17 / 11 / 2024

Pazar yerlerinin denetimi!

Pazar yerlerinin denetimi!

Belediyeler, pazar yerlerinde Kanun ve bu Yönetmelik hükümleri ile Bakanlık düzenlemeleri çerçevesinde gerekli denetim ve uygulamaları yapmakla görevli oluyor. İşte pazar yerlerinin denetimi ile ilgili esaslar..




Pazar yerlerinin denetimi!

Pazar yeri tahsis işlemleri, pazar yeri yerleşim planının belediye encümenince onaylanması ile başlatılıyor. Söz konusu tahsis işlemi, belediyece en az bir yerel gazetede ilan edilmek, en az yedi iş günü belediye ilan panosunda asılı kalmak ve belediyenin resmi internet sayfasında yayımlanmak suretiyle duyuruluyor. 


Ayrıca bu husus, üyelerine duyurmak üzere ilgili meslek kuruluşuna da bildiriliyor. Duyuruda, pazar yerinin kurulacağı yer, üretici ve pazarcı satış yeri adedi, müracaat sahiplerinde 12 nci maddeye göre aranılan şartlar ve bu kişilerden istenilen belgeler, son başvuru tarihi ve yeri ile belediyece uygun görülen diğer hususlar yer alır.


Peki pazar yerleri nasıl denetlenir? Paza yerlerinin denetimi nden kim sorumludur? Pazar yerlerinin denetimi ile ilgili esaslar, Pazar yerleri yönetmeliği kapsamında açıklanıyor:


Pazar yerlerinin denetlenmesi..

(1) Belediyeler, yetki alanlarıyla sınırlı olmak kaydıyla, pazar yerlerinde Kanun ve bu Yönetmelik hükümleri ile Bakanlık düzenlemeleri çerçevesinde gerekli denetim ve uygulamaları yapmakla görevli ve yetkilidir.


(2) Denetim yapmakla görevli, yetkili belediye personelinin talebi üzerine, kolluk kuvvetlerince gerekli yardım sağlanır.


(3) Birinci fıkrada belirtilen denetim yetkisi münhasıran yetkili belediye personelince kullanılır ve bu yetki hiçbir şekilde devredilemez.


(4) Bakanlık ile diğer idarelerin, ilgili mevzuattan kaynaklanan görev ve yetkileri saklıdır.


(5) Belediyeler ile gerçek veya tüzel kişiler, denetim sonucunda Bakanlıkça verilecek talimatlara uymak zorundadır.



Pazar yerleri hakkında yönetmelik!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön