüyor" diyor.

Aynı zamanda Bodrum Tanıtma Vakfı Başkanı da olan Kocadon,Yaz aylarında dünyanın birçok ülkesi ve şirketleri Bodrum'dan yönetiliyor. Turizmde en önemli oyuncuyuz" derken biraz da kızgın.

Bodrum turizmle 1980'lerde tanıştı. Doğru gelişti mi 1980'de akım başladığında hazırlıksızdık. Büyük oteller geldi. Alt yapı sorunlarımız oldu. Yıllar içinde ise Bodrum ülkemizin dünyada var olan en önemli markalarından biri oldu. Kent kimliğini koruyabilen, çevreyi de korumaya dikkat eden bir turizm kenti oldu. Devletten arazi ve teşvik almadan bugün turizmde Türkiye'nin ve dünyanın gündemine oturmuş tek yer Bodrum'dur. Öz sermayesiyle buraya gelmiştir. İyi yönleriyle bahsedilmelidir Bodrum'dan. Geçen yıl sezon nasıldı Bodrum'da geçen yıl yüzde ll'lik artış yaşandı. İsveç ve Danimarka gibi ülkelerden gelen turist oranındaki artış ise yüzde 116. Geçtiğimiz yıl katıldığımız 21 uluslararası turizm fuarında Bodrum'u sadece deniz-kum-güneş üçlemesi ile değil, doğası, mavi yolculuğu, tarihi ve kültürü ile tanıtarak hayal denilebilecek rakamları gerçekleştirdik. İngiltere'deki kriz olmasaydı yüzde 15 büyüme sağlardık. Yerli turizmde yüzde 25 büyüdük bu sene. Gelirimiz gayrimenkul satışlarını da katarsak 2 milyar dolar.

Bodrum'da sezon kısa değil mi
Turizm sezonunun 12 aya çıkartılamaması ve altyapı yetersizliği zayıf yönlerimiz. Korunmuş çevre turizmde çok önemli. Turizmi 12 aya çıkarmak için Bodrum Havalimanı'nın özelleştirilmesi ve inşaatının bitilmesini istiyoruz. Havalimanı bittikten sonra Bodrum dünyaya açılmış olacak. İstanbul aktarması devreden çıkacak. En büyük sıkıntımız direkt dünyaya açılamamak. Ve 4'üncü bir marinaya ihtiyaç var. Tüm marinalar dolu şu anda ve sırada bekleyen yüzlerce tekne var.

Bodrum'u gelecekte nerede görmek istiyorsunuz
Bodrum gelecek 5 yıl içinde dün-yanın en seçkin 5 markasından biri olacak. Kıyılarımızın planlanarak değerlendirilmesi lazım. İspanya'nın kıyı şeridi 800 kilometre, sadece Muğla'nın kıyı şeridi 1.5 İspanya ediyor. Doğru örneklere bakarak yolumuzu çizebiliriz. Turisti mutlu etmeliyiz, turistin otelden çıkmasını sağlamalıyız. Çin ve Hindistan pazarlarına da yönelmemiz lazım.
Türkiye turizm bölgeleri sıralandığında genel olarak Bodrum'un adı daha çok iç turizmle anılıyor. Sanki bir sayfiye yerine dönmüş gibi.

Bu imaj doğru değil mi
Turizm de Türkiye'nin marka şehriyiz. Bunu herkes kabullensin. Bugün Antalya'ya 10 milyon turist geliyor olabilir. İlçelere baktığınızda Kemer, Alanya gibi çeşitliliği var. Bodrum tek başına ilçe olarak 1.4 milyon turisti ağırlayabilen ve 2 milyar dolar ekonomiye katkı sağlayan bir bölge. Bodrum hiçbir yerin yazlığı değil. Dünya Bodrum'u kabullendi. Yurtdışı fuarlarında adı Türkiye'den önce geçiyor.

Antalya'da yıllarca ayrı bir ülke olarak algılandı.
Kimsenin rakibi değiliz. Dünya butik turizm liginde oynayan bir takımız. Bodrum'da zincirin halkalarının tamamı, yan kolları da para kazanıyor. Herkes kazan kazan oynuyor Bodrum'da. Eğer bir zincir otel Rixos Bodrum'daki otelimizi 'her şey dahil'den çıkardık diyorsa bu bizim başarımızdır. İnsanlar bir otelde kalıp dışarıda yemek yiyelim demiyor diğer şehirlerde. Burada diyor. Bodrum gastronomik olarak İstanbul'dan sonra Türkiye'de en önemli çeşitliği ve kaliteyi sağlayan ilçe. Bodrum'u Bodrum yapan diğer etkenlerden birisi de Anadolu halkının verdiği destektir. Bodrum'da herkes kendi Bodrum'unu yaşar. Burası hoşgörü mabedidir.

Yeni bir Bodrum imajı yaratmayı hedefliyorsunuz. Markalaşma konusunda herhangi bir destek alıyor musunuz
Türkiye'de ilk kez tanıtım planını yapıyoruz. Markalaşmanın farkına vardık. Önce logomuzdan başladık. Fuarlara o yüzden logomuz ve tek başımıza katılıyoruz. Eskiden turizm fuarına katılacak birini bulamazken şimdi 20 firma bizimle katılmak istiyor. Avrupa'daki kriz bize yeni pazarlar açtı. Kazakistan ve Rusya. Arap camiası da ilgi gösteriyor. İnternetten en çok tık aldığımız ülkeler İran ve Suriye.

Yatırımlar konusunda neler yapıyorsunuz
Alt yapıya yılda 10 milyon TL, üst yapı içinse 3 milyon TL harcıyoruz. Belediyemizin bütçesi 92 milyon lira. Yetersiz. Turizm beldesi olarak tanınmak ve ona göre bütçe almak istiyoruz.
Jale Özgentürk/Radikal
 


Geri Dön