06 / 05 / 2024

Mobilyacılar yüzünü Afrika'ya çevirdi!

Mobilyacılar yüzünü Afrika'ya çevirdi!

2011 yılını 1.7 milyar dolarlık ihracat rakamıyla kapatan mobilya sektörü 2012'de 2 milyar dolar ihracat hedefi için İMOB'da buluştu. Mobilya sektörü, AB'deki ekonomik kriz ve Arap Baharı'yla yönünü Afrika ülkelerine çevirmiş durumda



 

2012 yılında iç pazarda yüzde 10, dışarıda ise yüzde 20'lik büyüme hedefleyen mobilya sektörü, Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği işbirliği ile E Uluslararası Fuarcılık (EUF) tarafından düzenlenen İMOB 2012'de buluştu. İstikbal markasıyla fuarda yerini alan Boydak'ın Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO'su Memduh Boydak, 2011 yılında yüzde 25 büyüme yaşadıklarını dile getirerek, "2012 yılında mevcut pazarlarımızda daha aktifleşmeyi hedefliyoruz.Afrika pazarında daha da gelişmeyi planlıyoruz. Mobilya sektörünün 2012 yılında 2 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşır diye düşünüyorum. 2012 için öngörülen yüzde 5'lik büyüme rakamı Türkiye için hayal değil" diye konuştu.   DOĞTAŞ YÜZDE 40 BÜYÜYECEK   2012 yılında 40. Yılını kutlayan Doğtaş, bu sene yüzde 40 büyüme hedefliyor. 2011 yılındaki yüzde 30'lük büyüme hedeflerinin 5 puan üzerine çıkarak 2012'ye giren Doğtaş Genel Müdürü İsmail Doğan, "2011 yılında mobilya sektörünün büyüme oranlarına göre iki katı bir büyüme yaşadık. Yıl içerisinde büyüklükleri ortalama 2-3 bin metrekare olan 19 yurt içinde 16 mağaza yurt dışında açacağız. İngiltere'de açtığımız mağazamız büyük ilgi gördü" dedi.   TÜRKİYE YILDIZ ÜLKE OLACAK   35 yıllık amblemini değiştirerek yeni amblem ve yeni nesille yoluna devam eden Yataş'ın Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, fuarda beklediklerinin üstünde bir katılım olduğunu söyledi. 2011 yılında yüzde 30 büyüme kaydettiklerini ifade eden Altop, sözlerini şöyle sürdürdü: "2011 yılında 2 yeni konspetimizin çalışmalarını tamamladık. 2012 yılında ihracata ağırlık vereceğiz. Genel manada Türkiye'nin yüzde 5'in üzerinde büyüyeceğini düşünüyorum. AB'den gelecek iyi haberler büyüme oranımızı artıracaktır. Türkiye yıldız ülkelerden biri olacak, başka yolu yok."   Ziyaretçi akını   İMOB 2012, Türkiye'den ve yurtdışından yoğun ziyaretçi akınına uğruyor. Fuara katılan ülkeler arasında Almanya, Azerbaycan, BAE, Belçika, Bulgaristan, Cezayir, Fransa, Hırvatistan, Hollanda, Irak, İngiltere, İran, İrlanda, İspanya, Katar, Kazakistan, Kenya, Libya, Lübnan, Macaristan, Mısır, Moldova, Romanya, Rusya Federasyonu, Suudi Arabistan, Türkmenistan, Ukrayna, Ürdün ve Yunanistan öne çıkıyor. Fuarı alım heyetlerinin dışında komşu ülkeler İran ve Rusya'dan pek çok alıcı grubu da ziyaret ediyor.   Walt Disney lisansı 28 ülkede ciddi koz   Alfemo Pazarlama Müdürü Süleyman Zoral de, "İMOB fuarları özellikle son iki sene olmak üzere sektör açısından çok verimli geçiyor. Bu fuarda sektör adına ulusal manada çok ciddi işbirlikleri oluyor. Alfemo olarak 12 aydır bu fuara hazırlanıyoruz. 6 farklı yeni koleksiyonumuzu bu fuarda sunduk. Bu fuara damgasını vuran bir amiral bir standımız var. 2012 yılının iyi geçeceğinin sinyallerini bu fuarda aldık. Özellikle 4 yıldır bizde olan Walt Disney lisansıyla 28 ülkede ciddi bir kozumuz var. Young Alfemo konseptiyle iyi işler çıkarıyoruz. Bu mağazalarımız güzel bir ilgi görüyor. Güney Afrika ülkelerine ihracata başlayacağız. Arap Baharı'nın bitmesiyle bu ülkelerdeki ticaret hacmi de artacaktır" dedi.   En iyi stant Çilek'in   Modüler mobilyada Türkiye'nin öncü markalarından biri olan Çilek mobilya, yeni tasarımı "Kara Korsan" ve renkli "Çilek" standıyla fuarda iki ödül aldı. 6 kategoride açılan yarışmada "En İyi Stant" ödülünü alan Çocuk ve genç odaları markası Çilek, "Genç Odası" kategorisinde ise yeni tasarımı "Kara Korsan" ile üçüncülüğe layık görüldü.   İşbirlikleriyle söz sahibi olmalıyız   İpek Mobilya Genel Koordinatörü Mahmut Sümer, İMOB fuarının artık uluslar arası seviyeye geldiğini belirtti. Mobilya sektörünün yurt dışında ihracat atağına kalkabilmesi için birlik ve beraberliği sağlaması gerektiğine dikkat çeken Sümer, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'deki mobilya sektörü birlik ve beraberlik içinde olduğu takdirde dünya pazarındaki payı kat kat artacaktır. Küresel oyuncular Türkiye'nin gücünü gördüğü için ortak olmaktan kaçınıyorlar." 2011 yılında altyapılarını güçlendirdiklerini 2012 yılında da yüzde 50'lik bir büyüme hedeflediklerini söyleyen Sümer, sektörün 2 milyar dolarlık ihracat hedefinin de zor ve ulaşılamaz bir hedef olmadığını ifade etti. Yeni Şafak

Geri Dön