22 / 11 / 2024
fuzul

Perakendecilerin outlet AVM'lerdeki mağaza kiralama talepleri katlandı!

Perakendecilerin outlet AVM'lerdeki mağaza kiralama talepleri katlandı!

Ünlü firmaların stoklarını eritmelerine imkan sunan veya ikinci kalite ürün satışı yapılan outlet AVM'lerde mağaza kiralamalarına olan talep katlandı...




Perakende sektöründe oldukça önem arz eden outlet AVM'ler ünlü markaların tekrar gözdesi oldu. Mağaza zinciri sahibi perakendecilerin sezon sonu ya da seri soru ürünlerine bitirmesine imkan sunan ve aynı zamanda ikinci kalite ürün satılan bu AVM'lerde mağaza açmak için pek çok şirket sıraya girmiş durumda. Sırada olan şirketler arasında hazır giyimcilere ek olarak son süreçte satışlarını yükselten kozmetik, ev dekorasyon ve iç giyim firmaları ön plana çıkıyor. Birçoğu yüzde 100'e yakın doluluk oranıyla hizmette bulunan outlet AVM'lerin bir bölümü mağaza talep eden şirketlere yer açmak amacıyla renovasyon projelerine start verdi. Sektör yetkililerinin aktardıklarına göre; 52 outlet AVM'nin yer aldığı Türkiye genelinde, bu merkezlere özellikle Anadolu kentlerinde daha çok gereksinim duyuluyor.

Perakendecilerin outlet AVM lerdeki mağaza kiralama talepleri katlandı! 

30'A YAKIN FİRMA SIRA BEKLİYOR

Bayraktar Gayrimenkul Geliştirme Genel Müdürü Osman İllez, firma bünyesinde faaliyetlerine devam eden İzmit Outlet Center'da çok uzun zamandır boş mağaza olmadığına dikkat çekti. İllez, bu alışveriş merkezinde mağaza açmak amacıyla 11 gıda firmasının ve 18 tane de hazır giyim perakendecisinin sıraa olduğunu ifade etti. 

İzmit Outlet Center'in yönetiminin Bayraktar Gayrimenkul Geliştirme'de olduğunu belirten İllez, 144 dönüm üzerindeki alışveriş merkezinn 28 bin 777 metrekare kiralanabilir alan sahip olduğunu ve alışveriş merkezinde 67 mağazanın faaliyette bulunduğunu ifade ediyor.

Gerçek Outlet'lerin markalı ürünlerin, üretim fazlası ya da sezonluk mağazalardan kalmış olan geçmiş sezonlara ait stokta olan ürünlerin marka sahibinin kontrolünde tüketiciye satışıldığı noktalar olduğuna vurgu yapan İllez, bu kapsamda değerlendirildiğinde piyasaların daraldığı süreçlerde Outlet alışveriş merkezlerine talebin yükseldiğinin altını çiziyor. İllez, “Biz bunu ilk olarak 2001 yılındaki krizde hissetmiştik. Bunun nedeni ekonomideki durgunluk dönemlerinde marka sahiplerinin elinde normalden çok daha fazla stok kalmasıdır ve bunları bir an evvel eritip nakde çevirdikleri noktalar Outlet mağazalarıdır. Bu anlamda Outlet mağazaları kriz dönemlerinde üreticiler için büyük önem kazanmaktadır” diye konuştu.

"KİRALAMA TALEPLERİ HİC AZALMADI"

10 Mayıs 2018 tarihinde kapılarını açan Westpark Outlet AVM İzmir Bayraklı'da hizmet sunuyor. AVM, şu anda yapı marketlerinden kadın erkek giyimine, ev dekorasyonundan teknolojiye pek çok farklı alandaki 121 mağazasıyla faaliyetlerine devam ediyor. Westpark Outlet Müdürü Nejla Baybaş, şu anda yüzde 90 doluluk oranıyla hizmette bulunduklarının altını çiziyor. Kısa sürede hizmete alınacak mağazaların olduğuna vurgu yapan Baybaş, salgın sürecine karşın kiralama çalışmalarının oldukça yoğun olarak sürdüğünü vurguladı. Baybaş, "Bu süreçte 2 bin 300 metrekare Evidea, 500 metrekare Madame Coco, 340 metrekare Doqu Home, 875 metrekare Paul Mark mağazalarımız ve bin 500 metrekare Playland Çocuk Eğlence Alanımız hizmete açıldı” şeklinde konuştu.

 


Geri Dön