NielsenlQ araştırdı: Fiyat artışları tüketicinin cebine yük oluyor
Küresel araştırma şirketi NielsenIQ tarafından yapılan araştırmaya göre bozulan fiyat istikrarın gıdaya yansıdığı ve tüketicinin cebine yük olmaya başladığını ortaya koyuyor.
Küresel araştırma şirketi NielsenIQ’nun yaptığı araştırma hızlı tüketim pazarının 2022 yılının ilk sekiz ayında geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 85 büyüdüğünü gözler önüne serdi. 2015 senesinde itibaren bileşik yıllık büyüme rakamları gözden geçirildiğinde de gıda kategorisinin yüzde 19, gıda başlığı altında kalan tarım ürünlerinin yüzde 19,4, buğday ürünlerinin ise yüzde 24,3 büyüdüğü ortaya kondu.
NielsenlQ araştırmasına göre, Türkiye’de ise 2020 yılında toplam olarak FMCG içinde yüzde 4,0 olan e-ticaretin baskısı, 2021 yılında yüzde 5,7ye çıkarak artış gösterdi.
2022 senesinin ilk 8 aylık döneminde e -ticaret yüzde 74’lük ciro büyümesi gösterdi.
Tüketici artık temkinli alışveriş yapıyor
Dünya çapında sekteye uğrayan fiyat istikrarına ve bu durumunda tüketiciye yansımaları gözlemlendiğinde, bütün ülkelerde fiyat artışlarının yaşandığı, bu durumun tüketicilerin bütçesine baskı yaptığı ve tüketicinin artık alışveriş sırasında daha temkinli davrandığı görüldü
Ürün tercihlerinde daha küçük paketlere yönelen tüketicinin "Gereken zaman, gerektiği ürünü, gerektiği miktarda aldığı" görüldü.