Nişantaşı Starbucks da kepenk indirdi
Türkiye'nin en gözde semtlerinden Nişantaşı'nda ünlü bir kahve markası da mağazasını kapadı.
Dünya genelinde zor günler yaşayan ünlü kahve zinciri Starbucks Türkiye'nin gözde semtlerinden olan Nişantaşı'ndaki mağazasını kapattı. Kiracı olarak yer aldığı Rumeli Caddesi'ndeki mağazayı 4 gün önce tamamen boşaltan marka böylece Nişantaşı pazarında hedef küçültmüş oldu.
Son yıllarda hızlı büyüyen bir grafik çizerek yerli yabancı pek çok markanın yatırımlarını artırdığı kahve pazarı zor günlerden geçiriyor. Küresel markalar dünya genelindeki sıkıntıya paralel olarak hedeflerini küçültürken kâr marjı düşen mağazalarını da kapatma yolunu seçiyor. Bunun son örneği de Starbucks mağazalarında yaşandı. Kiracı olarak yer aldığı Nişantaşı Rumeli Caddesi'ndeki mağazayı 4 gün önce tamamen boşaltan marka, Nişantaşı pazarındaki hedeflerini küçülttü. Ünlü kahveci şuan Nişantaşı City's, Güzelbahçe ve Vali Konağı'nda yer alan mağazaları ile faaliyetlerini sürdürüyor.
DÜNYA GENELİNDE BİNE YAKIN MAĞAZA KAPATACAK
1982 yılında, ABD'nin Washington eyaletinin Seattle kentinde açılan ilk Starbucks mağazasının ardından, uygulanan başarılı politikalarla şirketin grafiği hızla yükselmiş, Starbucks aralarında Türkiye'nin de bulunduğu çok sayıda ülkede 12 bin şube sayısına ulaşmıştı. Ancak şirket küresel krizin etkisi ile dünya genelinde binden fazla mağazasını kapatacağını açıkladı
CAFE CROWN DA TAMAMEN ÇEKİLMİŞTİ
Öte yandan geçen aylarda Ülker'in Cafe Crown markası da Nişantaşı Ciys' ve Nişantaşı Rumeli Caddesi'ndeki mağazalarını kapatmıştı. Yaklaşık 3 yıldır Nişantaşı'nda faaliyet gösteren marka gerekçe olarak yine kâr marjlarının düşüklüğünü göstermişti.
Diğer taraftan kriz İstanbul'da lüks tüketimin önde gelen merkezlerinden Nişantaşı'nda mağazalara zor günler yaşatıyor. Abdi İpekçi Caddesi başta olmak üzere Nişantaşı sokaklarının genellikle boş olduğu dikkat çekiyor.
TÜRKİYE'DE KAHVE PAZARI 120 MİLYON TL
Türk hazır kahve pazarının 1997 yılında Gloria Jeans ile başlayan büyüme macerası Starbucks, John's, Tchibo, Illy, Cofee&Chocolate, Robert's Cofee, Barney, Segafredo, MacCoffe gibi diğer dünya devlerin pazara girmesiyle hızını daha da artırdı. -Türkiye'nin en büyük 3'ü 1 arada kahve üreticisi olan Ülker, Cafe Crown kahve zinciri ile 2003 yılında iki şube ile piyasaya girdi.
Türkiye'de kahve zincirlerinin yıllık müşteri sayısının 10 milyonu aştığı tahmin ediliyor. Yıllık büyüme hızı, 5 yıl boyunca yüzde 60'lara varan çok yüksek seviyelerde seyrediyordu. Ancak son yıllarda bu büyüme hız kesti. Öte yandan Gloria Jean's, Starbucks ve Barnie's gibi yabancı zincirler ile Cafe Crown ve Kahve Dünyası gibi yerli kahve zincirlerinin toplam şube sayıları 150 civarında.
Habertürk