Relux Gayrimenkul Londra ve Hong Kong'da proje yapacak!
Kıymetli madenler ve kuyumculuk sektörünün önde gelen markası Altunbüken Holding, “Relux” markası ile gayrimenkul sektörüne iddialı bir giriş yaptı.
Kıymetli madenler ve kuyumculuk sektörünün önde gelen markası Altunbüken Holding, “Relux” markası ile gayrimenkul sektörüne iddialı bir giriş yaptı. 25 yıldan bu yana inşaat ve gayrimenkul geliştirme işleri de yapan Altunbüken, 400 milyon liralık cirosunu Relux markası ile üreteceği ofis, rezidans ve turizm projeleriyle birlikte üç yıl içerisinde 1 milyar liraya ulaştıracak.
Türkiye’nin son yıllarda en gözde yatırım alanlarından biri olan inşaat sektörüne yeni ve iddialı bir marka geldi. Kıymetli madenler sektörünün 75 yıllık köklü grubu Altunbüken Holding, Relux Gayrimenkul markasını yaratarak gayrimenkul sektörüne iddialı bir giriş yaptı. Relux markası ile profesyonellere ve yatırımcılara konut, rezidans ve ofis projeleri geliştiren Altunbüken, 400 milyon TL’lik cirosunu gayrimenkul projeleri ile birlikte daha da artırıp 3 yıl içerisinde 1 milyar liraya ulaştırmayı hedefliyor.
Altunbüken Holding ve Relux İcra Kurulu Başkanı Cem Altunbüken ile Altunbüken Holding’i ve Relux Gayrimenkul’ü konuştuk. Relux markası ile yurtiçinde ve yurtdışında lüks ve iddialı projeler geliştireceklerini belirten Cem Altunbüken sorularımıza şu yanıtları verdi:
Altunbüken Holding’ten ve gelecek planlarınızdan bahseder misiniz?
Altunbüken Holding olarak kıymetli maden ve kuyumculuk sektörünün en köklü gruplarından biriyiz. 75 yıldan bu yana altın ve pırlanta sektörlerinde faaliyet gösteriyoruz. Bu konuda Türkiye’nin ilk ihracatını gerçekleştiren üç şirketten biriyiz. Başta Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Arap Emirlikleri, Rusya, İtalya, Almanya, İngiltere ve İspanya’nın da aralarında yer aldığı 30'dan fazla ülkeye takı ve külçe altın ihracatı gerçekleştiriyoruz.
Altunbüken, bugün üçüncü kuşağa ulaştı ve 400 çalışanı, 450 milyon lira cirolu altı şirketten oluşan bir holding haline geldi. Kıymetli maden ve mücevher sektörlerinden sonra gayrimenkul, turizm ve enerji gibi yeni sektörlerde yatırımlar yaparak büyüyoruz. Yeni yatırımlarla birlikte bu yıl 600 milyon lira, üç yıl içinde de 1 milyar lira ciroya ulaşma hedefimiz bulunuyor.
Gayrimenkul sektörüne girmeye nasıl karar verdiniz?
İnşaat sektörü pek de yabancı olduğumuz bir sektör değil. 25 yıldan bu yana inşaat taahhüt ve gayrimenkul geliştirme işleri yaptık. Altunbüken olarak, yurtiçinde şirket ve fabrika merkezleri olmak üzere birçok güzel işe imza attık. Ancak ülkemizin gelişen hedefleri ve içimizde varolan globale çıkma arzusu ile beraber, gayrimenkulde de farklılaşarak bir dünya markası kurmamız gereksinimine inandık ve nihayetinde RELUX ortaya çıktı. Aslında bizler RELUX’ü tasarlarken onun sadece bir inşaatta marka olmasından çok, felsefesini bir “yaşam” markası olmasına üzerine kurguladık. Amerika’lı ünlü mimar Frank Lloyd Wright’ın dediği gibi; “mimarlık, biçim haline gelmiş yaşamdır”. İşte RELUX’te bu başkaldırışın, mimari ve yaşamsal formudur. Biz bu yüzden RELUX’ü sosyal inovatif bir marka olarak tanımlıyoruz. Çünkü bir projeyi geliştirken sadece müşteri odaklı düşünmüyoruz. O projenin uzun yıllar orada kalacağını, orada yaşayacağını ve etrafı ile bir etkileşim içinde olacağından, çevresine de bir takım şeyler katması gerektiğine önem veriyoruz. Bu olgu görsel, yaşamsal ve sosyal ögeleri içeriyor. Bu bir bütün. Güzel mimari, çevreye duyarlı yapı ve teknolojik altyapı. Şöyleki, analitik ve duygusal zekamızı birleştirerek inşaatın “GOOGLE”ı olma yolunda ilerliyoruz.
Bize biraz da RELUX’ün “LÜKSLERİ”nden bahseder misiniz?
RELUX’te sıradanlıktan ve bize dayatılan normlardan kurtuluyoruz. Size birçok ürün sunuyoruz. Biz bu ürünlere RELUX’ün LÜKSLERİ dedik. Bunlar, XPANDLIFE, KIDZ, FLEXX, RELUX CLUB ve GÜVENLİ YATIRIM. Kısaca tarif etmek gerekirse, XPANDLIFE ile hayatınızı “genişletiyoruz”. Her ofis/konut projelerimizde, projelerimizin mantığına göre toplam 12 farklı uniteye varacak şekilde sosyal yaşamın en gerekli ihtiyaçlarını kurumsal bir mantıkta ancak hiçbir ücret ödemeden XPANDLIFE alanlarında kurguluyoruz. Futbol Tribün odası, ArcadeRoom (playstation, Wii), Fitness odası Sahne/Studio/Karaoke , Toplantı odası, Çocuk odası ve Hobi odası bunlardan bazıları. KIDZ lüksümüz de ise hayatımızın en değerlilerini düşünerek tasarlamış olduğumuz “çocuklarımız”ın yaşamsal alanları. Bu alanlar Wi-Fi Korumalı çocuk odaları, anti alerjik boyalar, çocuk kilitli mutfak ekipmanları, elektrik priz korumaları, bebek gözlem kameraları gibi fonksiyonlardan oluşuyor. RELUX CLUB, size bir ayrıcalıklar kartı sunuyor ve bölgedeki anlaşmalı mağazalar, sinemalar yada hizmet sağlayan diğer sektörlerde indirimler sunuyor; ayrıca satış ve kiralamalarda sizin özel danışmanlığınızı yapıyor. GÜVENLİ YATIRIM lüksü ise paranızı ve yatırımınızı projenin başından sonuna kadar güvence altına alıyor; anlaşmalı bankamız tarafından projenin toplam maliyeti bloke altında. Dolayısıyla, karlı bir yatırım kararı vermeden önce size sunduğumuz bu LÜKSLERe kısaca biz RELUX dedik. RELUX’ün algoritması “karlı, merkezi, teknolojik lüksler” üzerine kurulmuştur.
Relux ile ilk projelerinizi de geliştirdiniz. Bu projelerden bahseder misiniz?
Relux markası ile lüks konut, ofis ve rezidans projeleri geliştirmek üzere yola çıktık ve ilk projelerimizi de hayata geçiriyoruz. Ümraniye Tepeüstü’nde Relux RSO 50 Suit&Office projesinden 120 milyon lira, Ataşehir’de yer alan ve kaba inşaatı tamamlanan Relux RFF 35 Finance Flats projesinden 40 milyon liralık gelir hedefliyoruz.
İstanbul Anadolu yakasının yeni ofis bölgesi olan Ümraniye Tepeüstü’nde yer alan Buyaka, Ikea ve Meydan alışveriş merkezlerine komşu RSO 50 Suit&Office projemiz 2014 yılında Londra’da International Property Awards’ta 5 yıldızlı en iyi ofis projesi ödülü kazandı. 12 bin m2 alanda yükselen bu projemizde lüks ofis kavramını yeniden tanımladık. Yüzde 40’ının satışını tamamladığımız bu projemizin m2’si ortalama 10 bin liradan satılıyor. 2016 yılı sonunda projemizi tamamlayıp ofislerimizi faaliyete geçirmeyi planlıyoruz.
Ataşehir Finans Merkezine 1 dakikalık mesafede yükselen kaba inşaatı tamamlanan RELUX RFF 35 Finance Flats projemiz 78 adet rezidans üniteden oluşuyor. Projemizde 1+1’den 3+1’e kadar çeşitli daire seçenekleri yer alırken m2 satış fiyatları 5 bin lira seviyesinde. 2016 yılı ortalarında tamamlanacak olan projemizin yüzde 35‘inin satışları gerçekleştirdik. Projelerimizde dünyaca ünlü ödüllü mimari grup GAD Architecture Gökhan Avcıoğlu ile çalıştığımızı da vurgulamak istiyorum.
Yurtdışında da proje geliştirecek misiniz?
Relux ile sadece Türkiye’de Londra’dan Hong Kong’a yatırımcıların aradığı ihtiyaçlara uygun projeler geliştireceğiz. Hatta bu konuda yurtdışından bir talep bile aldık. 15 yıldan bu yana pırlanta sektöründe iş yaptığımız İngiltere merkezli bir mücevher firmasından Londra’da kendi mülkleri üzerinde Relux ofis-rezidans yatırımı yapmak için davet aldık. Şu anda bu konuyu değerlendiriyoruz.
Başka yatırımlarınız da olacak mı? Olacaksa detaylarından bahsedebilir misiniz?
Gayrimenkul sektöründe yeni projeler için de hazırlıklarımız sürüyor. Topkapı’da E-5 üzerinde 10 dönüm arazi üzerinde 55 bin m2’lik karma kullanımlı bir proje geliştirmek için çalışmalar yapıyoruz. Burada planladığımız projemizin yüzde 70’i ofis yüzde 30’u rezidans olacak ve bu projeye yaklaşık 45 milyon dolarlık yatırım yapacağız. Ayrıca Ataşehir ve Zeytinburnu’nda kentsel dönüşüm yapmak üzere çalışmalar da yürütüyoruz.
Kentsel dönüşüm konusundaki çalışmalarınızı anlatır mısınız?
Kentsel değil, hayata dönüşüm diyoruz. Türkiye’nin iyi değerlendirmesi gerektirdiği tarihi bir fırsat olarak nitelendiriyoruz. Sosyal içerikli ve kentli dokusuna sahip çıkılarak gerçek dönüşümlere talibiz. Ataşehir Barbaros Mahallesi’nde 23 dönüm alanda yürüttüğümüz çalışmalarda maliklerin yüzde 60’ı ile anlaşmaya vardık. Diğer maliklerle görüşmelerimiz sürüyor. Zeytinburnu Kazlıçeşme’de de fabrika dönüşümü ile ilgili çalışmalar yürütüyoruz. Önümüzdeki dönemde netleşen bir çalışma olursa kamuoyuna açıklayacağız.
Turizm sektöründe de büyüme planlarınız bulunuyor. Turizm alanında ne gibi yatırımlar yapmayı planlıyorsunuz?
Evet turizm sektöründe de büyüme planımız bulunuyor. Relux markası ile otel zinciri kurmayı planlıyoruz. Bu plan çerçevesinde biri Bodrum’da diğeri İstanbul’da yer alan iki otel yatırımına başlıyoruz.
Altunbüken Holding’in Bodrum Mazı’da yer alan 150 dönümlük arazisinde RELUX Marina & Spa adıyla 120 yat bağlama kapasiteli bir marina, yaklaşık 200 yataklı bir otel ve 110 adet villadan oluşan ultra lüks bir projenin inşaatına gelecek yıl başlamayı planlıyoruz. Arsa bedeli hariç 100 milyon dolarlık yatırım yapmayı planladığımız Bodrum otelimiz çok özel bir koyda yer alıyor. Burada RELUX’e yakışır çok özel ve lüks bir proje geliştireceğiz. Türkiye’nin en özel yerlerinden biri olan Bodrum Mazı’da gelenlerin akıllarında yer edecek ve tekrar gelme konusunda istek yaratacak çok özel bir proje olacak bu proje.
İstanbul’da yapmayı planladığınız otel yatırımınızdan bahseder misiniz?
Otel yatırları bakımından İstanbul’da da var olmayı istiyoruz. Bunun için de İstanbul’un en çok tercih edilen turizm bölgelerinden biri olan tarihi yarımadada proje geliştirdik. İstanbul Çemberlitaş’ta yer alan binamızı Relux markası ile 110 odalı bir butik otele dönüştürülüp 2016 yılında hizmete açmayı istiyoruz.
Lükse yeni yorum
Altınbüken Holding, yeni ofis anlayışı içinde lüks kavramını yeniden yorumluyor. Hizmeti, maliyeti, verimli çalışmayı destekleyen anlayış ile enerji etkin binalar üretmeyi hedefleyen Relux Gayrimenkul, yatırım yapacağı arazi için öncelikle büyük bir alışveriş merkezi, görsel açıdan kentliyi çeken, ana trafik arterlerine yakın, metro bağlantısı yapılmış arazileri tercih ediyor. Çalışan kesimin vaktini tüm gün geçirdiği ofisler, hayatın tam merkezinde lüks kavramı ile kurgulanıyor.
Düşük aidatlı, yüksek tavanlı süit ofis
Relux SO50’de güneş ve rüzgar enerjisinden yararlanılarak elektrik elde edilmesi çalışmaları sürüyor. Güneş panelleri ve rüzgar gülü ile aydınlatmada yüzde 10 üzerinde tasarrufa çıkmak ve süs havuzlarının oksijenle havalandırılması için gereken enerjiyi elde etmek için planlanmış. Yüzey suyu toplanıp bahçe peyzajı için kullanılıyor. Sosyal alanların kullanımı için kiralama bedeli ödenmiyor. 30-40 ile 100 m2 arasında farklı büyüklükte tam donanımlı toplantı odaları, sinema salonu, spor salonu gibi alanlar m2 olarak ofis alan yatırımcının tapusu içine dahil edildi. Ofis yönetim otomasyon sistemleri ile yönetilen binada aidatlara yansıyacak ekstra bedellerden kaçınıldı.
Relux RSO50 Ofis’te net kat yüksekliği 3 metre. 2014 yılı European Property Awards ödülünü alan proje, süit ofis mantığı ile tasarlandı. Temizliği kolay, az masrafla uzun ömürlü mekanlar elde edilmesi hedeflendi.
Para Dergisi