22 / 11 / 2024
fuzul

Nihat Özdemir: Atatürk Havalimanı kapatılacak!

Nihat Özdemir: Atatürk Havalimanı kapatılacak!

3.Havalimanı açıldığında Atatürk Havalimanı'nın faliyetine son verileceğini söyleyen İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir, Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil" dedi.




İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir, 3'üncü Havalimanı açıldığında Atatürk Havalimanı'nın faliyetine son verileceğini söyledi.


İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir," İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son verilecek. Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil" dedi.



Özdemir, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) Avrupa ve Asya-Pasifik bölgeleri tarafından düzenlenen Airport Exchange 2015'te bir basın toplantısı düzenledi.


Dünyanın en büyük havalimanı olması planlanan tesisin ilk fazının 2018'de hizmete sunulacağını anımsatan Özdemir, "Havalimanını tahmin ediyorum ilk yıl 80-90 milyon yolcuyla açacağız. Bu kapasiteyi yakalayacağımızı, 100 milyona kadar ulaşabileceğimizi hesaplıyoruz" diye konuştu.


Havalimanındaki çalışmaların kasım ayı şartlarına göre oldukça verimli geçtiğini anlatan Özdemir, "Kasım ayında  ağustos kadar verimli çalıştık. Kış aylarında tempomuzun düşeceği iş planımızda var. Nisandan sonra kapasite artışı yapacağız. Kış aylarında yüzde 65-70 performansla çalışacağımızı tahmin ediyoruz" ifadelerini kullandı.


"Atatürk Havalimanı kapatılacak"

Havalimanının yapımı için sağlanan finansmanla ilgili bilgi veren Özdemir, başlangıçta sağlanan kredi öncesi 750 milyon avroluk köprü kredi kullandıklarını hatırlattı. Özdemir, geçen ay başı itibarıyla yapılan harcamaların 1 milyar avroyu aştığını söyledi.


İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son vereceğini söyleyen Özdemir, "Sabiha Gökçen işletmeye devam edecek, Atatürk Havalimanı'nın hayatiyetine son verilecek. Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil. Bizim havalimanında, Sabiha Gökçen hariç, 2018'de beklediğimiz yolcu sayısı 80 milyon. Sanıyorum Sabiha Gökçen de 30-35 milyon civarında bir yolcuyu taşıyabilir. İstanbul'un 120 milyona dayanan bir yolcu kapasitesi olabilir" diye konuştu.


 

Milliyet


Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı;


İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir," İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son verilecek. Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil" dedi.


Özdemir, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) Avrupa ve Asya-Pasifik bölgeleri tarafından düzenlenen Airport Exchange 2015'te bir basın toplantısı düzenledi.


Dünyanın en büyük havalimanı olması planlanan tesisin ilk fazının 2018'de hizmete sunulacağını anımsatan Özdemir, "Havalimanını tahmin ediyorum ilk yıl 80-90 milyon yolcuyla açacağız. Bu kapasiteyi yakalayacağımızı, 100 milyona kadar ulaşabileceğimizi hesaplıyoruz" diye konuştu.


Havalimanındaki çalışmaların kasım ayı şartlarına göre oldukça verimli geçtiğini anlatan Özdemir, "Kasım ayında ağustos kadar verimli çalıştık. Kış aylarında tempomuzun düşeceği iş planımızda var. Nisandan sonra kapasite artışı yapacağız. Kış aylarında yüzde 65-70 performansla çalışacağımızı tahmin ediyoruz" ifadelerini kullandı.


Havalimanının yapımı için sağlanan finansmanla ilgili bilgi veren Özdemir, başlangıçta sağlanan kredi öncesi 750 milyon avroluk köprü kredi kullandıklarını hatırlattı. Özdemir, geçen ay başı itibarıyla yapılan harcamaların 1 milyar avroyu aştığını söyledi.


FAALİYETİNE SON VERİLECEK

İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son vereceğini söyleyen Özdemir, "Sabiha Gökçen işletmeye devam edecek, Atatürk Havalimanı'nın hayatiyetine son verilecek. Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil.


Bizim havalimanında, Sabiha Gökçen hariç, 2018'de beklediğimiz yolcu sayısı 80 milyon. Sanıyorum Sabiha Gökçen de 30-35 milyon civarında bir yolcuyu taşıyabilir. İstanbul'un 120 milyona dayanan bir yolcu kapasitesi olabilir" diye konuştu.


Rus bankası Sberbank'ın Türkiye'deki operasyonu DenizBank'tan edinilen kredinin geleceğiyle ilgili soru üzerine Özdemir, "Bizim 4,5 milyar avroluk finansman paketinin içerisinde 500 milyon avroluk DenizBank'ın katılımı var. Hiçbir sorun yaşayacağımızı tahmin etmiyoruz. Sberbank zaten finansman için gerekli tüm şartları yerine getirmektedir bugüne kadar ve bundan sonra da getirmesinde herhangi bir sorun görünmemektedir" değerlendirmesini yaptı.


EN BÜYÜK AVANTAJI KAPASİTESİ

Basın toplantısında dünya havacılık bilgilerini değerlendiren ACI Avrupa Direktörü Olivier Jankovec ise İstanbul Yeni Havalimanı'nın dünyadaki emsallerine rakip olacağını söyledi.

Tesisin ilk önce İngiltere Heathrow Havalimanı, Almanya Münih Havalimanı ve Hollanda Amsterdam Havalimanı'na rakip olacağını kaydeden Jankovec, havacılıkta yeni oluşan Addis Ababa gibi hubların da piyasa için önemli gelişmeler olarak öne çıktığını anlattı.


Jankovec, "İstanbul Havalimanı'nın konumu dışındaki en büyük avantajı geniş kapasitesi. Biz Batı Avrupa'daki havalimanlarında bunun sıkıntısını yaşıyoruz. Heathrow'da yeni hiçbir şey yapacak alan kalmadı. 2035'e geldiğimizde 19 Avrupa havalimanı o tarihte tıkanıklığa uğrayacak. Bu bağlamda bakıldığında İstanbul'daki havalimanı artmaya müsait kapasitesiyle öne çıkacak diyebiliriz" ifadelerini kullandı.


ATATÜRK HAVALİMANI'NIN TARİHİ

Atatürk Havalimanı veya eski adıyla Yeşilköy Havaalanı, İstanbul'un Avrupa Yakası'nda bulunan uluslararası havalimanı. 1900'lerin başında Türkiye'de ilk hava ulaşımının başlatıldığı yer olan Atatürk Havalimanı, 1953 yılında uluslararası hava trafiğine açılmıştır. 29 Temmuz 1985 tarihinde adı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün soyadı verilerek, Atatürk Uluslararası Havalimanı olarak değiştirilmiştir.


2014 yılı istatistiklerine göre dünyanın 13. en yoğun yolcu trafiğinin olduğu havalimanıdır, Türkiye'deki istatistiklerine göre ise toplam yolcu trafiği bakımından birinci havalimanıdır. Günlük ortalama 1100 uçağın kullandığı havalimanı, Avrupa'nın en önemli transit yolcu havalimanları arasında bulunmaktadır. Meydana iniş yapan ve meydandan havalanan uçak sayısı, 14 Mayıs 2015'te 1375 ile (Her 62,83 saniyede bir uçak iniş ya da kalkışı) tüm zamanların rekorunu kırdı.


Sabah


Bu haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Dünyanın en büyük havalimanı olması planlanan İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk fazının 2018'de hizmete sunulmasıyla Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son verilecek


İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir," İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son verilecek. Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil" dedi. 


Özdemir, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) Avrupa ve Asya-Pasifik bölgeleri tarafından düzenlenen Airport Exchange 2015'te bir basın toplantısı düzenledi. 


Dünyanın en büyük havalimanı olması planlanan tesisin ilk fazının 2018'de hizmete sunulacağını anımsatan Özdemir, "Havalimanını tahmin ediyorum ilk yıl 80-90 milyon yolcuyla açacağız. Bu kapasiteyi yakalayacağımızı, 100 milyona kadar ulaşabileceğimizi hesaplıyoruz" diye konuştu. 


Havalimanındaki çalışmaların kasım ayı şartlarına göre oldukça verimli geçtiğini anlatan Özdemir, "Kasım ayında  ağustos kadar verimli çalıştık. Kış aylarında tempomuzun düşeceği iş planımızda var. Nisandan sonra kapasite artışı yapacağız. Kış aylarında yüzde 65-70 performansla çalışacağımızı tahmin ediyoruz" ifadelerini kullandı. 


"Sberbank finansman için gerekli tüm şartları yerine getirmekte" 


Havalimanının yapımı için sağlanan finansmanla ilgili bilgi veren Özdemir, başlangıçta sağlanan kredi öncesi 750 milyon avroluk köprü kredi kullandıklarını hatırlattı. Özdemir, geçen ay başı itibarıyla yapılan harcamaların 1 milyar avroyu aştığını söyledi. 


İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son vereceğini söyleyen Özdemir, "Sabiha Gökçen işletmeye devam edecek, Atatürk Havalimanı'nın hayatiyetine son verilecek. Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil. Bizim havalimanında, Sabiha Gökçen hariç, 2018'de beklediğimiz yolcu sayısı 80 milyon. Sanıyorum Sabiha Gökçen de 30-35 milyon civarında bir yolcuyu taşıyabilir. İstanbul'un 120 milyona dayanan bir yolcu kapasitesi olabilir" diye konuştu. 


Rus bankası Sberbank'ın Türkiye'deki operasyonu DenizBank'tan edinilen kredinin geleceğiyle ilgili soru üzerine Özdemir, "Bizim 4,5 milyar avroluk finansman paketinin içerisinde 500 milyon avroluk DenizBank'ın katılımı var. Hiçbir sorun yaşayacağımızı tahmin etmiyoruz. Sberbank zaten finansman için gerekli tüm şartları yerine getirmektedir bugüne kadar ve bundan sonra da  getirmesinde herhangi bir sorun görünmemektedir" değerlendirmesini yaptı. 


"İstanbul'daki havalimanı kapasitesiyle öne çıkacak" 


Basın toplantısında dünya havacılık bilgilerini değerlendiren ACI Avrupa Direktörü Olivier Jankovec ise İstanbul Yeni Havalimanı'nın dünyadaki emsallerine rakip olacağını söyledi. 


Tesisin ilk önce İngiltere Heathrow Havalimanı, Almanya Münih Havalimanı ve Hollanda Amsterdam Havalimanı'na rakip olacağını kaydeden Jankovec, havacılıkta yeni oluşan Addis Ababa gibi hubların da piyasa için önemli gelişmeler olarak öne çıktığını anlattı.  


Jankovec, "İstanbul Havalimanı'nın konumu dışındaki en büyük avantajı geniş kapasitesi. Biz Batı Avrupa'daki havalimanlarında bunun sıkıntısını yaşıyoruz. Heathrow'da yeni hiçbir şey yapacak alan kalmadı. 2035'e geldiğimizde 19 Avrupa havalimanı o tarihte tıkanıklığa uğrayacak. Bu bağlamda bakıldığında İstanbul'daki havalimanı artmaya müsait kapasitesiyle öne çıkacak diyebiliriz" ifadelerini kullandı. 





Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


İstanbul 3. Havalimanı'nın üstlenici firması İGA'nın Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir, İstanbul'daki yeni havalimanın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son verileceğini söyledi.


Özdemir, “Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil” dedi. 3. havalimanında ilk etabının 2018'de bitmesi bekleniyor. Özdemir, Rusya ile yaşanan krizin Denizbank ile imzalanan kredi sözleşmesini ise etkilemeyeceğini dile getirdi. 'AirportExchange 2015'de konuşan Özdemir, 3. havalimanına bugüne kadar 1 milyar avroyu aşkın harcama yapıldığını da kaydetti.


Yasin YILMAZ/Yeni Şafak




Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı....


İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir, 3'üncü Havalimanı açıldığında Atatürk Havalimanı'nın faliyetine son verileceğini söyledi.


İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir," İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son verilecek. Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil" dedi.

Özdemir, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) Avrupa ve Asya-Pasifik bölgeleri tarafından düzenlenen Airport Exchange 2015'te bir basın toplantısı düzenledi. Dünyanın en büyük havalimanı olması planlanan tesisin ilk fazının 2018'de hizmete sunulacağını anımsatan Özdemir, "Havalimanını tahmin ediyorum ilk yıl 80-90 milyon yolcuyla açacağız.


Bu kapasiteyi yakalayacağımızı, 100 milyona kadar ulaşabileceğimizi hesaplıyoruz" diye konuştu. Havalimanındaki çalışmaların kasım ayı şartlarına göre oldukça verimli geçtiğini anlatan Özdemir, "Kasım ayında ağustos kadar verimli çalıştık. Kış aylarında tempomuzun düşeceği iş planımızda var. Nisandan sonra kapasite artışı yapacağız. Kış aylarında yüzde 65-70 performansla çalışacağımızı tahmin ediyoruz" ifadelerini kullandı.


"Atatürk Havalimanı kapatılacak" 

Havalimanının yapımı için sağlanan finansmanla ilgili bilgi veren Özdemir, başlangıçta sağlanan kredi öncesi 750 milyon avroluk köprü kredi kullandıklarını hatırlattı. Özdemir, geçen ay başı itibarıyla yapılan harcamaların 1 milyar avroyu aştığını söyledi. İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son vereceğini söyleyen Özdemir, "Sabiha Gökçen işletmeye devam edecek, Atatürk Havalimanı'nın hayatiyetine son verilecek.

Çünkü orada herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil. Bizim havalimanında, Sabiha Gökçen hariç, 2018'de beklediğimiz yolcu sayısı 80 milyon. Sanıyorum Sabiha Gökçen de 30-35 milyon civarında bir yolcuyu taşıyabilir. İstanbul'un 120 milyona dayanan bir yolcu kapasitesi olabilir" diye konuştu.



Posta


Geri Dön