23 / 11 / 2024
fuzul

ODTÜ’de 3. transit yol gündemde!

ODTÜ’de 3. transit yol gündemde!

Sehir plancısı Tahir Çalgüner, yerel ve genel gündem içinde unutturulan ODTÜ koruma amaçlı imar planı hakkında bir hafıza tazelemesi yaparak bazı soruları tekrar gündeme getirdi ve bazı sitemlerde bulundu.





Sehir plancısı Tahir Çalgüner , eylemsizlik halinin aslında en etkin bir eylem tarzı oldugunu belirterek yerel ve genel gündem içinde unutturulan ODTÜ koruma amaçlı imar planı hakkında bir hafıza tazelemesi yaparak bazı soruları tekrar gündeme getirdi ve bazı sitemlerde bulundu. Çalgüner, ODTÜ arazisini bölecek “3. transit yol” projesinin gündemde olduğunu söyledi.



Çalgüner'in yerel gündeme oturacak açıklamaları ve soruları özetle şunlar;


1. ODTÜ koruma amaçlı imar planına yapılan itirazlar değerlendirilip ilgili koruma planın son kesinleşmiş durumu belediyece askıya çıkarılmış mıdır?


2.ODTÜ' yü yatayda bölecek 2. Yol ile , ODTÜ 'yü ve AOÇ alanını dikeyde bölmesi düşünülen ve basına yansıyan İncek ahlatlıbel aksı 3. Transit anayol önerisi bağlamında;


a) Söz konusu bu ana yol güzergahları ;

Gazi üniversitesi tarafından yapılan,  Ankara  ulaşım ana planı 2038 master planı bütünü kapsamında güncel ulaşım analitik etüdü, güncel analiz çalışmalarına ve teknik gerekçelerine göre mi belirlenmiştir?


b) ODTÜ 2. Yolun tünel yapılması halinde, finansmanının ODTÜ alanı içinde ayrılacak bir arazı payının imar rantı ile karşılanacağı iddiası doğru mudur?


3. ODTÜ kampüs alanında bazı kamu kuruluşlarına arazi tahsisi yapılacağı ve kent içindeki bazı kurumların ODTÜ'ye taşınacağı, böylelikle boşaltılan kamu binalarının ve arazilerinin satışının yapılacağı iddiası doğru mudur?


4. Ankara kentinin 25.000 ölçekli yeni "Çevre düzeni nazım kent bütünü imar planı" çalışması ne zaman kamuoyu ile paylaşılacaktır?


5.AUAP 2038; bir universite- belediye arasindaki bir ortak proje ise, basina yapilan aciklamalardan anlasilacagi uzere, belediyenin bu plana saygi gostermesini kimler , neden talep etmektedir.?


Yaklasik iki yildir ODTU koruma amacli imar plani ve yollar bilmecesi ve buyuk resim olan AUAP 2038 (ankara ulasim ana plani 2038) konusunu gundemine almayan ve bilincli bir sekilde gundeme getirmeyen meslek odasi baskanlarini ikircikli ve samimiyetsiz bir tutum icinde olduklari icin elestiren Calguner; universite akademisyenlerinden de umudu olmadigini belirterek " bu eylemsizlik durumlarinin ileride eyyamciliklarini gundeme getirmesi tehlikesi var" dedi.


Yukarıdaki  sorulara karşı ilgili kisi ve kuruluslardan acilen bir cevap bekledigini belirten Çalgüner, ODTÜ’den geçecek 3. Yol konusunda kaygılarını şöyle dile getirdi:

 

“3. TRANSİT YOL” hayalini gerçekleştirmek için iki seçeneği var;


1.Seçenek; Malazgirt bulvarını, “çamlık sitesi”nin yanından (yerleşke sınırından) arkaya(güneye) doğru uzatarak, Anayasa mahkemesi mevkiinden “incek yoluna” bağlamak. Böylelikle ODTÜ kampusunun guney (arka bahcesini) tarafını “yollaştırarak” kuşatmak.


2. Seçenek; Kampusun batı kısmını yani Bilkent yolu ve devamı “ihsan doğramacı” bulvarı ile devam eden güzergâhı “Adalet akademisi” yanından “İncek yoluna” bağlamak ve/veya Anayasa mahkemesi arakasından İncek yoluna bağlayarak trafik adası dörtgenini tamamlamak.


Sonrasında : Güney çevre yolu yanı ana çevre yolu etabı; İncek yolu ile bağlantısını kurduğu trafiği; “Tulumtaş” yerleşmesi yönünde Güney ana çevre yolu ile kavşaklandırarak;

buradan da yapım halinde olan “Pozantı-Adana Otobanına” çıkartmak.


Sonuc; mevcut cevre yollari mantığının ve teknik fitratının dışında bağlantı yolları ile çevre yolunu bölmek ve çevre yollarına kestirme çıkışlara olanak verecek şehirler arası trafiği özendirerek kent ici trafiğini ic sehir bölgelerine çekmek ve bu alanları yol geçen hanına çevirmek”




Yedigün Gazetesi/Ahmet Tekeş


Geri Dön