Sayılarla Haliç Metro Köprüsü!
Haliç Köprü Geçişi ile ilgili projeler 06 Temmuz 2005 tarihinde Koruma Kurulu’nca onaylandı. Haliç Metro Geçiş Köprüsü üzerinde M2 metro hattının test sürüşü 29 EKim 2013 tarihinde yapılacak...
Sayılarla Haliç Metro Köprüsü!
Haliç Metro Geçiş Köprüsü, M2 metro hattının geçişinin sağlanabilmesi için inşa ediliyor. Haliç Metro Köprüsü'nün test sürüşü Marmaray’ın açılışı ile aynı günde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılması bekleniyor.
29 Ekim 2013’te (yarın) başlayacak testler iki ay sürecek ve köprü 2014 Ocak ayında hizmete açılacak. Haliç Metro Köprüsü ile ilgili sayısal bilgiler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin internet sitesinde şu şekilde açıklanıyor:
Sayılarla Haliç Metro Köprüsü
* Birinci Sevkiyat 13 parça (1200 ton)
* İkinci Sevkiyat 11 parça (2035 ton)
* Üçüncü Sevkiyat 11 parça (1996 ton)
* Dördüncü Sevkiyat 16 parça (2500 ton)
* Haliç’in depremselliği, faylanma durumu, zemin koşulları, Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler sonucunda dizayn edilen bu kazıkların her biri 4.700 ton nihai yük değerine göre projelendirilmiştir.
* Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere bu gruplarda Unkapanı’ndan Beyoğlu’na doğru sırasıyla 5-5-9-9-4 gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer almaktadır.
* Çelik borular 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilerek özel çekiç ile çakılmıştır.
* İki ayrı vinç ile taşınılarak hareketleri sabitlenmiştir.
* 2 adet hafriyat dubası, 1 adet pompa dubası kurulmuştur.
* Güvenlik teknesi ve çeşitli güçlerde römorklar görev yapmaktadır.
Haliç Metro Geçiş Köprüsü, mevcut Unkapanı Köprüsü’nün ortalama 200 m. güneyinde inşa edilmektedir. Dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan “eğik askılı cable-stayed” köprü sistemi seçilmiştir. Bu sistemde; iki pilon (ana taşıyıcı ayak) bulunmaktadır. Köprü tabliyeleri kablolarla bu pilonlara asılarak taşınacaktır. Köprünün sudaki kısmında (pilonlar da dahil) toplam 4 ayak bulunacaktır.
Köprünün uzunluğu: 936 m. (deniz üzerindeki uzunluğu 460 m.) Ortası raylı sistem, iki kenarı yayaya açık bir köprü olarak inşa edilecektir. Köprüde 1 adet istasyon (Haliç) bulunmakta olup bu istasyon, 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 m. uzunluğunda inşa edilecektir.
Bugüne kadar zeminin iyileştirilmesi ve temel sisteminin inşa edilmesi ileri gerçekleştirilmiştir. Üstyapı ile ilgili UNESCO Dünya Miras Merkezinin talep ettiği bazı proje revizyonlarının gerçekleştirilmesi akabinde imalatlar devam edecektir. Köprünün 1 yıl içinde bitirilmesi ve ray ve elektromekanik sistemlerin montajı ile birlikte 2012 yılı sonunda Metronun Haliç’e indirilmesi planlanmaktadır.