24 / 12 / 2024

Mobilya sektöründe yeni moda: interaktif alışveriş!

Mobilya sektöründe yeni moda: interaktif alışveriş!

Mobilya sektöründeki hızlı gelişmeler, üretilen mamülün tüketiciye ulaştırılması ve müşteri memnuniyetinin sağlanması konularını önemli hale getirdi. Pazarlama, reel ve inovatif yöntemleri uygulamaya sevk etti...



Üretimden sonraki aşama olan pazarlama, reel ve inovatif yöntemleri uygulamaya sevk etti. Sektörde üretilen mamülün pazarlanması hususunda büyük başarılar elde eden, interaktif satış sistemini mobilya sektöründe uygulanabilir hale getiren “Mobilyaminegölden” adıyla internet üzerinden kurduğu pazarlama ağıyla Türkiye’nin en ücra köşesine kadar nakliye ve montaj taahhüdünü gerçekleştiren Adaşlar Mobilya’nın Genel Müdürü Alican ADAŞ’ın konu ile ilgili görüşlerine başvurduk.


Sayın ADAŞ, interaktif ortamda mobilya pazarlaması yapmak fikri nasıl doğdu? Bu yöntem ile mobilya pazarlamak ülkemizde kabul gördü mü?


Öncelikle teşekkür ederim.  İletişim ve bilgi paylaşımını, akılları hayrete düşürecek tarzda kolaylaştıran interaktif dünya, bir o kadar da,  ürün ve mamül pazarlama alanında, hayatı çok kolaylaştırdı. Pazarlama dünyası, interaktif satış dünyasına, yeni teknolojilere ayak uydurmaya çalışıyor. Pazarlama mantığımızı,  doğrudan satış zeminine ve interaktif yöntemi, hedef kitle/toplumun algılarını ve ihtiyaçlarını doğru gözlemleyerek, stratejimizi oluşturduk. Bu başarıda en önemli etken, işimizi yaparken, kaliteden ödün vermeden, en ucuz ve en uygun fiyatlarla piyasada yer edinme, kalıcı olma hedefimizi, beş yıllık bir sürece yaydık ve gelinen aşama farkımızı ve haklılığımızı ispat etmiş oldu. Başta perakende sektörü olmak üzere tüm sektörler şimdilerde bir dönüm noktasının eşiğinde. Artık geleneksel yöntemlerle ve teknolojiye adapte olmadan hedef kitleleri ikna etmek mümkün değil. Çünkü, online alışveriş giderek geleneksel alışverişin yerini almaya ve tüm dünyada yaygınlaşmaya başladı. Kastım sanal marketleri övmek falan değil. Demek istediğim artık interaktif alışveriş dönemi başladı.


Sistemi kurmak zor oldu mu? Her isteyen internetten mobilya satışı yapabilir mi?


Hayır. Her isteyen internetten mobilya satamaz. Ve bu sistemi kurmak, işlevsel hale getirmek, pazardan pay kapmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak, çok emek isteyen, süreç gerektiren ve iyi bir organizasyonla sürekli ve kalıcı hale gelmeyi başarabilmek pek te kolay değil. Bunu biliyorduk. Ve buna göre hareket ettik. Bunu başarmak, müşteri memnuniyeti, kaliteli mal pazarlama, en düşük fiyat, montaj ve nakliye, garanti koşulları, vaktinde teslimat, satış sonrası yedek parça ve onarım desteği sağlamak büyük bir emek ve organizasyon demektir.


İnteraktif mobilya pazarlamanın zorlukları nelerdir?


Teknoloji sayesinde pazarlama alanında bir devrim yaşanıyor. Şu bir gerçek ki bu evrime ayak uyduramayan markaların gelecekte ayakta kalma şansı yok. İnovatif düşünce tarzımızı organizasyona yansıtarak, pazardaki zorlukları aşmamız gerektiğini biliyorduk. Satılan mobilyaların alıcıya sağlam ve eksiksiz olarak ulaştırılması hayati önem arz ediyor. Firmamızın kendi bünyesinde oluşturduğu nakliyat ve teslimat ekipleri sayesinde, ürünü vaktinde teslim etmek, montajını yapmak ve müşterinin isteği doğrultusunda konumlandırmak gibi detayları halletmiş durumdayız.  Nakliyat ve montaj gibi maliyetlerin hiçbiri müşteriye maliyet olarak yansıtılmamaktadır. Bölgesel nüfus yoğunluğunu dikkate alarak, İstanbul’daki müşterilerimizin ihtiyaçlarını şekillendirmeleri, dönüştürmeleri ve ürün çeşitliliğindeki alternatifleri kurgulayabilmeleri için, Üsküdar Çamlıca’da bir ofis açmış bulunmaktayız.


Milli Gazete


Geri Dön