Ramazan ayında 39 ürünün 30’una zam geldi!
Türkiye Ziraat Odaları Birliği verilerine göre, Ramazan ayı sonunda market fiyatlarında 39 ürünün 30'unun fiyatı artarken, üreticide 31 üründen 14'ünde fiyat artışı meydana geldi. Markette en fazla fiyat artışı kuru soğanda meydana gelirken, üreticide en fazla fiyat artışı patateste yaşandı.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, kırmızı et fiyatları ve Ramazan ayında üreticiyle market fiyatları arasındaki değişimlere ilişkin açıklama yaptı.
Bayraktar, Ramazan ayı sonunda market fiyatlarında 39 ürünün 30’unda artış, 9’unda ise düşüş yaşandığını söyledi.
Et fiyatlarında meydana gelen artışlar yüzünden damızlık hayvanların kesime gitme tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu ifade eden Bayraktar, “Süt üreticisinin ‘hayvanı beslemek yerine kestirdiğim zaman daha fazla para kazanırım’ mantığıyla hareket etmesi engellenmelidir ve dolayısıyla süt üreticilerimizin desteklenmesine odaklanılmadır. Aksi halde damızlık hayvan sayısının azalmasıyla eti ve süt ürünlerini daha pahalı tüketmek zorunda kalırız” dedi.
Bayraktar, hayvancılıkta temel yaklaşımın ithalat değil, iç üretimi artırmak olması gerektiğinin altını çizdi.
KURU SOĞAN RAMZANDA DA ZİRVEDE
Bayraktar, TZOB olarak üreticiden tüketiciye halkın tümünü yakından ilgilendiren gıda fiyatlarındaki değişimleri Ramazan ayında da izlediklerini belirterek, “Ramazan ayı sonunda market fiyatlarında 39 ürünün 30’unda fiyat artışı, 9’unda ise fiyat düşüşü meydana geldi. Ramazan ayının son günlerinde markette en fazla fiyat artışı yüzde 45,2 ile kuru soğanda yaşandı. Kuru soğandaki fiyat artışını yüzde 28,4’lük artışla sivri biber, yüzde 27,2’lik artışla kuzu eti, yüzde 26,4’lük artışla kuru fasulye, yüzde 24,7’lik artışla dana eti, yüzde 22,4’lük artışla havuç izledi” şeklinde konuştu.
İşte detaylar...