Sabiha Gökçen'de Türk ortak kalmadı!
Malezya Havalimanları yüzde 60 hissesine sahip olduğu Sabiha Gökçen’de Limak’a ait yüzde 40'lık hisse için ön alım hakkını kullanmaya karar verdi.Sabiha Gökçen'de Türk ortak kalmadı.
Sabiha Gökçen Havalimanı hisselerinin tamamı Malezyalı şirket Malaysia Airports Holdings Berhard'ın (MAHB) oluyor.
TAV, Limak Holding'in elindeki yüzde 40'lık hisse için geçen ay 285 milyon euroluk teklif yapmıştı. Ancak, yüzde 60 hisseye ve kalan hisseler için öncelikli satın alma hakkına sahip olan Malaysia Airports Holdings'den bu hakkı kullanacağını açıkladı.
TAV'dan Kamuyu Aydınlatma Platformu'na yapılan açıklamada, MAHB'ın ön alım hakkını kullanmaya karar verdiğini Malezya Borsası'na yaptığı açıklama ile beyan ettiğine işaret edilerek, "MAHB tarafından Satıcılar'a ön alım bildiriminin usulüne uygun yapıldığı ve söz konusu ön alım haklarının geçerli olarak kullanıldığı tespit edildiği takdirde, şirketimiz söz konusu işleme taraf olmayacaktır" denildi.
MAHB'dan yapılan yazılı açıklamaya göre, şirket Limak Holding'e 285 milyon euro ödeyerek Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yüzde 100'üne sahip olacak.
MAHB açıklamasında, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı AŞ'nin Limak Holding'in elindeki yüzde 40 hissesi için öncelikli satın alma hakkını kullanmaya karar verildiği belirtildi.
MAHB'ın Malezya Borsası'na yaptığı açıklamada yüzde 40 hissenin 285 milyon euro nakit karşılığında şirketin bağlı ortaklığı Malaysia Airports tarafından satın alınacağı belirtildi.
2015 başında tamamlanması beklenen satış işlemleri sonucunda Sabiha Gökçen hisselerin yüzde 100’ünü elinde bulunduracak olan MAHB, havalimanının tek işletmecisi olacak.
Satın alma için en uygun finansman modeli üzerinde araştırmalarını halihazırda sürdüren MAHB, kararın alınmasının ardından konuyla ilgili bir duyuru yapacağını belirtti. MAHB açıklamasında, Sabiha Gökçen'in kalan yüzde 40 hissesinin alınması nedenleri de şöyle sıralandı:
"Malaysia Airports'un Türkiye ve Avrupa’da havalimanı işletmecisi olarak konumunu ve etkinliğini artırmak. Malaysia Airports'un dünya standartlarında bir havalimanı işletmecisi olarak pozisyonunu güçlendirmek. Uzun vadeli ve istikrarlı büyüme potansiyeli barındıran bir varlığa sahip olmak. Gelecekteki kazançları çeşitlendirmek."
"YENİ BAŞARILARA İMZA ATACAĞIZ"
Malaysia Airports Holdings Genel Müdürü Datuk Badlisham Bin Ghazali bir yazılı bir açıklama yaparak, İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) ve LGM’nin tamamının başarılı şekilde satın alınmış olmasının, MAHB için önemli bir dönüm noktası niteliğinde olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
"Bu satın alma ile MAHB hem kıymetli bir uluslararası değere kavuşmuş hem de Türkiye’deki varlığını güçlendirmiş oldu. Aynı zamanda, bu satın alma, Türkiye’deki ISG yönetiminin sergilediği olağanüstü performansa ve yaptığımız bu stratejik yatırıma olan güvenimizin bir göstergesidir. Umuyoruz ki MAHB olarak, ISG ve LGM’nin ortaklaşa gerçekleşecek operasyonları ile yeni başarılara imza atacağız."
"GÜVENİM SONSUZ"
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, MAHB'nin ISG'deki kalan hisseleri satın alma kararından büyük memnuniyet duyduklarını belirterek, "Bugüne kadar oldukça başarılı bir ortaklığımız oldu, bundan sonra da aynı işbirliği içinde ISG'yi uluslararası bir başarı hikâyesine dönüştüreceğimiz konusunda güvenim sonsuz" dedi.
Aynı zamanda ISG'nin 2014'ün ilk dokuz aylık döneminde yüzde 29 büyüme kaydettiğini de belirten Buğday, ISG'nin son 12 ayda 22 milyon yolcu sayısına ulaştığını, tamamının MAHB tarafından satın alınması ile havalimanını parlak bir gelecek beklediğini belirtti.
MEVCUT YÖNETİM KORUNACAK
MAHB tarafında yapılan yazılı açıklamada ayrıca, satın almanın ardından ISG tamamen MAHB’ye ait bir kuruluş haline gelmesine rağmen mevcut yönetim yapısında herhangi bir değişikliğe gidilmeyeceği belirtilerek şu ifadelere yer verildi:
"Havalimanı, bugüne kadar olduğu gibi Türkiye’deki yönetim kadrosu tarafından yönetilecek ve mevcut yönetim ISG Yönetim Kurulu’na raporlamaya devam edecek. MAHB, geçmiş dönemde, yeni terminaldeki iş akışlarının planlanması ve operasyonların eski terminalden yeni terminale aktarımı sürecine yakından dahil olmuş hatta kilit operasyonlarda kendi personelini dahil etmişti. Ancak operasyonların istikrara kavuşması ve başarılı Türk personelin işe alınmasını ve ilgili konularda eğitilmesini takiben kendi personelini geri çekmişti."
"DİREKT İLETİŞİME KATKI SAĞLANMIŞ OLACAK"
Açıklamada ayrıca, İstanbul Sabiha Gökçen, yeni terminalinin Kasım 2009’da faaliyete geçmesinin ardından, yolcu sayısı bakımından Avrupa’nın en hızlı büyüyen havalimanı olduğu belirtilerek, "ISG aynı zamanda düşük-maliyetli havayolu şirketleri tarafından, 2013 yılı da dahil olmak üzere üst üste Avrupa’nın En İyi Havalimanı ödülüne layık görüldü. MAHB’nin düşük maliyetli ve tam-hizmet veren havayolu firmaları konusundaki deneyim ve uzmanlığı göz önünde bulundurulduğunda MAHB tarafından gerçekleştirilen bu satın alma ile havalimanının bu güçlü performansı hızlanarak artacak. Buna ilaveten, bu anlaşma ile Türkiye ve Malezya sermaye piyasaları ve ekonomileri arasındaki direkt iletişime katkı sağlanmış olacak" denildi.
Akşam