Mitaş Endüstri yatırımlarını küresel ölçekte genişletecek!
Çelik yapıların tasarımı, imalatı, galvaniz kaplanması, boyanması, montajı ve taahhüdü gibi alanlarda hizmet sağlayan Mitaş Endüstri, dünyanın 5 kıtasında 135'ten fazla ülkeye ihracat yapıyor. Mitaş Endüstri, gelecek 5 yılda yatırımlarını küresel ölçekte genişletmeyi amaçlıyor...
Çelik yapıların tasarımı, imalatı, galvaniz kaplanması, boyanması, montajı ve taahhüdü alanlarında çalışan Mitaş Endüstri, küresel oyuncu olma hedefiyle yoluna devam ediyor. Mitaş Endüstri Poligon Operasyonlar Direktörü Taner Gülez, "Hedefimiz, Türkiye'nin küresel markası olmak" diyor. Şirket, dünyanın 5 kıtasına yayılmış 135'ten fazla ülkeye ihracat yapıyor. Gülez, "Yeni yatırımlarımızla üretim teknolojimizi ve kapasitemizi daha artırarak dünyanın sayılı firmaları arasında yer almaya devam edeceğiz" diyor.
Capital'de yer alan habere göre; Mitaş Endüstri, Mitaş Grup bünyesinde yer alıyor. Enerji, yenilenebilir enerji, telekomünikasyon, aydınlatma ve savunma sektörlerine yönelik çelik yapıların tasarımı, imalatı, galvaniz kaplanması, boyanması, montajı ve taahhüdü alanlarında faaliyet gösteriyor. Yıllık 160 bin ton siyah imalat ve 250 bin yon boya tonajıyla Türkiye'nin lider firması olan Mitaş Endüstri, dünyada da ilk 8 firma arasında yer alıyor.
2019'da dünyanın 74 ülkesine 126 bin ton ihracat yapan ve Türkiye'de de 14 bin ton satış gerçekleştiren Mitaş Endüstri, yılı ciro bazında yüzde 38 büyümeyle kapattı. "2020, ürün bazında yüzde 5-12 arası artış hedefliyoruz" diyen Mitaş Endüstri Poligon Operasyonlar Direktörü Taner Gülez, tasarım merkeziyle yarattıkları akıllı direklerle kısa vadede büyükşehirlere, uzun vadede tüm Türkiye ve yurt dışı altyapılarına hizmet vermeyi planlıyor.
Taner Gülez, firma ve sektörle ilgili açıklamalarda bulundu.
- 2020 için hedefleriniz neler? Hangi alanlarda büyüyeceksiniz?
2019'u dünyanın 74 ülkesine 126 bin ton ihracat yaptığımız, ülkemizde ise 14 bin ton satış gerçekleştirdiğimiz başarılı bir yıl olarak geride bıraktık. Ciro bazında yaklaşık yüzde 38 büyüdük.
2019, mevcut ürünlerimiz haricinde inovatif ürünlerde ağırlık verdiğimiz bir yıl oldu.
2020 için ana hedefimiz tüm ürün gruplarımızın satış cirolarını artırmak. Ürün bazında yüzde 5-12 artış hedefliyoruz. Geçen yıl faaliyete geçirdiğimiz tasarım merkeziyle 2020, inovatif ürünlerin tasarımı ve üretimine hız vereceğimiz bir yıl olacak. Özellikle son yıllarda önemli başlıklar haline gelen yenilenebilir enerji, hızlı haberleşme altyapıları, IoT (Nesnelerin interneti), yapay zeka başlıkları, şehircilik alanında da "Akıllı Şehirler" konseptinin ortaya çıkmasını sağladı. Bu konseptin içeriğinde akıllı evler, akıllı yollar, akıllı direkler gibi alt maddeler bulunuyor.
Biz de son gelişmelerin dışında kalmamak, yenilenen ve değişen pazarda yerimizi almak adına "Akıllı Direkler" bölümümüzü, tasarım merkezi bünyemizde deneyimli kadromuzla kurduk ve yerli iş ortaklar bularak çalışmalarımıza hız verdik. Bir yıldır süren çalışmaların sonucunda prototip geliştirme sürecinin sonuna geldik. Ürün tasarımlarımızda yine bünyemizde üretilmeye başlanan kompozit direkleri ve konvansiyonel alüminyum çelik profilleri kullandık; birbiriyle haberleşebilen, güvenlik, sağlık ve enerji konularında ortam farkındalığı sağlayan ve bir merkezden yönetilebilir akıllı direkler ailesine sahip olduk.
Kısa vadede Türkiye'nin büyükşehirlerine, uzun vadede Türkiye ve yurt dışı altyapılarına hizmet vermeyi hedefliyoruz.
- Türkiye ve yurt dışında yatırım ajandanız nasıl olacak?
Mitaş'ın özelleştirildiği 1989'dan bu yana insan kaynaklarini, üretim teknolojisini, tasarım yetkinliğini ve bilgi sistemleri altyapısını geliştirmek için birçok yatırım gerçekleştirildi. Bu yatırımlar arasında sektöründe ülkemizin ilk poligon direk imalat fabrikası, çevreyi koruyan kapalı sisteme sahip ilk galvaniz kaplama fabrikası ve ilk kompozit direk fabrikası gibi önemli tesisler de bulunuyor.
ASO2 OSB'de kurduğumuz 5 fabrikanın toplam açık alanı 187 bin 700 metrekare, kapalı alanı da 77 bin 250 metrekaredir. Altıncı fabrika olarak toplam 48.000 m2'lik yeni bir kafes direk imalat fabrikasının da yapımına devam ediyoruz. Bunun yanı sıra 2000'li yıllarda Fransız Fayat firması ile İzmir'de ortak fabrika yatırım yaptık.
- Gelecek 5 yıllık büyüme stratejiniz nasıl?
Her zaman hedefimiz, faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde Türkiye'nin küresel markası olmak. Bugüne dek dünyanın 5 kitasına yayılmış 135'ten fazla ülkeye ihracat yaparak bu ülkelerin enerji, telekomünikasyon, ulaşım ve aydınlatma altyapılarının gelişmesine ve insanların yaşam kalitelerinin yükselmesine katkıda bulunduk ve bulunuyoruz. Yeni yatırımlarımızla dünyanın sayılı firmaları arasında yer almaya devam edeceğiz. Inovatif ürünler geliştirerek hem ülkemizde hem dünyada bu alanda markamızı sağlamlaştırmayı ve pazar payımızı genişletmeyi amaçlıyoruz. Bunun yanında enerji nakil hattı sağlığı ve görüntülenmesi için Ar-Ge araştırmalarına başladık. Bu çalışmalarla konvansiyonel galvanizli çelik üretim dışına çıkarak edindiğimiz tecrübeleri dikey büyüme yönünde kullanmayı hedefliyoruz.
5 yıllık sürede Türkiye'nin lider markası olmayı sürdürürken, ürünlerimize komşu alanlarda da çalışmalara başlamak, bu alanlarda da Türkiye'nin önde gelen firmaları haline gelmek, sadece yapisal çelik dışında, veri işleme, haberleşme, işletme gibi uçtan uca çözümler sunan bir firma haline gelmek istiyoruz. Daha uzun vadede, bu alanları küresel ölçekte genişletmek olacak.