NG Hotels 2021’de Kapadokya’da otel yapacak!
Yaptığı yatırımlar ile dikkat çeken NG Hotels büyümeye devam ediyor. Fırsatları değerlendireceklerini anlatan NG Hotels Başkanı Hediye Güral Gür, 460 milyon TL'lik bütçeyle hareket ettiklerini belirtti...
Ekonomist Degisi yazarı Sibel Atik bu haftaki yazısında NG Hotels Başkanı Hediye Güral Gür ile bir araya gelerek gelecek yatırımları üzerine röportaj gerçekleştirdi. İşte o röportaj.
Geçen yıl Antalya, Bodrum ve Kapadokya'da yaptığı satın almalarla dikkat çeken NG Hotels, bu atağa devam edecek. Fırsatları değerlendireceklerini anlatan NG Hotels Başkanı Hediye Güral Gür, 460 milyon TL'lik bütçeyle hareket ettiklerini söylüyor.
Kütahyalı NG Grubu, otelcilikte satın alma ile büyüyor. Toplam cirosu 1 milyar TL'yi aşan ve Sapanca ve Afyon'da otelleri olan grup, geçen yıl Antalya, Bodrum ve Kapadokya'da yaptığı satın almalarla dikkat çekmişti. Bu dönemin sunduğu fırsatlara göre hareket edeceklerini ve satın alma girişimlerini sürdüreceklerini dile getiren NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür, bu yıl 460 milyon TL'lik bütçeyle hareket ettiklerini söylüyor. Şu anda masada bir satın alma görüşmesi olmadığını fakat fırsatları değerlendireceklerini anlatan Hediye Güral Gür ile grubun otelcilikteki yeni girişimlerini konuştuk.
Geçen yıl önemli satın almalar yaptınız. Şehir turizminden deniz turizmine de geçtiniz. Yaptığınız satın almaların ardından süreç nasıl işleyecek?
Biz grup olarak 2019 yılını iyi geçirdik. Daha önceki yıllarda turizm sektöründe yaşanan sıkıntılar ve belli ülkelerin taleplerinin turizm açısından daralmasıyla alternatif pazar arayışlarına girmiş ve bunda başarılı olmuştuk. Her şeye rağmen 2019 bu anlamda iyileşmelerin yaşandığı bir yıldı. Biz de koyduğumuz hedefler doğrultusunda iyi bir yıl geçirdik. Çünkü gerçekçi hedefler koymuştuk. Ne iyimser ne de karamsar bütçeler koyduk. Gerçekçi bütçe hedeflerimizi tutturduk ve yüzde 15-20 arası büyüme elde ettik. Bu süreçte tabii belli önlemler aldık, maliyetlerimizi kıstık. Gelirleri artırıp giderleri kısma yılı oldu. Çok gerekli olmayan giderlere girmedik. Fakat bir yandan da elbette işimizi büyütmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda da fırsatlar çıktıkça yeni satın almalar yaptık.
Bu satın almalardan söz eder misiniz? Antalya dışında hangi noktalarda yer aldınız?
Antalya Göynük'teki eski Phaselis Otel'i aldık. NG Phaselis Bay adıyla hizmete girecek bu otelimizde inşaat çalışmaları sürüyor. Bodrum'da OrtakentYahşi'de 165 odalı bir otel satın aldık. Birde Kapadokya'da arazi satın aldık. Orada otel yapımına 2021'de başlarız.
Yaptığınız satın almaların tutarı ne kadar oldu?
Geçen yıl satın alma bütçemiz 400 milyon TL idi. Satın alma ve yatırım süreçleri düşünülürse, Antalya 350-400 milyon TL, Bodrum ise 160-200 milyon TL olarak bütçelendi. Ama öngörülemeyen giderler de her zaman olabilir.
Grubun 2020 yılı yatırım veya satın alma bütçesi nedir?
2020 için 460 milyon TL'lik yatırım bütçesi öngördük. Şu anda satın alma için yeni bir gündemimiz yok. Fakat geçen yılbaşında da sorsaydınız "satın alma yapmayacağız" derdik. Bu dönemde de karşımıza çıkan iyi bir fırsat olursa değerlendireceğiz.
Bu satın almalarla grubun kapasitesi ne oldu?
NG Sapanca'da 582 yatak, NG Afyon'da bin 157 yatak, NG Sapanca Enjoy'da 424 yatak, NG Phaselis Bay'da bin 200 yatak, Marriott'ta 880 yatak olmak üzere toplam 4 bin 243 yatak ve bin 909 oda kapasitemiz bulunuyor. Bodrum ve Kapadokya ile yatak sayısı 5 bine yaklaşacak. 2020'de Sapanca'da ikinci otelimiz devreye girecek ve mevcut otelimizin pastasından pay almadan ilerlemek istiyoruz. Bu potansiyeli yaratacağız. Şu an Sapanca'da yılda yüzde 72 doluluk oranı var. Üç ay sonra açılacak ikinci otelimizde ise yüzde 40 büyüme hedefliyoruz. Afyon'da da yüzde 70 oranında bir doluluk var.
Basın Ekspres'teki oteliniz henüz açılmadı. Burada havalimanının gideceği belliydi.
Siz ne yapmayı düşünüyorsunuz?
Açıkçası Marriott West İstanbul'un dekorasyon çalışmaları sürüyor. 2021 'de devreye alınacak. Rezidans ve otel olarak tasarlanan karma projemizde oteli daha önce açmayı planlarken turizmde yaşanan sıkıntılar ve mücbir nedenlerle erteleme kararı aldık, iyi ki öyle yapmışız. Havalimanının gidişinin bölgenin doluluk oranlarına yansımasını bilemiyorduk. Şimdi aldığımız bilgiler doğrultusunda otelimizi önümüzdeki yıl açmayı planlıyoruz. Şu anda İstanbul Havalimanı'na en yakın oteller bölgesi burası ve sağlık turizmine yönelik bir hareketlenme var. Fuar merkezi olması ve sağlık turizmine yönelik bir canlanma olması nedeniyle bölgeye dair çok umutsuz bakış kalmadı diyebiliriz.
Yapacağınız satın alma ve yatırımlarla üç yıl sonra grubu nerede görüyorsunuz?
Biz gerçekçi büyümeler koymaya çalışıyoruz. Bugünkü durum çok büyük hedefler koymaya müsait değil. Hedeflerde uçmak bana çok mantıklı gelmiyor. Mesela otelcilikte hedefimiz yurtdışına açılmaktı. Türkiye'nin güneyinde otel alıp ilerlemek hiç aklımızda yoktu. Biz karşımıza çıkan fırsatları değerlendirmeyi seviyoruz. Fakat yatırım kararı almak kolay değil. Ülkenin potansiyeli, ikili ilişkileri çok önemli. Mesela Atina'da bir süre önce bir ihaleye katıldık. Tam almak üzereyken büyükelçimiz ile sohbetimizde yatırımın risklerini gördük. "Böyle bir yatırım iki ülke arasındaki ilişkilere bağlı" dedi büyükelçi ve biz o noktada bu değerlendirmeyi doğru bulduk. Atina iyi birdestinasyondu, projenin konumu ve fiziki koşulları da çok iyiydi. Ama o risk sizi durduruyor. Biz daha ileri gitmeyelim dedik. Şunu söylemeliyim ki hiç üzülmedik. Biz hiçbir işe hırsla yaklaşmıyoruz ve "olmuyorsa bir hayrı vardır" diyoruz. Önemli olan geleceğe huzurla bakmak. Hırslar ne aileye ne de işe huzur getirmiyor.
Grubun sanayi tarafında yeni bir girişimi olacak mı?
Porselen ve seramik sektörlerinde yer alan grubumuz 2016 yılında 15 Temmuz sonrası yatırım kararı aldı. Bu yatırım sürecinde tabii kur farkının getirdiği yük bizi çok etkiledi. Bu süreçte sanayi tarafında yenileme ve kapasite artışı dışında yeni bir yatırım gündemimiz yok. Zaman zaman yeni işlere girme fikirleri oluyor. Mesela üç yıl önce enerji işine girelim dedik. Sonra kaynağı başka yerde değerlendirelim diyerek vazgeçtik. Bir baktık enerjide sorunlar patladı. Biz de kaynağımızı iyi ki böyle harcamadık diye sevindik. Tabii ki işlerimizi geliştirmek ve büyütmekle ilgili fikirlerimiz oluyor.