05 / 05 / 2024

MEŞTİ'deki yüksek kira bedelleri 2. kez krize neden oldu!

MEŞTİ'deki yüksek kira bedelleri 2. kez krize neden oldu!

Mersin şehirlerarası otobüs terminalinde yaşanan yüksek kira sıkıntısı yüzünden birçok otobüs firması rotayı Tarsus Otogarı'na çevirdi.



81 seyahat firmasından 52'sinin, işletme sahibinin yüksek kira bedelleri istemesi nedeniyle MEŞTİ'ye girmeme kararı aldığı bildirildi. Rotayı Tarsus Otogarı'na çeviren seyahat firmaları yolcularını servislerle Tarsus'a götürecek, şehir dışından Mersin'e gelen yolcuları ise Tarsus'ta indirip, servisle Mersin'e taşıyacak. Bu durumun yeni bir kaos yaracağı da belirtildi. Seyahat firmaları, son günlerde gündeme oturan bu sorunu Türkiye Otobüsçüler Federasyonu'nun (TOFED) İstişare Toplantısı'nda masaya yatırdı. Büyükşehir Belediyesi tarafından 20 milyon TL'ye inşa edilen 81 yazıhaneli otogarın, 23 milyon lira bedelle Mersin Şimşek Grup'a ihale edilmesinin yanlış olduğunu söyleyen TOFED Genel Başkanı Birol Özcan, işletmeci firmanın doğal olarak iş yeri başına yıllık 400 bin TL gibi bir yüksek bir kira bedeli istediğini kaydetti. MEŞTİ'deki kira bedelinin  Ankara  Otogarı'ndaki yazıhanelerden 10 kat daha fazla olduğunu öne süren Birol Özcan, "Mersin Büyükşehir Belediyesi, işletmenin tahliyesi için dava açtı. Fahiş bir bedelle ihale edilen otogarın işletmecisiyle yapılan sözleşmenin feshedilmesi ve terminalin, Türkiye genelindeki otogarlardaki yazıhane ücretleri emsal alınmalıdır. Eğer uygun bir bedelle MEŞTİ ihale edilirse, yazıhane bedelleri de makul fiyata kiraya gider, sorun ortadan kalkar" dedi. 


HUKUKİ SÜREÇ DEVAM EDİYOR 

Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz, MEŞTİ müsteciri ile belediye arasındaki ihale ve sözleşme gereği oluşan hukuki durumların yargıya yansıdığını belirterek, "Otobüs terminali basına açık şeffaf bir şekilde ihale edildi. Kira bedeli ihalede oluştu. Müstecirin alt kiracılara kiralaması hususunda belediyemizin tasarrufu ve müdahil olma durumu söz konusu olamaz. Müstecir, T1 belgesi olması nedeniyle, otogar giriş çıkışında belgesi olmayan ve eksik olanların kontrolü sırasında kanuni hakkını kullanmaktadır. Halkımızın seyahat konusunda sıkıntıya düşmemesi birinci önceliğimizdir. Tarafların konuya hassasiyetle yaklaşmalarını temenni ediyorum. Tarsus Otogarı, Mersin seyahat firmaları için ara terminaldir. Tarsus otogarının başlangıç ve bitiş terminali olarak görülmesinin kanuni kriterleri vardır" dedi. 


MEŞTİ'YE GİTMEYECEKLER

Konuşmanın ardından firma sahipleri, yaşanan sorunun çözümü için fikir alışverişinde bulundu. Yaklaşık 3 saat süren toplantın ardından 81 firmadan 52'si, D1 yetkileri olmasına rağmen kira konusunda anlaşmazlık yaşadıkları işletmeci şirket tarafından otogara alınmadıkları gerekçesiyle MEŞTİ'ye girmeme kararı aldı. Karar doğrultusunda yolcular, servislerle Tarsus Otogarı'na taşınacak. Şehir dışından gelenler ise Tarsus Otogarı'ndan indirilerek Mersin'e taşınacak. MEŞTİ'deki bilet kesim işlemleri ise devam edecek. Bu uygulama, Mersin Şimşek Grup ile Mersin Büyükşehir Belediyesi arasında yaşanan hukuksal sorun çözülene kadar devam edecek. 


Sabah Güney



Geri Dön