Mobilyacı ihracatının dörtte birini bu fuarda yapacak!
Dünyanın en büyük üçüncü, Türkiye’nin en büyük mobilya fuarı İSMOB, binin üzerinde markanın katılımıyla CNR Expo Yeşilköy’de açıldı. Fuar, 500’den fazla ihracat yapan mobilya firmasını ağırlıyor.
İstanbul Fuar Merkezi-CNR Expo’da gerçekleştirilen İSMOB 2015, dünyanın dört bir tarafından 500’den fazla ihracat yapan mobilya firmasını ağırlıyor. Fuarla ilgili açıklamalarda bulunan MOSDER Başkanı İsmail Doğan, “İSMOB 2015 ile geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi Türk mobilya sanayiine büyük katkı sağlamayı planlıyoruz. Yıllık ihracat hedeflerimizin ortalama yüzde 25’ini oluşturan İSMOB 2015, sektörümüz için büyük bir güç kaynağı.” dedi. Doğan, Türk mobilya sektörünün 2014 yılı son çeyreğinde 2 milyar 600 milyon dolar ihracat hedeflenirken bu rakamın 2015 yılında 2 milyar 800 milyon dolar olmasını beklediklerini kaydetti. Geçen yıl İSMOB’da 500 milyon dolar ciroya ulaştıklarını belirten Doğan, bu yılki hedeflerinin 650 milyon dolar olduğunu ifade etti. Doğan, “Ülkenin her köşesinde yaygınlaşan mobilya üretimiyle sektör, ‘Türkiye bir mobilya ülkesidir’ ifademiz doğrultusunda ilerlemesini sürdürüyor. Fuarda bu ilerlemenin altını dolduracak faaliyetlere imza atılacak ve tüm dünyaya konsept bütünlüğü altında markalı Türk mobilyası sunulacak.” dedi.
MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, sektörün 8 yıl sonra 25 milyar dolar hacme ulaşacağını belirterek, sektörün bu yoldaki en büyük destekçisinin İSMOB olduğunu söyledi. Güleç, fuarın sektörün dünyaya açılan kapısı olduğunu da vurguladı. 27 Ocak-1 Şubat 2015 tarihleri arasında devam edecek olan İstanbul Mobilya Fuarı 2015’e 100 binden fazla ziyaretçi bekleniyor.
Mobilya fuarına 2 farklı konseptle katılıyor..
Mobilya, yatak ve ev tekstili markası Yataş, İSMOB’a, Enza Home ve Yataş Bedding’e ait iki ayrı stantta yeni koleksiyon ürünlerini sergiledi. Yataş Grup’un mobilya markası Enza Home, standında; sezon trendlerinin sunumu ile birlikte, daha çok koltuk takımları ilgi gördü. Fuarda tanıtılan modern dokulu kumaşların kullanıldığı koltuk ve köşe takımlarında mavi, turkuaz, turuncu renkleri ön plana çıktı. Yataş Bedding standında ise dünyanın en ileri yay teknolojisi üreticisi Leggett&Platt işbirliği ile hazırlanan ve Türkiye’de ilk defa Yataş’ın kullandığı yeni teknolojili yataklarının tanıtımı yapıldı. Yataş Grup’un faaliyet ve hedefleri hakkında değerlendirmede bulunan Yataş Genel Müdürü Nuri Öztaşkın, 2014’ü sektör ortalamasının üzerinde yüzde 25 büyüme ile kapattıklarını söyledi. 2015’te ise yüzde 35’lik büyüme hedeflediğini ifade eden Öztaşkın, “Şubat sonuna kadar tüm mağazaları yeni dekorasyon anlayışına göre dönüştürmeyi planlıyoruz. Yıl sonuna kadar 42 yeni mağaza daha açacağız.” dedi.
Zaman