Reysaş 2020'de 3 yeni Hilton oteli açacak!
Koronavirüs etkilerinin azalmasıyla beraber yeni döneme geçildi. Bu sürecin etkileri, pandemi sonrasında iş hayatında büyük yer kaplayacak. Peki tüm bunlar şirketlerin gelecek stratejelerini nasıl şekillendirecek?
Koronavirüs salgını, ambalajın sadece ürünü korumakla kalmadığını, aynı zamanda müşterilerin evde kalmasına ve internetten sipariş vermesine imkan tanıyarak insan sağlığını da koruyabildiğini ortaya koydu.
Capital Dergisi'ndeyer alan habere göre; hijyen önlemlerinin tüm insanlığın en önemli önceliği haline gelmesiyle beraber, Ticaret Bakanlığı'nın aldığı karar doğrultusunda Türkiye'de taze meyve ve sebzede seç-al dönemi sona erdi. Biz de Mondi Tire Kutsan olarak hem pandemi için hem de geleceğe dönük olarak tüketicilerin el değmemiş taze meyve ve sebzeye pratik, güvenli ve hijyenik şekilde erişmesini sağlayan paketleme çözümleri geliştirdik. Söz konusu ambalajlama çözümleri, Ticaret Bakanlığı tarafından alınan son önlemlerin ardından süpermarketler ve semt pazarlarında yaygınlaşacak. Hijyenik olan ve mevcut ihtiyaçları karşılayan küçük boy paketler, sürdürülebilir çözümlerle perakende zincirlerine fayda sağlayacak.
Salgın sırasında eve ka insanların internetten alısı yönelmesi sonucu, e-ticari satışları tüm zamanların yüksek düzeyine ulaştı. Gid temizlik Ürünleri yüzde yüksek büyüme hızını yal sirketlerin ambalaj talebin buna paralel bir artış gerçekleşti. Artan ambalaj talebine yan vermek adına ve tedarik bir halkası olduğumuzun bilinciyle gerekli tüm önlem azami düzeyde alıyoruz üretim faaliyetlerimizi yenilik cözümlerle sürdürüyoruz. Hijyenik oluklu mukavva ambalajlarımız tüketici sağlói korumakla kalmıyor, uygun fiu olduğu için perakendecileri de destekliyor."
''YATIRIMLARIMIZDA ARTIŞ OLACAK''
DURMUŞ DÖVEN / REYSAŞ YATIRIM HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Grup şirketlerimiz içinde yer alan otellerimizi pandemi döneminde kapattık. Lojistik, depolama, tarım, enerji gibi sektörlerdeki şirketlerimizin faaliyetlerinde herhangi bir değişiklik olmadığı gibi lojistik sektöründeki hizmetimizde de artış yaşandı.
Pandemi döneminde çok fazla tüketim oldu. İnsanların lokanta, restoran, büfe, bakkal gibi yerlerin kapanmasıyla normalin üzerindeki tüketimi sonucunda, özellikle hizmet verdiğimiz uluslararası menşeli büyük çaplı müşterilerimizin satışlarında büyük artış gerçekleşti. Bu da bizim lojistik tarafında hizmet verme oranımızı inanılmaz derecede artırdı. Hatta bu dönemde yüzlerce çalışan işe aldık. Özellikle e-ticaret bölümünde depolarımız, araçlarımız ve çalışanlarımız işe ara vermeden düzenli şekilde çalıştı. Diğer taraftan pandeminin birinci ve ikinci çeyreğine kadar otomotiv şirketleri çalıştığı için bu dönemlerde de yoğun çalıştık ancak fabrikaların kapanmasıyla bu bölümde çalışmalarımızı azalttık. Türkiye'de üretim yapan şirketlerin uluslararası ülkelere trenle taşımasını yaptığımız yedek parça ve ihracat ürünlerin lojistiğindeki azalma, normal ticari faaliyetlerdeki azalma kadar olmadı.
Pandemi dönemi öncesi veya sonrası için yatırımlarımızda herhangi bir değişiklik düşünmüyoruz. Sadece bu yıl açmayı düşündüğümüz 2 veya 3 Hilton Otel açılışını, 2021 için programlayabiliriz. Pandemi döneminde ihtiyaçlara cevap veremeyen veya kapanan şirketlerin etkisiyle 2020'de daha çok depo yapıtım, tir alımı, lojistik gibi yatırımlarımızda artış olacak. Verdiğimiz tren konteyner siparişlerimiz gelmeye başladı, önümüzdeki dönemde Türkiye dışındaki lojistik faaliyetimiz de artacak."