Pera Pırlanta'nın hedefİ 3 yılda 25 mağaza açmak!
Altınbaş Mücevherat Grubu Genel Müdürü Haldun Ulutürk, Pera Pırlanta'nın Türkiye çapında 150'ye yakın satış noktasına ulaştığını, önümüzdeki 3 yılda 25 butik mağaza ve 300 yeni satış noktasıyla satış ağını tüm Türkiye'ye yayacaklarını söyledi.
Ulutürk, Pera Pırlanta olarak mağazacılık alanında atak gerçekleştirerek marka bilinirliğini artırmayı hedeflediklerini kaydetti. 120 mağazaya sahip Altınbaş’a ilave olarak, daha üst gelir grubunu hedefleyen Pera Pırlanta’yı dünya markası kulvarına sokacaklarını kaydeden Ulutürk, şunları söyledi: “Yurtdışında Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Ukrayna, Azerbaycan, Makedonya ve Bulgaristan’da satış noktalarımız var. Başta Avrupa ve Ortadoğu ülkeleri ile Türki Cumhuriyetlere ihracatımızı artırma çalışmaları içerisindeyiz.” ‘Tüketici pırlantaya yöneldi’ Son 10 yılda tüketicilerin pırlantalı takılara yöneldiğini belirten Ulutürk, şunları söyledi: “Bu değişimin ana sebebi altın hammadde fiyatlarında aynı dönemde yaşanan yüzde 600’lük fiyat artışı gibi gözükse de pırlantalı takıların da tüm dünyada moda olması ve yaygınlaşması da en az o kadar etkendir. Amacımız 3 sene içinde açacağımız mağazalarla pazarda ilk akla gelen pırlanta markası olmaktır. Bunun temellerini de daha bugünden atmaya başladık.” ‘2023 hedefini yakalarız’ Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, 2023’te 500 milyar dolarlık ihracat hedefinde mücevher sektörü payının 12 milyar dolar olduğunu belirterek, sektörün bu hedefi yakalayacağını söyledi. Altınbaş, şöyle konuştu: “Türkiye altın talebinde dünyada ilk beş ülke arasında yer alıyor. Türk mücevher sektörü, bugün onbinlerce mağaza, binlerce üretici, 500 bin istihdamla 10 milyar dolarlık büyüklüğe sahip. Türkiye sektörde İtalya’dan sonra ikinci sırada yer alıyor.” Milliyet