22 / 11 / 2024
fuzul

Menderes Türel: Antalya 359 projeyle marka şehir olacak!

Menderes Türel: Antalya 359 projeyle marka şehir olacak!

Gündeme dair önemli açıklamalarda bulunan Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin mevcut belediye başkanı ve bu seçimde AK Parti'den tekrar aday gösterilen Menderes Türel, dev projelerle Antalya'nın marka şehir olacağını söyledi.




Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin mevcut belediye başkanı ve bu seçimde AK Parti'den tekrar aday gösterilen Menderes Türel, gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu.

Hürriyet'te yer alan habere göre, katıldığı canlı yayında merak edilen soruları yanıtlayan Türel, Antalya için 359 proje üreteceğini söyledi.

Menderes Türel belediyeciliğinde Antalya’da değişen neler oldu?

Süre iki dakikamı? Başka soru var mı? O kadar çok şey değişti ki bunları iki dakikaya sığdırmak mümkün değil. Ancak birkaç ana başlıkla ifade etmeye çalışayım. Ben 2004 senesinde seçildiğimde Antalya’da hiç katlı köprülü kavşak yoktu. Antalya, Antalyalılar sayesinde ve bizim gayretlerimizle bu kavşaklarla tanıştı. Hafif metro hiç yoktu ve o metro da bizim dönemimizde geldi. Şimdi de 55 km’ye kadar çıkarıyoruz. Bunun dışında, Antalya’da iki tane arıtma tesisi vardı biz bunu 32 arıtma tesisine çıkarttık ve 640 km’lik sahil bandında 1 mm. küp arıtılmadan denize gitmiyor. O yüzden Antalya’da alt yapı ve üst yapıda muhteşem değişiklikler oldu. Biz Antalya'da yeni göreve başladığımızda Antalya’nın 3’te 1’inde kanalizasyon vardı. Bizim yaptığımız toplam içme suyu hattı 5400 km. Antalya-Londra arası 3741 km. Antalya-Londra arasındaki mesafeden daha fazla meksefedeki içme suyu hattını 2014-2019 arasındaki dönemde Antalya’ya kazandırdık. Bir taraftan bunları yapıyorken, diğer tarafta Konyaaltı’nda uluslararası ödül alan Konyaaltı Sahil Antalya Yaşam Parkını yaptık. Bunların dışında teleferik tamamlandı, Boğa Çayı’nda rekreasyon alanı yaptık. Bunların yanında önümüzdeki dönemde tamamlayacağımız projeler var. Antalya gerçekten değişti. Şunu söylemiştim, 2004’te kataloğun kapağına 6-7 tane şehir dizmiştim. New York, Londra, Paris, Barcelona, Miami, Dubai gibi bir sürü şehir saymıştım. Onları onlar gibi olmak için değil onları geçmek için saymıştım. Bugün Antalya, Londra ve Paris’ten sonra dünyada New York ile birlikte 13.600.000-14.000.000 gelen turistle birlikte dünyada 3. Sırada. Antalya demek ki Barcelona’yı geçmiş, Dubai’yi geçmiş, Miami’yi geçmiş ama biz yeterli görmüyoruz ve "Antalya’ya dünya şampiyonluğu yakışır" diyoruz.

Antalya için 359 proje yapmak 4 yıllık için fazlasıyla iddialı değil mi? Verdiğiniz sözü tutamamaktan korkmuyor musunuz?

Bir kere ben şunu çok büyük bir özgüvenle ifade edebilirim. Bizim yaptıklarımız gerçekten yapacaklarımızın teminatı. Bu güne kadar verdiği her sözü yerine getiren bir Belediye Başkanı olmanın onuru ve gururuyla yaşıyorum. Bizim kataloglarımız her seçim dönemi öncesinde yayınlanır. Bu kataloglara baktığınızda bizim sözümüzü ne kadar tutup ne kadar tutmadığımızı halkımız gayet iyi değerlendirir. 2014’te seçimden önce dağıttığım ve “Yapacağım” dediğim hizmetlerin yer aldığı katalogdaki projelerden fazlasını yapmışım. Özellikle biz “Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır” diyor iken diğer adayların geçmiş seçimlerde dağıttığı kataloğa Antalyalıların bakmasını istiyorum. Birçok projenin hayal olup gerçekleşmediğini görüyoruz. O yüzden 359 projenin hepsi halkımız bize güvendiği taktirde yapacağımız projeler. Hepsinin en ince detayına kadar hesaplarını yaptık. 359 projenin içinde 70.000 kişiye iş imkanı diyoruz. Sadece Boğa Çayı Projesi’nde Antalya’da 10.000 kişi yeni bir iş imkanına kavuşacak. 70.000 kişi derken, 359 projenin hangisinde kaç kişi çalışacaksa bunların hesabını yaparak söylüyoruz. Biz geçmişte Antalya’da 100.000 kişiye iş vaatleri duyduk. Bedava elektrik vaatleri duyduk. Biz ne söylediysek fazlasını yapmış bir iddiayla ortaya çıkıyoruz. Antalya’da bizim yapacağımız hizmeti başka hiç kimse yapamaz. Bunu çok açık ve net söylüyorum. İşte metro, kruvaziyer liman, Boğa Çayı Projesi, sinema stüdyoları diyoruz. Bu kadrolar bizde var ve vizyonumuzla biz bunları her zaman yapabiliriz.

Antalya markalaşma yolunda hangi aşamada?

Biz her konuşmamızda Antalya'ya “Marka Şehir” diyoruz. Antalya hiç şüphesiz ki Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün de söylediği gibi “Dünya’nın en güzel yeri” Ancak Antalya’ya yapılacak o kadar çok şey var ki. Antalya bugün yabancı konaklamalı turist sayısında dünya üçüncülüğünü kazanmışsa artık markalaşmış demektir. Örneğin Rusya’ya gittiğinizde Rus vatandaşlara “Türkiye’ye gittiniz mi?” diye sorduğunuzda “Hayır. Biz Antalya’ya gittik” diye cevaplıyorlar. Biz Antalya’mızın marka değerini daha da güçlendirmek zorundayız. Antalya’da 3 ay olan turizm sezonu şimdi 9 aya çıktı. Hedefimiz 12 aya çıkartmak ki mevsimlik işsizler de kalsın ve otellerimizde herkes çalışsın. Turizmi 12 aya yayıyor iken ürünümüzü de çeşitlendireceğiz. Antalya’da çok ciddi şekilde av turizmi gerçekleşmeye başladı. Trump’ın oğlu Antalya’ya av yapmaya geldi. Golf turizmi, kongre turizmi, inanç turizmi… Antalya’da Noel Baba var. Antalya’da en çok ziyaret edilen nokta Noel Baba Kilisesi.  Bu kadar çok ürün zenginliği olan bir şehrin marka değerini çok daha güçlendirmemiz lazım. Onun için kruvaziyer limanlar, yat limanları ve film platoları ve onun için kent merkezi düzenlemeleri diyoruz. Bunu yaptığımızda Antalya’yı tutabilene aşk olsun.


Geri Dön