22 / 11 / 2024
fuzul

Perakendecilerin outlet AVM'lerdeki mağaza kiralama talepleri katlandı!

Perakendecilerin outlet AVM'lerdeki mağaza kiralama talepleri katlandı!

Ünlü firmaların stoklarını eritmelerine imkan sunan veya ikinci kalite ürün satışı yapılan outlet AVM'lerde mağaza kiralamalarına olan talep katlandı...




YÜZDE 100 DOLU 

JLL Türkiye tarafından yönetilen alışveriş merkezlerinden Kayseri'deki Meysu Outlet AVM de Nisan 2011'de misafirlerini ağırlamaya başladı. Meysu Outlet AVM'de; aralarında Tekzen Yapı Market, Dip Gross Market, Teknosa'nın da yer aldığı toplam 85 mağaza yer alıyor. Mağazaların tamamının dolu olduğuna dikkat çeken AVM Müdürü Hakan Sel, açıldıkları günden bu güne yüzde 100 douluk oranıyla hizmet sunduklarını aktardı. Koronavirüs pandemisinin etkisinin eskisine göre düşüş göstermesiyle beraber perakende sektöründe hareketliliğin artış gösterdiğini belirten Sel, mağaza açma konusunda pek çok perakende şirketinden talep aldıklarını dile getirdi.

Hakan Sel, "Pandemi sürecinin de etkisi ile çocuk giyim / oyuncak, spor giyim, kişisel bakım- sağlıklı yaşam sektörlerin te faaliyet gösteren firmalardan kiralama talepleri alıyoruz. Pandemi döneminde bu sektörlere olan yoğun ilgi, mağaza açılış taleplerini artırdı” diye konuştu.

Perakendecilerin outlet AVM lerdeki mağaza kiralama talepleri katlandı!

Murat izci / KDM AVM Danışmanlık Genel Müdürü

"Türkiye'de outlet sayısı 52"

"Bugün gelinen noktada Türkiye'de 453 AVM var. Toplam kiralanabilir alan 13 milyon 782 bin metrekare. Outlet sayısı ise 52. Yani outlet oranı normal seviyede. Outletlerde sezon sonu, seri sonu, ikinci kalite, ihracat fazlası ve defolu ürünlerin satılması gerekiyor. Perakendecilerin elinde bu tarzda yüzde 15-20 civarında ürün kalıyor. Bu nedenle outlerde sezon ürünleri de satılıyor. Outlet kimlikli bir AVM'de sezon ürünü fırsatını da sunuyoruz, diyoruz. Genel anlamda AVM'lerimizin ortalama doluluk oranları yüzde 85'LET seviyelerinde. Tersten bakarsak, yüzde 15 boş metrekaremiz var da 2 milyon metrekarenin üzerine kiracı bekleyen alanımız var, deren Umarım ve dilerim doğru yaklaşmanis ve maksimum düzeyde empat yaparak verimliliği yakalarız."

Emre ŞEN / ENS Danışmanlık Genel Müdürü

"Bölgesel outletler gündeme gelecek”

"Günümüzde yaşanan ani kur değişiklikleri, mali yapılarda yaşanan iniş çıkışların etkisi ve Covid-19 tehdidiyle kapanma riski gibi sebeplerle planlarını sağlıklı yapamayan perakende sektörümüz, ani satış artışı veya satış durmasıyla elindeki az sayıda ürünü en verimli yönetmeye çalışıyor, doğru planlamayla süreci götürmeyi hedefliyor. Bizim yönettiğimiz projelerde doluluğu yükseltmek ve mevcut mağazaların performansını iyileştirmek en önemli gündemimiz oluyor. Tüm projelerimizde bu konuya dikkat çekerek yol alıyoruz. AVM'ler genel anlamda illerde ve nüfusu makul ilçelerde yerlerini aldı. Ticari koşulların ve rekabetin süreçleri zorlaştırmasıyla beraber yatırım hızları düştü, ancak biliyoruz ki AVM yatırımlarına ihtiyaç duyulan pazarın boş olduğu lokasyonlar var, olmaya da devam edecek. Outlet özelinde ise ürün tedariki konusundaki sıkıntılar sebebiyle bu durum daha yavaş gerçekleşecektir. Bölgesel olarak hizmet verecek outlet AVM'ler gündeme gelecek. Ulaşım konusunda sıkıntı yaşatmayacak beş-altı ili birden bağlayacak lokasyonlarda, bölgesel olarak tedarik zinciri ile kolay ulaşılabilecek, ürün tedarikinde güçlü olunacak, merkeze değil de bölgedeki outlet mağazamıza ürünü çekelim diyecek stratejide hamle yapılırsa başarılı olacağına inanıyorum."


Geri Dön