23 / 12 / 2024

Sanayiciler Denizli-Aliağa Limanı arasına raylı sistem istiyor!

Sanayiciler Denizli-Aliağa Limanı arasına raylı sistem istiyor!

Denizli Sanayi Odası (DSO) Yönetim Kurulu Müjdat Keçeci, Denizli'nin limanlara ulaşmakta halen zorlandığını belirterek, "Demiryolu hala Denizli'den ihracatçı ve ithalatçının yükünü taşıyamıyor." dedi.



Denizli Sanayi Odası (DSO) Yönetim Kurulu Müjdat Keçeci, Denizli'nin limanlara ulaşmakta halen zorlandığını belirterek, "Demiryolu hala Denizli'den ihracatçı ve ithalatçının yükünü taşıyamıyor. Bütün çalışmalar yapılmış olmasında rağmen Devlet Demiryolları (TCDD), Aliağa Limanı ile Denizli arasındaki irtibatı sağlayamadığı için kentteki sanayici inanılmaz mağduriyet içinde" dedi. En önemli ihtiyacın limana ulaşmak olduğunu vurgulayan Keçeci, "Karayolu ile ulaşmak hem pahalı hem de zor oluyor. Zira mermer, bakır, kablo, demir gibi ağır malzemelerin taşınması çok büyük miktarlar içerdiği için trafiği yoğunlaştırıyor, otoyolları deforme ediyor hem de sanayicinin rekabet şansını yok ediyor. Bu nedenle son zamanlarda Denizli'ye yapılacak en önemli destek TCDD ile sanayicinin ham maddesini ve ürünlerini taşımak için yapılacak işlerdir" diye konuştu. 


Çardak OSB'yi harekete geçirmek istiyoruz 

Türkiye'de olduğu gibi Denizli'de de uzun zamandan beri müteşebbisin yatırımdan uzaklaştığını kaydeden Keçeci, "Yatırımdan uzaklaşan müteşebbis AVM, inşaat, arsa alım satımına yöneldi. Onları yatırıma yönlendirmek için bir takım çalışmalar yapıyoruz. İlk olarak 25 yıl önce kurulmuş, altyapısı bitmiş ve stratej ik olarak her türlü yatırıma müsait Çardak OSB'yi harekete geçirmek istiyoruz. DSO'ya ait 1 milyon metrekarelik gayrimenkulü metrekaresi 3 dolar gibi bedelle 15 sanayiciye sattık ve Çardak OSB'de inşaat faaliyetlerine başladılar, yakın zamanda bir tanesi üretime başlayacak. Diğerleri temel atma ve proje aşamasında. Çardak OSB'de Vakıflar Bankası üzerinde görünen 900 bin metrekare yerin de yatırımcıya intikali için çalışıyoruz. Devlet ve Vakıflar Bankası yatırımcıya DSO gibi uygun fiyatla bu gayrimenkulleri verirse sıradabekleyen müteşebbislerimiz de yatırıma başlayabilecek" şeklinde konuştu. 


Makine İhtisas OSB kuracağız 

Kentte tekstil, mermer, bakır, kablo sektörü kadar makine sektörünün de geliştiğini kaydeden Keçeli, "Ancak bu sektör hala küçük sanayi siteleri ve mahalle aralarında üretim yapmaya çalışıyor. Valilik, Büyükşehir Belediyesi ile Makine İhtisas OSB kurarak Denizlili makinecileri bir araya getireceğiz ve önemli bir sektörün pazarda etkin olmasını sağlayacağız" dedi. 


Başarının temelinde kadınların işe katılması var 

Yıllık 3 milyar dolara ulaşan Denizli ihracatının artık patinaj yaptığını ifade eden Keçeci, "Kapasite kullanım oranlarımız yüzde 75-80 düzeyinde. İhracatımızın artabilmesi için farklı sektörlere yatırım yapılmalı. 200 bin SGK'ya kayıtlı işçinin olduğu kentteki sanayi tesisleri, kalifiye işçiye ulaşamadığı için önemli sorunlar yaşıyor, cesaretleri kırılıyor. Eğitim sistemi teknik insanların yetişmesini sağlayacak şekilde revize edilmelidir. Bu konuda acil önlem alınmalı. Denizli kadın işçi istihdamında Türkiye'de en önde gelen illerden biridir. Kadının üretici ve değer yaratıcı özellikleri ile çalışma hayatımızın bir parçası olduğunu kabul etmeliyiz. Başarının temelinde kadınlarımızın işe katılımı var " diye konuştu. 

DSO olarak genç, enerjik ve bilgili bir ekip yaratarak Endüstri 4.0 için önemli çalışmalar yapmaya başladıklarını kaydeden Keçeci, "Üniversite sanayi işbirliğini canlandırmaya çalışıyoruz. Bir ekip kurduk. Kendini kanıtlamış işletmeleri ziyaret etmeyi ve Endüstri 4.0 tecrübelerimizi arttırmayı düşünüyoruz. Bu nedenle General Elektrik'in İstanbul'daki Ar-Ge bölümünü ve Tuzla'daki fabrikasını ziyaret ettik. İsrail'i de ziyaret ederek yurtdışı deneyimlerinden istifade edeceğiz" dedi. 


Kentte endüstri, tarım ve turizm birleşmiş durumda 

Başkan Keçeci, Denizli'nin güçlü ve zayıf yönleri olduğunu belirterek, "Denizli'nin Türkiye'nin de kabul ettiği müteşebbis halkının varlığı ilimizin en güçlü yönlerindendir. Yani 2-3 kişinin bir araya gelerek hemen ortaklık ve iş kurabilmesi, birbirlerine olan güvenlerini hemen sağlayabilmesi bence en güçlü taraflarından birisidir. Denizlili sanayiciler yaptıkları işin erbabıdırlar. Denizli iklimi de dahil olmak üzere konumu açısından da güçlü. Denizli turizmde de güçlü. Dünyaca bilinen 5 antik kente sahibiz. Tüm endüstriyel bitkiler Denizli'de yetişir. Bunun yanında endüstri ile tarım, turizm birleşmiştir. Hepsinin önemli derecede üretim ve istihdam yaratması ve katma değer yaratması Denizli'nin güçlü tarafıdır" diye konuştu. 

Denizli'nin zayıf yanlarından en önemlisinin altyapı eksikliği olduğunu vurgulayan Keçeci, "Hala demir yolu yok, uçaklar istikrarlı değil. Karayolu derseniz: Türkiye'nin en zor ulaşılan kentlerindeniz. tüm Denizli çok geniş alana yayılmış olsa da her şey merkezde toplanmıştır. İşgücü ve yerleşim merkezdedir. Bu tarz bir yerleşim de her şeyde eksiklik yaratıyor. Kent, eleman bulma ve bulduğu yüksek bilgiye sahip elemanı yerleştirip yaşatmakta zorluk çekiyor. Maalesef Denizli yeterli OSB'lerı olmadığı için bütün endüstrisini, endüstriyel bitkilerin yetiştiği tarım arazileri üzerinde oluşturmuştur. Bu da Denizli'nin hala zayıf noktalarından biridir. Denizli'de sosyal aktiviteler de zayıftır" ifadesini kullandı. 


AB ile müzakereler mutlaka devam etmeli 

Son günlerde AB ile yaşanan gerilimi değerlendiren Keçeci, "Özellikle AB Parlamentosu'nun almış olduğu karar ve daha öncesinde yaşananlar Türkiye'yi çok yakından ilgilendiriyor. Türkiye'deki yatırımların yüzde 70'ini AB ülkeleri gerçekleştirdi. Kredi kaynaklarımızın yüzde 65'i de AB'den. İhracatımızın yüzde 60'a yakını da AB ülkelerine. Bu rakamlar AB ile iç içe ve yoğun bir ekonomi beraberlik içeresinde olduğumuzun göstergesi. AB ile müzakerelerimize mutlaka devam etmeliyiz. AB'den ayrılmak, farklı bir birliğe girmek gibi duygu ve düşüncemiz olmamalı. Ben Türkiye'nin AB ile yeniden uygun ortamlarda, masalarda olmasını diliyorum" şeklinde konuştu.



Dünya


Geri Dön