NielsenlQ araştırdı: Fiyat artışları tüketicinin cebine yük oluyor
Küresel araştırma şirketi NielsenIQ tarafından yapılan araştırmaya göre bozulan fiyat istikrarın gıdaya yansıdığı ve tüketicinin cebine yük olmaya başladığını ortaya koyuyor.
Tüketici artık yerli malını tercih ediyor
Türkiye’deki tüketicilerin marka tercihleri hakkındaki sonuçlar tüketicilerin yüzde 62’sinin kendi bölgelerindeki daha yöresel işletmelerden, yerel üretilmiş ürünleri satın almayı tercih ettiğini ortaya koydu. Ayrıca tüketicilerin yüzde 65’inin yerel markaları destek verdiği de görüldü.
Araştırmaya göre, tüketicinin yüzde 34’ünün sürdürülebilir ürünler almaya daha olumlu bakıyor; yüzde 66’sının da çevresel konuların sağlıklarını etkileyeceği konusunda hemfikir olduğunu gözlemlendi.
Tüketicilerin ekolojik/biyo ürünlere ilgilerinin yüzde 20’den yüzde 27’ye çıktığı gözlemlenirken hem de yükselen oranda yaşadıkları bölgede üretilmiş olan yerel ürünleri seçmeye çalıştıkları belirlendi. Bu gözlemlenen oran yüzde 15’ten yüzde 22 seviyesine yükseliş gösterdi.
Bu araştırmaya katılım gösteren tüketicilerin yüzde 19’u Türkiye’de üretilmekte olan ürünleri seçmeye çalıştıkları söylendi. Belirtilen oranın bir önceki senenin yüzde 13 seviyesinde olduğu açıklandı.