Oturma izni nasıl alınır?
Yapılarda yasal olarak kullanımın yapılabilmesi için, oturma izninin alınması gerekiyor. Peki oturma izni nasıl alınır? İşte yanıtı...
Oturma izni nasıl alınır?
Oturma izni, inşaat çalışmaları biten ve daha önceden tasdiklenen projesine uygun olarak yapılan yapılara veriliyor. Peki oturma izni nasıl alınır, sorusunu yanıtlamadan önce oturma izni nedir? Yanıtlayalım.
İskan ve yapı kullanma izin belgesi olarak da bilinen oturma izni, yapının kullanımına ve gayesine uygun olarak inşa edildiğini gösteriyor. Bu şekilde inşaatı yapılmayan yapılara oturma izni belgesi verilmiyor.
Söz konusu belge olan "Oturma izni belgesi nereden alınır?" hususuna da değinelim.
Oturma izni belgesi, gayrimenkulün bağlı olduğu belediyelerden alınıyor. Belgenin alınabilmesi için, oturma izni için gerekli evrakların temin edilmesi gerekiyor.
Oturma izni için gerekli evraklar..
- Tapu kaydı bilgileri,
- Proje adına SSK'dan "Borcu Yoktur" belgesi,
- Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,
- Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi,
- Dış Kanal Belgesi (İZSU),
- Telekom Olur Yazısı,
- Proje Müellifleri Raporu,
- Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu,
- Sığınak Raporu,
- Yangın Tesisat Raporu,
- Oturma izni belgesi istemini içeren bir dilekçe.
Oturma izni belgesinin alınacağı yapı eğer asansörlü olarak inşa edildiyse, asansör firmasından da talep edilen bazı belgeler bulunuyor;
- TSE Belgeleri,
- Garanti Belgesi,
- Mühendislerin SMM Belgeleri,
- Muayene Raporu – 4 adet
- Muayene fişi,
- Uygulama projeleri.
Söz konusu belgenin alınamadığı yapılarda yasal olarak oturuma izin verilmiyor. Bu kuralın ihlali durumlarında ise cezai işlem uygulanıyor.
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com