05 / 11 / 2024

Mersin Limanı'na 1 milyar 170 milyonluk yatırım yapıldı!

Mersin Limanı'na 1 milyar 170 milyonluk yatırım yapıldı!

MIP ortaklarından Akfen Holding'in Yönetim Kurulu Başkam Hamdi Alan, limana özelleştirilmeden bu yana 1 milyar 170 milyon dolarlık yatırım yapıldığını, işlem hacminin 400 binden 1.5 milyon TEU'ya çıktığını söyledi.




Mersin Liman İşletmesi (MIP) ortaklarından Akfen Holding'in Yönetim Kurulu Başkam Hamdi Alan, limana özelleştirilmeden bu yana 1 milyar 170 milyon dolarlık yatırım yapıldığını, işlem hacminin 400 binden 1.5 milyon TEU'ya çıktığını söyledi. Akın, son 5 yılda limandaki büyümenin Türkiye'nin büyümesinden 3 kat fazla olduğunu, hedeflerinin 5 milyon TEU işlem hacmi olduğunu aktardı. Düzenlediği değerlendirme toplantısında çalışmaları hakkında bilgi veren Alan, limanın özelleştirme ihalesinin 2005'te tamamlandığını, devir işleminin ise 2007'de gerçekleştiğini hatırlattı. Limanı devraldıklarında işlem hacminin 400 bin TEU olduğunu ve 600 civarında sendikalı işçi çalıştığım kaydeden Akın, bugün işlem hacminde 1.5 milyon TEU'ya, konvansiyonel yükte ise 8.8 milyon tona ulaştıklarım. 18 bin kişiye de dolaylı istihdam sağladıklarım söyledi. 

En büyük gemiler 2016'da yanaşacak Limana devraldıkları günden bu yana 1 milyar 170 milyon dolar yatırım yaptıklarım anlatan Akın, saha düzenlemeleri, TIR parkları, otomasyon sistemleri, araç yatırımları gerçekleştirdiklerini söyledi. Son olarak işlem hacmini 2.6 milyon TEU'ya çıkaracak rıhtım inşaatına başladıklarım bildiren Akın, 170 milyon dolar maliyete sahip bu yatırınım 2016'mn ilk çeyreğinde tamamlanacağım ve artık büyük gemilerin Mersin Limam'na yanaşma sorununun kalmayacağını dile getirdi. 

Gümrük elimizi kolumuzu bağlıyor İstenilen ihracat hedeflerine ulaşılabilmesi için yatırımların kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Akın, "1 milyon metrekareye sıkışmış bir liman var ve bizim hedefimiz burayı 5 milyon TEU işlem hacimlerine taşımak. 

Tüm Türkiye'nin toplam konteyner elleçleme kapasitesinin 8 milyon TEU olduğu düşünülürse bu yatırımın önemi daha iyi anlaşılacaktır" değerlendirmesinde bulundu. Eleştirileri de yanıtlayan Akın, özellikle yüksek tarifelere değindi. Limandaki fiyat artışlarının her zaman kendilerinden kaynaklanmadığına işaret eden Akın, "Gümrük elimizi kolumuzu bağlıyor. Gümrükte son anda gelen tedbirlerle her konteynerm XRay'den geçmesi gerekiyor. Böylesi bir uygulama elbette hizmette yavaşlamaya neden olacak. Demoraj ödenecek başka çözümü yok. Devletin de kendisine göre sebepleri var " dedi. 

Dökme yük artışını öngöremedik Mersin'i konteyner limanına dönüştürme planıyla hareket ettiklerini ve konvansiyonel yüklerin çok artacağım tahmin etmediklerini kaydeden Akın, sözlerine şöyle devam etti: "Bugün 8.8 milyon ton konvansiyonel yüke ulaştık. Genel kargonun bu kadar büyüyeceğini öngörmemiştik. Beklediğimizden hızlı büyüdü. 

Dünya konteynerleşmeye gidiyor. 

Bu alana yoğunlaştığımız için konteyner yükleri daha hızlı elleçleniyor. Dökme yük artışına hazırlıksız yakalandık. Bu alandaki eksiklikleri de gidereceğiz ve konvansiyonel yük kapasitemizi 15 milyon tona kadar çıkaracağız. Ayrıca işlem hacmini 2.6 milyon TEU'ya çıkarma çalışmamızdan sonraki en önemli yatırımımız limanı otoyola bağlamak olacak. 

Her türlü altyapı hazır." '2010'dan bu yana ana kalemlerde fiyat artırmadık' MIP Genel Müdürü ismail Hakkı Tas, tarifeler üzerinde durdu. 

2010'dan bu yana ana kalemlerde fiyat artırımı yapmadıklarını bildiren Tas, özelleştirmeden bu yana tarifelerin 4 kez revizyon geçirdiğini, bunların da proje yükleri, ambar ücretleri gibi tamamen zamanın ve hizmetlerin gereği değişikliklerden kaynaklandığını anlattı. Tas, "Her değişiklik özelleştirme gereği TCDD'nin kontrolünde yapılmaktadır" dedi. Müşterilerine 20 milyon doların üzerine çıkıldığında indirimler yapıldığını bildiren Tas, bu teşvikten ithalatçı firmaların da yararlanabildiğim söyledi. Fiyatlarının henüz yeni özelleşen İskenderun ile karşılaştırılmaması gerektiğine dikkat çeken Tas şunları söyledi: "İskenderun henüz yeni bir liman. Zaman içinde orada da tarife değişikliklerini hep birlikte göreceğiz. Bizim ölçeğimizde yılda 1 milyon TEU üzerinde yük elleçleyen 9 milyon tona yaklaşan konvansiyonel yük çalışan limanlara bakınca birçok kalemde bizim daha uygun fiyatlar verdiğimiz görülecektir. 

Ambarlı Limanı'nda ardiye ücretleri bizim 2-3 katımız. Mersin Limanı'nda 5 gün kalan konteyner 90 dolar öderken diğer limanlarda 160 dolara kadar ödeme yapabiliyor." 


Dünya 


Geri Dön