Roman bu yıl 15 mağaza açacak!
Roman, yurt içinde 50'nin, yurt dışında ise 15’in üzerindeki mağazalarına ek olarak corner shop ve bayilikleri ile birlikte toplamda 100 un üzerinde satış noktasına sahip. Roman Kreatif Direktörü Suzan Toplusoy, bu yıl da 15 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini belirtti.
Ekonomist'ten Özlem Bay Yılmaz'ın haberine göre, Roman markasının temelleri, 1980 yılında Turgut Toplusoy tarafından atıldı. 1990 sonrası da mağazacılıkta gelişmeye önem verilerek Türkiye'nin önemli alışveriş merkezlerinde, müşterilerin rahat ve konforlu alışveriş yapabilmeleri için özel tasarlanmış konsept Roman mağazaları açıldı. Şirket bugün yurtiçinde 50'nin, yurtdışında ise 15'in üzerindeki mağazalarına ek olarak corner shop ve bayilikleri ile birlikte toplamda 100'ün üzerinde satış noktası ile tüketicilerle buluşuyor. Roman'ın kreatif direktörlüğünü yürüten Suzan Toplusoy, büyüme planlarından kadın istihdamına katkılarına kadar birçok sorumuzu yanıtladı...
2017 yılını nasıl geçirdiniz?
Yılın ilk yarısına nazaran son yarısı çok daha verimli, hedeflediğimiz büyümeyi yakaladığımız bir yıl oldu. Ciro bazında yüzde 12'lik bir büyüme elde ettik.
Bu yıl için ne kadarlık bir büyüme bekliyorsunuz?
2018 yılında yüzde 35 büyüme hedefimiz var. Mağazalaşma alanında önemli yatırımlar yapacağız.
Bu yılki yatırım planlarınızı açar mısınız?
Hem yurtiçinde hem de yurt dışında açacağımız yeni mağazalarımız ile Roman'ı çok daha ileriye taşıyacağız. Yılsonuna kadar ayda en az 1 mağaza olmak üzere toplamda 15 mağaza açmayı hedefliyoruz.
Yurtdışında şubeleriniz var mı?
Bugün itibariyle Amerika Birleşik Devletleri'nden Çin Halk Cumhuriyeti'ne kadar çok geniş bir coğrafyaya ulaşan 15 mağazamız bulunmakta.
2018 sonuna kadar yurtdışında yeni mağazalar açmayı planlıyor musunuz?
Evet, yıl sonuna kadar dünyanın birçok önemli noktasında yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. Hedefimiz 20'nin üzerinde mağazaya ulaşmak.
Bünyenizde kaç kişiyi istihdam ediyorsunuz? Bu yıl bir istihdam artışı olacak mı?
Şirket genelinde 427 kadın, 70 erkek olmak üzere 497 çalışan istihdam ediliyor. Aynı zamanda işbirliği içinde olduğumuz 198 kadar fason ve el işi atölyelerinde çalışan personel bulunuyor. Bu yıl da elbette hem gelişen projelerimiz için genel merkezimizde hem de yeni açacağımız mağazalarımız için istihdam artışı sağlayacağız.
İstihdamınızda kadınların payı nedir? Bu rakamı önümüzdeki dönemde artıracak mısınız?
Çalışanlarımızın yüzde 86'sını kadın iş gücü oluşturuyor. Ek olarak işbaşı eğitimi amaçlı yılda yüzde 90'ı kadınlardan oluşan 40 stajyere işi görme ve öğrenme olanağı sunuyoruz. 2019 genel kadro planlamasında büyüyen ve gelişen organizasyonel yapıyla birlikte, 60 personel, istihdamı daha sağlanmasını planlıyoruz.
Kadın istihdamına yönelik yürüttüğünüz projeler var mı?
Sosyal sorumluluk projesi kapsamında tamamen ev hanımlarından oluşan 98 kişilik iş gücü ile 149 bin 649 adet el işi hazırlattık, devam da ediyoruz. Bu sayede daha çok kadının işgücü elde etmesine, mesleki beceriler geliştirmelerine fayda sağlamayı amaçlıyoruz.
Kadın istihdamı perakende sektörüne nasıl bir katkı sağlıyor sizce?
Perakende sektörü üretimden tüketime, görsel iletişiminden mağazacılığa uzanan oldukça geniş bir çerçeveye sahip olduğu için, bu alanların tümünde kadının bakış açısı ve kattığı değer, bugün sektörün başarısının arkasındaki en büyük temel. Perakende sektörü bugünkü başarısını zaten kadın istihdamında bu kadar büyük bir orana sahip olmasına borçlu.
Ek olarak perakende sektörü kadınlar için sadece önemli bir istihdam kaynağı olmakla kalmayıp, aynı zamanda iş gücüne çeşitlilik de katmakta. Sektörün dinamik bir ekonomiye sahip olması, ülke çapında ve ülke dışında gelişerek kurumsallaşması da, kayıtlı iş gücüne katkısı ve alışveriş turizmindeki pozitif etkisiyle Türkiye ekonomisine değer katıyor.
Tüketime harcama kararlarının yüzde 70'inin, dünya nüfusunun yarısını oluşturan kadınlar tarafından verildiği gerçeği de dikkate alınırsa, perakendedeki döngüde kadınların ne kadar da etkin olduğunu görüyoruz.
SEKTÖRE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER
KADIN İSTİHDAM ORANI Dünyadaki kadın istihdam oranlarına baktığımızda OECD ülkelerinde yüzde 60, AB ülkelerinde yüzde 63 iken Türkiye'de bu oranın yüzde 30'larda olduğunu görüyoruz. Yapılan analizler sonucunda, perakende sektöründe ise istihdam edilen kadınların, toplam çalışanların yüzde 46'sını oluşturduğu saptandı. Bu oran Türkiye'nin 2023 hedefi olan yüzde 41'in dahi üzerinde. Perakendeciler, Türkiye'nin 2023 yılı için hedeflemiş olduğu kadın istihdam oranını bugünden gerçekleştirmiş durumda. Böylelikle de diğer sektörlere önderlik etmekte.
EĞİTİMİN ÖNEMİ Hedefimiz perakende sektöründe üst düzey kadın iş gücünün önemi konusunda farkındalık yaratmak ve bunun için de gerekli eğitimleri sağlamak.Türkiye'deki marka ekonomisine dönüşümde, kendisinden beklenen katkıyı yapabilmesi için, ihtiyacı olan nitelikli iş gücünün sağlanması açısından da eğitim son derece önemli. Ayrıca perakende sektöründeki kariyer fırsatlarının rol modellerle desteklenerek, istihdama yeni katılacak kadınlara sunulması da, nitelikli iş gücünü, perakende sektörüne çekmeyi hızlandıracak.