National Geographic mağaza-cafe konseptiyle Türkiye’ye geliyor!
Medya platformları, ürün ve etkinlikleri ile her ay 500 milyon kişiye ulaşan National Geographic, mağaza-cafe konseptiyle Türkiye’ye geliyor. Karma Grup, ilk National Geographic Store’u İzmir’de açacak. Sırada İstanbul ve Ankara var.
Dünya genelinde medya platformları, ürün ve etkinlikleri ile her ay 500 milyon kişiye ulaşan National Geographic, Türkiye’ye mağaza-cafe konseptiyle giriyor. Karma Grup; National Geographic Society’yi temsilen National Geographic mağazalar zincirini yöneten Worldwide Retail Store S.L.’nin Türkiye temsilciliğini aldı. Bu çerçevede Madrid, Londra, Singapur, Sidney, Kuala Lumpur, Dublin, Roma ve Panama gibi şehirlerin ardından; İstanbul, Ankara ve İzmir’de National Geographic Store açılacak. Mağaza, cafe, sergi ve etkinlik gibi farklı konseptleri bir arada sunan National Geographic Store’ların daha sonra tüm Türkiye geneline yayılması planlanıyor.
Karma Grup’un Genel Müdürü Fatma Şahin, “Keyifli, yaşayan mekanlar yaratmak istiyoruz. Bu çerçevede mağaza-cafe’lerimizin seyahat tutkunları ve gezginlerin dünyayı keşfederek çevreleriyle etkileşim kurmasında fırsatlar sağlamasını hedefliyoruz. Mağaza içeriğinde, geniş National Geographic ürün yelpazesinin yanı sıra, ödüllü dergi ve kitaplar da bulunacak. National Geographic Store’larda, macera ve keşfin doğasından kaynaklanan zorluklar için tasarlanan seyahat malzemeleri ile çoklu mevsim ve aktivitelere uygun katmanlı seyahat giysileri de yer alacak” diye konuştu.
Temel ürün kategorilerinin ise giyim, optik, çanta/valiz, seyahat koleksiyonu, aksesuar, kırtasiye, harita, dünya küreler ve çocuk ürünleri olduğunu kaydeden Şahin; İstanbul, Ankara ve İzmir’de açılacak mağaza-cafe’de dünya mutfaklarından yemek, kahve ve diğer içecekler yanında yöresel lezzetlere yer vereceğini de ifade etti. Şahin, “Mağazalarda ayrıca, ülke genelinde ve dünyaca tanınmış sanatçı ve profesyonellerin sergi ve faaliyetleri de gerçekleştirilecek.
Karma Grup CEO’su Ertuğrul Melikoğlu ise AVM’lere değil cadde mağazalarına öncelik vereceklerini söyledi. National Geographic Store’un ilk franchise mağazalarının Türkiye’de açılacağını kaydeden Melikoğlu, “AVM’ler ilk hedefimiz değil. Öncelikle 3 büyük ilde caddelerde yer almak istiyoruz. Özel mekanlar açıyoruz. Dünya turu gibi mutfaklarımız olacak. İsteyen Hawai kokteyli içecek, isteyen Vietnam mutfağından lezzetler deneyimleyecek” dedi.
Tesadüfen gördüler
Ertuğrul Melikoğlu, kendini iyi bir dağcı olarak nitelendiriyor. Uzun süre Türkiye ve dünyada dağ rehberliği yapmış. Türkiye’den sonra en iyi bildiği yerin Peru olduğunu kaydeden Melikoğlu ile Fatma Şahin 20 yıllık arkadaş. İkisinin de spor mağazacılığı geçmişi var. Melikoğlu, National Geographic Store’la tanışmalarını ise şöyle anlattı: “Münih’te bir spor fuarına katıldık. Gezerken bir nedenden dolayı durduk. Durduğumuz yer National Geographic Store’un standıymış. Merak ettik, girdik... Çok beğendik. Bizi markanın ruhuna uygun gördükleri için kabul ettiler. Birçok büyük Türk şirketi de talip oldu ama temsilciliği biz aldık.”
Vatan