Perakendecilerin outlet AVM'lerdeki mağaza kiralama talepleri katlandı!
Ünlü firmaların stoklarını eritmelerine imkan sunan veya ikinci kalite ürün satışı yapılan outlet AVM'lerde mağaza kiralamalarına olan talep katlandı...
Osman İllez, outlet AVM'lere Türkiye genelinde hala gereknimim bulunduğu görüşünü dile getiriyor ve konuyla ilgili olarak şunları söylüyor:
"AVM sayısında bir yoğunluk olduğu ifade ediliyor, ancak bu doğru bir yaklaşım değil. Doğu Avrupa, kita Avrupasi, Orta Doğu gibi diğer bölgelere baktığımızda bin kişi başına düşen AVM metrekaresinde hala bizim gidilecek çok yolumuz var. Ancak şehircilik planlamasında yapılan hatalar ile birbirine yakın o kadar çok AVM yatırımı gerçekleştirildi ki AVM'lerin sayı olarak çok fazla olduğu düşünülüyor. Dikkat ederseniz birbirine yakın AVM'lerde işleri çok iyi olan da var, olmayan da. Bu yapılar muhtemelen ileride farklı bir sektörde gayrimenkul yatırımı olarak değerlendirilecektir diye tahmin ediyorum. Biz her zaman yeni yatırımlara açık bir şirketiz. Bize uygun olacağına inandığımız her yeni projeye olumlu bakabiliriz."
KİRACILARIN TALEBİ DAHA FAZLA YER
Artaş Grup'un 2008'de İstanbul'un Küçükçekmece ilçesinde hizmete sunulan Armonipark Outlet Center, 25 bin metrekare kiralanabilir alana ve 95 mağazaya sahip. Avrupakent Gayrimenkul Geliştirme A.Ş. Genel Müdürü Muhsin Erkoç, AVM'deki doluluk oranının şu anda yüzde 97.3 seviyesinde olduğuna dikkat çekiyor ve Armonipark'ta yoğun bir ziyaretçi trafiğinin odluğuna vurgu yapıyor. Erkoç, "Uygun alan ve metrekarede yer talebine karşılık fırsat bekleyen birçok marka olduğunu ifade edebilirim. Yeni taleplerin yanı sıra AVM içerisinde faaliyetlerini sürdüren mevcut kiracılarımızdan da sıklıkla metrekare anlamında büyüme talepleri almaktayız” ifadelerini kullandı.
AVM'de son süreçte değişiklik gösteren gereksinimler ve isteklere bağlı şekilde gıda, ev dekorasyon, kozmetik, iç giyim, teknoloji ve hobi içerikli sektörlerin dikkat çektiğinin altını çizen Erkoç, “Pandemi öncesinde AVM'lerin tercih edilmesinin nedenlerinin başında gelen giyim alışverişi ve yemek yeme ihtiyacı, bugün yine önemli iki faktör olsa da ev biraz daha nitelikli bir hal aldı diyebiliriz. Özellikle pandemi döneminde internet satışları ile önemli cirolar çıkaran ev dekorasyon, kozmetik, iç giyim ve teknoloji sektörleri, sokağa çıkma yasaklarının bitmesi ve normalleşme süreçleri ile birlikte talep görmeye, iyi cirolar çıkartarak büyümeye devam etmiştir” açıklamasında bulundu.