Nef, yurtdışı planlarını Amerika’da anlattı!
Nef, önümüzdeki dönemde yurtdışında benzer bir hikaye yazmaya hazırlanıyor. Bu stratejiyi ABD’de, Türk ve uluslararası iş dünyası ile paylaşan Nef İcra Kurulu Üyesi Koçer, Nef’in 10’uncu yılında dünyanın 10 büyük metropolünde yer almayı hedeflediklerini belirtti.
Sektörün en hızlı ve en çok satış yapan lider gayrimenkul markası Nef, önümüzdeki dönemde yurtdışında benzer bir hikaye yazmaya hazırlanıyor. Bu stratejiyi ABD’de, Türk ve uluslararası iş dünyası ile paylaşan Nef İcra Kurulu Üyesi Hakan Koçer, Nef’in 10’uncu yılında dünyanın 10 büyük metropolünde yer almayı hedeflediklerini belirtti.
2010 yılında kurulan ve 4. yılında sektörün en hızlı ve en çok satış yapan gayrimenkul markası konumuna gelen Nef, 2020 yılında dünyada 10 metropolde Nef bayrağını dalgalandırmayı hedefliyor. Cumhuriyet tarihinde bir ilke imza atarak, reel sektörde 5 yılda milyar TL ciroya ulaşan ilk şirket olan Nef’in bu başarısı yabancı yatırımcılardan da büyük ilgi görüyor. Bugüne kadar tamamı İstanbul’da 25 proje hayata geçiren şirket, yurtdışındaki ilk projesini ise New York’ta hayata geçiriyor.
Nef’in yurtdışı stratejilerini ABD-Türkiye İlişkileri Konferansı’nda dinleyicilerle paylaşan Nef İcra Kurulu Üyesi Hakan Koçer, Nef’in yurtdışı stratejileri çatısı altında Amerika’da iş yapan Türk şirketlerine de tavsiyelerde bulundu. Koçer, konuşmasını 30 Ekim-1 Kasım tarihlerinde Washington DC’de gerçekleşen konferanstaki “Amerika’daki Türk Sermaye Yatırımları için Stratejiler” başlıklı panelde gerçekleştirdi.
Türkiye’den Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi’nin yanı sıra Amerika’dan ve Türkiye’den iş dünyasının önde gelen isimlerinin katıldığı konferans kapsamında gerçekleşen panelde, ABD’de yatırım yapan Türk şirketleri deneyimleri ve ABD’de yatırım stratejileri hakkında bilgiler verildi. Nef’in dünyanın ilk uluslararası gayrimenkul markası olma hedefiyle yurtdışında gerçekleştirdiği proje olan Nef New York hakkında bilgi veren Hakan Koçer, projenin henüz proje aşamasında olmasına rağmen yatırımcılar nezdinde ilgiyle karşılaştığını belitti.
“Sırada Avrupa var”
Koçer Nef’in yurtdışı yol haritası hakkında şu bilgileri verdi:
“Türk şirketlerinin yurtdışında daha çok iş yapabilecek kapasitede. Bunun için iyi bir strateji yurtdışında hızlı yol almayı beraberinde getirebilir. Biz Nef olarak kuruluşumuzun 4’üncü yılında, Türkiye gayrimenkul sektörünün lideri konumuna geldik. Hedefimiz 10’uncu yılımızda dünyanın 10 büyük metropolünde yer almak. Bu hedef doğrultusunda yurtdışındaki ilk projemiz Nef New York’un bu yıl startını veriyoruz. Peşinden Berlin, Londra gibi metropollerdeki projelerimiz gelecek” dedi.
Haber Dünya'da şöyle yer aldı
Tamamı İstanbul'da olmak üzere bugüne kadar 24 inşaat projesini faaliyete alan Nef, bu yıl İstanbul dışındaki ilk projesine Bodrum'da, yurtdışındaki projesine de New York'ta başlayacak. Firma, Nef markasıyla orta vadede ABD'nin yanı sıra Avrupa'nın 10 metropolünde yer almayı hedefliyor.
Nef New York projesiyle küçük evlerin istenildiği zaman 24 odalı bir ev haline dönüşebilen 'Foldhome' konseptini yurtdışına taşıyacaklarını söyleyen Nef icra Kurulu Başkanı Erden Timur, bu projeyle birlikte iki yeni konseptin de tanıtımının yapılacağını kaydetti. Timur, ayrıca geliştirilme süreci devam eden ABD ve Almanya'daki iki yeni projeninin de detaylarının yakında netleşeceğini söyledi. Finansal gücü koruyacak istikrarlı büyüme stratejilerine odaklandıklarını dile getiren Timur, "Nef markasıyla beş yıl içinde ABD ve Avrupa'nın 10 metropolünde yer almayı hedefliyoruz. ABD'de başta New York ve Chicago olmak üzere Avrupa'da Londra, Berlin ve Viyana'da yapacağımız projelerde yeni bilinen tasarımcılarla çalışacağız" dedi.
2015'te ciroyu yüzde 135 artırdı
2015'te bir önceki yıla göre ciroda yüzde 135 büyüdükleri bilgisini veren Erden Timur, "Gayrimenkul geliştirme şirketleri arasında en yüksek ciroya sahip şirket konumundayız. 2015'te 1.3 milyar liralık satışa ulaştık.
Rakamı bu yıl daha da artıracağız ve sektördeki konumumuzu koruyacağız" açıklamasını yaptı. Tasarım ve inovasyon odaklı yaklaşımlarının uluslararası arenada da dikkat çektiğini söyleyen Erden Timur, 2015'te farklı bakış açısı ve projeleriyle 19 ulusal ve uluslararası ödül aldıklarına işaret etti.
"Sadece yapılara değil, yaşam ve gelişime öncelik veriyoruz"
Bu noktada sosyal inovasyon anlayışını satıştan pazarlamaya, yapım işlerinden müşteri hizmetlerine kadar tüm departmanlara dahil ettiklerini ileten Erden Timur, şöyle devam etti: "Mimari ekipten, satış ve pazarlama ekibine kadar farklı bölümlerdeki Nef çalışanlarından oluşan 'Nef inovasyon Ekibi', her bir proje için yeni fikir ve yaklaşımlar üzerinde çalışıyor. İnovasyonu kurumsallaştırarak sektöre ve sektörün iş yapış modeline yenilik getirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz." Sadece yapılara değil, yaşam ve gelişime de öncelik verdiklerini anlatan Timur, "Sosyal inovasyona inanan bir markayız.
Foldhome ve Foldoffice gibi sektöre kattığımız yenilikçi modeller bu felsefenin ürünü.
Aynı şekilde 'Garantili Proje' ve 'Kolay Yatırım' gibi keşiflerle de çözüm sunmayı hedefliyoruz" dedi. Sektörde algı yönetimini iyi bir lokasyonda, tam zamanında ve iyi bir fiyatla pazara sunmak ile yönetilebildiğini belirten Timur, "Türkiye'de de şirketler bunu yapmaya çalışıyor. Biz de yurtdışında en önemli metropollerde bu strateji ile yolumuza devam edeceğiz" diye konuştu.
Dünya
Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı
2020'DE dünyada 10 metropolde Nef bayrağını dalgalandırmayı hedefleyen Nef, yurtdışındaki ilk projesini NevvYork'ta hayata geçiriyor. Nef'in yurtdışı stratejilerini ABD-Türkiye İlişkileri Konferansı'nda dinleyicilerle paylaşan Nef icra Kurulu Üyesi Hakan Koçer, Nef'in yurtdışı stratejileri çatısı altında Amerika'da iş yapan Türk şirketlerine de bazı tavsiyelerde bulundu.
Akşam