22 / 11 / 2024
fuzul

Riskli yapı tespiti nasıl yapılır? Riskli yapı süreci nasıl işliyor?

Riskli yapı tespiti nasıl yapılır? Riskli yapı süreci nasıl işliyor?

Riskli yapı; yıkılma ve ağır hasar görme riski taşıdığı incelendikten sonra teknik verilere dayanılarak tespit edilen ve ekonomik ömrünü tamamlamış olan yapılar olarak ifade ediliyor. Peki, Riskli yapı tespiti nasıl yapılır?




Yıkılma veya ağır hasar görme ihtimali olan binalara riskli yapı deniyor. Yetkili kuruluşlar tarafından inceleme yapıldıktan sonra binanın riskli yapı olup olmadığı belirleniyor. Teknik verilere dayanan bu incelemeye ise riskli yapı tespiti deniyor. 

6306 numaralı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’un 3. maddesine göre riskli yapı tespiti için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlara başvuru yapmak gerekiyor.

Lisanslandırılmış kurum ve kuruluşların tam listesine Bakanlığın internet sitesindeki "http://altyapi.csb.gov.tr/riskli-yapi-tespiti-ile-ilgili-kuruluslar" linkinden ulaşılabiliyor.

Riskli yapı tespiti nasıl yapılır? Riskli yapı süreci nasıl işliyor?

Riski yapıda oturan gayrimenkul sahiplerinden birinin şahsen yada kanuni temsilcisi aracılığı ile başvuru yapması riskli yapı tespiti sürecinin başlaması için yeterli oluyor. Başvuru için çoğunluk kararı aranmıyor. Riskli yapı tespiti başvurusunda bulunmak için gayrimenkul sahibinin kimlik fotokopisi ve tapunun ibraz edilmesi gerekiyor. 

Riskli yapı olduğu belirlenen binaların raporları, incelemeyi gerçekleştiren yetkili kuruluş tarafından Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne iletiliyor. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, riskli yapı tespiti raporunu incieliyor, hatalı bir durum söz konusu ise rapor yetkili kuruluşa iade ediliyor. Hata bulunmaması halinde tapu müdürlüğüne bildirimde bulunuluyor ve tapuya riskli yapı şerhi düşülüyor. 


Geri Dön