22 / 11 / 2024
fuzul

Riskli yapı tespit raporu nasıl alınır?

Riskli yapı tespit raporu nasıl alınır?

Riskli yapı tespiti, maliklerin tapu ve kimlik fotokopisi ile yapacakları üzerinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müdürlüğü'nce lisanslandırılmış kurum veya kuruluşlar tarafından yapılabilyor. Peki, riskli yapı tespit raporu nasıl alınır?




Riskli yapı tespit raporu nasıl alınır?


Riskli yapı tespiti, maliklerin tapu ve kimlik fotokopisi ile yapacakları üzerinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müdürlüğü'nce lisanslandırılmış kurum veya kuruluşlar tarafından yapılabilyor. 


6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanunun temel amacı, afet riski altındaki alanlar ile riskli yapıların dönüşümünü sağlayarak, ülke genelinde, sağlıklı, güvenli ve yaşanabilir çevreler oluşturmak maksadıyla çıkarılmıştır. 


6306 Sayılı Kanun’un Uygulama Yönetmeliği (Uygulama Yönetmeliği) de riskli yapıların tespitinin yapılmasında görev alacak kurum ve kuruluşları belirtiliyor. Ayrıca Uygulama Yönetmeliği, riskli yapıların tespit edildiği raporlara (risk tespit raporu) itiraz edilmesini de mümkün kılıyor. 


Riskli yapı tespit raporu yapılan incelemeler sonucunda çıkarılıyor. Risk tespit raporunun yapı malikine veya kanuni temsilcisine tebliğ edilmesinden itibaren 15 gün içerisinde itiraz edilebiliyor. Bunun dışında, söz konusu risk tespit raporuna veya itirazlarına karşı idare mahkemesinde bir iptal davası da açılabiliyor.


Riskli yapı tespitinde tahliye ve yıkım işlemleri!



Öznur YASLI/Emlakkulisi.com


Geri Dön