05 / 11 / 2024

Penta Group, konut ve otel projeleriyle büyüyor!

Penta Group, konut ve otel projeleriyle büyüyor!

Penta Group, 35'e yakın konsept ürünü ile sektöründe fark yaratıyor. 350 civarında yapı showroom'u, 18 ülkeye yaptığı ihracat ile her geçen yıl büyüyen Penta, Türkiye'de sektöründe ilk 5'te yer alıyor...




İnşaat sektöründeki büyüme ile birlikte inşaat malzemeleri sektöründe de gelişme gözleniyor. 1989 yılından bu yana armatürden aksesuara kadar bine yakın ürün çeşidi bulunan Penta Group, 35'e yakın konsept ürünü ile sektöründe fark yaratıyor. 350 civarında yapı showroom'u, 18 ülkeye yaptığı ihracat ile her geçen yıl büyüyen Penta, Türkiye'de sektöründe ilk 5'te yer alıyor. 


Türkiye'de inşaat sektöründeki büyüme inşaatı besleyen sektörlerin de her geçen yıl büyüyüp gelişmesine neden oluyor. Banyo, mutfak ve seramik sektörleri de son yıllarda inşaat sektörü ile birlikte büyüyen ve gelişen sektörler olarak ön plana çıkıyor. 


Türkiye pazarında yabancı markaların yanı sıra yerli markaların da söz sahibi olduğu aşikar. ECA ve Artema'nın liderliği paylaştıkları pazarda etkin olan isimlerden biri de Penta Group oluyor. 

Aslında adı pek de bilinmeyen Penta, Group, 1989 yılından bugüne yapı malzemeleri alanında uzmanlaşmış bir şirket. Özgün tasarım ve kaliteli üretim anlayışıyla pazarda Ağaoğlu'ndan Dumankaya'ya kadar markalı konut üreticilerinin tercih ettiği marka, konsept ürünleri ile öne çıkıyor. 


Dedeman, Holiday Inn, Silence Beach otellerinde ürünleri ile yer alan Penta'nın mamullerinin fiyatları 50 TL ile bin TL arasında değişiyor. 

TASARIM ODAKLI Penta Group Yönetim Kurulu Başkanı Salih Aydın, Penta'nın tasarım odaklı bir marka olduğuna dikkat çekerek, pazara 35 farklı konseptte ürünler sunduklarını söylüyor. 

pento Valf ve armatürde Türkiye pazarının 1 milyar TL'lere ulaştığına dikkat çeken Aydın, "Biz ürünlerimiz ile oldukça iddialıyız. 

Kaliteli ürünleri tüketicilere emsallerine göre daha uygun fiyata sunuyoruz. Önümüzdeki iki yıl içinde pazarın yüzde 10'una ulaşmayı hedefliyoruz" diyor. 


inşaat sektöründeki büyümenin sektörlerine olumlu yansıdığına dikkat çeken Aydın, pazarın büyümesinin yanı sıra ürünlerin tüketicilere ulaşmasının büyük önem taşıdığına da işaret ediyor. 


Penta'nın 350 civarındaki yapı showroom'ıı ve 18 ülkeye ulaşan ihracatı ile Türkiye'de sektöründe ilk 5'te yer alan bir marka olduğunu söyleyen Aydın şöyle devam ediyor: "Türkiye merpen altı üretim olarak tarif edilen üretimin yaygın olduğu bir ülke. Burada markalı ürünlerin de payı son yıllarda giderek artmaya başladı. 


Tüketici artık kaliteli ürünleri tercih ediyor. Biz de GFK şirketinin raporuna göre Türkiye pazarında dördüncü sırada yer alıyoruz. Her geçen gün büyümeye devam ediyoruz. Şırnak'tan Sinop'a kadar Türkiye'nin çeşitli kentlerinde tüketicilere ulaşıyoruz. Bayi ağımızı da her geçen yıl genişletiyoruz." Tasarıma ve ürün konsepti yaratmaya önem verdiklerine dikkat çeken Aydın, "Banyolara, mutfaklara yönelik ürünlerimizde ayna, aksesuar, armatür gibi farklı ürünleri birbirlerini tamamlayacak şekilde üretiyoruz. Böylece tüketicilerin zorlanmadan evlerindeki ürünlerde bütünlük yakalamalarını amaçlıyoruz" diyor. Tüketicilere ürünlerini tanıtmak için fiziksel temasın önemine inandıklarını belirten Aydın, ana stratejilerinin tüketicilerin ürünleriyle temas kurabilecekleri showroom'larda yer almak olduğuna dikkat çekiyor. 


SATIŞ NOKTASI ARTACAK 


Daha fazla insana ulaşabilmek için satış noktası sayısının önem taşıdığını ve bu konuda da yeni çalışmaları olduğunu vurgulayan Aydın, "Şu anda Türkiye genelinde 350 satış noktasında tüketicilerimizle buluşuyoruz. 2014 yılı sonunda bu sayının 380'e ulaşmasını hedefliyoruz. 


Almanya'dan Belçika'ya, Gürcistan'dan Suudi Arabistan'a kadar ihracat gerçekleştiriyoruz. 2014 sonu itibariyle de 25 ülkede bayilik ve distribütörlük altyapımız tamamlanacak." 2014 sonunda 3,5 milyon dolarlık ihracat yapmayı hedeflediklerini belirten Aydın, ana pazarlarının Nijerya, Tanzanya gibi ülkeler olduğunu da dile getiriyor. 

Ürünlerine beş yıl garanti verdiklerini de vurgulayan Aydın, Sultanbeyli'de yer alan 5 bin m2 kapalı alanlı fabrikada üretim yaptıklarını söylüyor. 


Sektöründe her geçen yıl büyüyen ve gelişen Penta'nın inovatif ürünleri de dikkat çekiyor. Sektöre sıradan ürünler yerine fark yaratan inovatif ürünler sunmaya çalıştıklarını belirten Aydın yaptıkları çalışmaları ve ürünlerini şöyle özetliyor: "Penta'nın son dönemde geliştirdiği cep telefonuna bluetooth ile bağlantı sağlayarak duş alırken bile telefonla konuşabilme imkânı tanıyan 1Q 160 'Akıllı Duş Başlığı' tüketicilerin beğenisine sunulan en son ürünümüz. İlk kez UNICERA 26'ıncı Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı'nda tüketicilere tanıttığımız bu ürün ile isterseniz duş alırken müzik de dinleyebilirle imkânına sahipsiniz."



EKONOMİST MORTGAGE


Geri Dön