26 / 11 / 2024

Pakpen 11 yılda 30 kat büyüdü!

 Pakpen 11 yılda 30 kat büyüdü!

Yapı sektörünün öncü firması Pakpen Türkiye’nin önde gelen inşaat proje firmalarının üst düzey yöneticilerinden oluşan misafirlerini Konya’nın tarihiyle buluşturup, kültürel mekanlarında bir araya getirdi...




Çağın son teknolojisiyle donatılan fabrika ziyaretinin ardından Şeb-i Arus törenlerini izleyen misafirler unutulmaz duygular yaşadı.  

Bir bina için A’dan Z’ye gerekli tüm malzemeleri birlikte üreten Pakpen Şirketler Grubu’nun fabrika ziyaretinde şirketin kuruluş tarihi, üretim kapasitesi ve 2013 yılı hedefleri de paylaşıldı. 2012 yılını  400 milyon TL’yi aşan bir ciroyla kapatacak olan Pakpen Şirketler Grubu, 2013 yılında kentsel dönüşümün başrol oyuncusu olmayı  ve cirosunu da % 30 daha artırmayı hedefliyor. 


Konya ilinin sahip olduğu tüm değerlerin ulusallaşmasında kendisini sorumlu hisseden Pakpen Şirketler Grubu, geçmişten günümüze taşınan bu kültürel mirasın gelecek nesillere aktarılmasına aracılık etmeyi kendisine bir görev biliyor. Bu değerler içinde en önemli yere sahip olan Hz. Mevlana’yı anmak için düzenlenen Şeb-i Arus törenlerine de katılan Pakpen Yönetim Kurulu Üyeleri ve misafirleri, bu eşsiz güzellikteki gösteriyi bir arada yaşayarak unutulmaz bir gün yaşadı.


11 yılda 30 kat büyüme 


Bugün yıllık 250 bin ton plastik, 500 bin metreküp yalıtım malzemesi üretim kapasitesi ve 600’ü aşkın uzman çalışanıyla sektöründe ilk 5 büyük üretici arasında yer alan Pakpen Şirketler Grubu; pencereden bahçe aksesuarına, dış cepheden kapıya, borudan yalıtım ürünlerine kadar bir bina için A’dan Z’ye gerekli tüm malzemeleri birlikte üreten tek firma olma özelliğine sahip. 


Pakpen Şirketler Grubu bünyesinde bulunan  Pakpen A.Ş., Pakpen Dış Ticaret A.Ş. ve Paksu A.Ş. ile 11 yıl içinde cirosunu 30 kat artırdı. 2012 yıl cirosu  400 milyon TL’nin üzerinde olan Pakpen Şirkler Grubu, 2013 yılı cirosunu % 30 daha büyütmeyi amaçladıklarını açıkladı. 


Konya’nın ilk uluslararası markası olan Pakpen Şirketler Grubu, Pakpen Dış Ticaret aracılığıyla başta Avrupa ve komşu ülkeler olmak üzere 50’nin üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Pakpen Şirketler Grubu, önümüzdeki dönem Ortadoğu, Avrupa, Afrika, Rusya ve Türki Cumhuriyetlerde pazar payını arttırmayı ve global bir marka olmayı hedefliyor. 


2013 yılında kentsel dönüşüm sürecinin başrol oyuncu adayı  


Pakpen Şirketler Grubu, Türkiye’nin 33 ilinde eşzamanlı olarak başlayan ‘Kentsel Dönüşüm’ sürecinde de başrolde olacak. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından başlatılan ‘Kentsel Dönüşüm’ sürecinde özellikle yalıtım konusunda ön plana çıkmaya hazırlanan Pakpen Şirketler Grubu, bu nedenle yalıtım üretim kapasitesini önümüzdeki birkaç yıl içinde % 100 artıracak. Pakpen bugün üretim kapasitesi ve ürün yelpazesiyle kentsel dönüşüm sürecinin de en önemli aktörlerinden olacak.


Halka açılma düşünülebilir.


Pakpen Şirketler Grubu planları içinde halka açılmak da bulunmaktadır. Halka arz  süreci toplanacak finansmandan ziyade kurumsallaşmaya yapacağı katkı nedeniyle Hissedarlar ve Yönetim Kurulu tarafından çok önemsenmektedir. Zaten son 3 yıldır da şirket tüm mali tablo ve denetimlerini halka açık şirketlerdeki gibi sürdürmektedir. .  


2023 hedefi ISO 500 listesinde ilk 100’de olmak


Pakpen Şirketler Grubu’nun 2023 yılı hedeflerinin başında Türkiye’nin değişik bölgelerinde yalıtım malzemeleri konusunda üretim tesisleri kurmak bulunuyor. Konya’daki tesislerde altyapı boru ürünleri yatırımlarına devam ederek, bu alandaki büyümeyi sürdürmek, yurtdışında pencere profili konusunda pazar potansiyeli olan ülkelerde yeni yatırımlara girişmek; konut-işyeri gibi bazı inşaat projeleri geliştirmek ve şehir otelleri konseptiyle turizm ve otel işletmeciliği girişimlerini başlatmak; yenilenebilir enerji üretimi konusunda uygun projeler geliştirmek bulunuyor. 

Böylece faaliyet gösterdiği yapı sektöründe bir yandan bulunduğu konumu geliştirirken diğer yandan farklı alanlarda yatırım yaparak, ülke ekonomisine ve istihdama katkı sağlamayı hedefliyor. 



Geri Dön