Seçim sonuçları mega projeleri etkileyecek mi?
Türkiye, 13 yılda özellikle ekonomide elde ettiği kazanımları heba etmeden yoluna devam etmek istiyor. Özellikle mega projelerin ve 100'üncü yıl hedeflerinin sekteye uğramadan sürmesi gerekiyor.
Genel seçimlerde Türkiye, AK Parti'yi birinci parti yapmasına rağmen tek başına iktidar yetkisi vermedi.
Bu durum yeniden koalisyon ihtimalini gündeme getirirken, özellikle ekonomide elde edilen kazanımların heba olması korkusuna yol açtı. Türkiye'nin 1990'lı yıllarda yaşadığı kötü koalisyon deneyimlerinin oluşturduğu endişe, seçim sonuçlarının ardından tekrar gündeme geldi. 13 yıllık AK Parti hükümetleri döneminde tek başına iktidarın gücüyle hayata geçirilen ve başlatılan mega projelerin aynı hızla devam etmesi beklentisi bulunuyor. Türkiye'nin, Cumhuriyet'in 100'üncü yılında dünyanın ilk 10 büyük ekonomisinden biri olma hedeflerinden de taviz vermemesi gerekiyor.
KOALİSYON TEHLİKESİ
Vatandaş, koalisyon hükümetlerinde görülen çift haneli enflasyon rakamlarını, yüksek ithalat faturalarını, bol sıfırlı IMF borçlarını, 6 sıfırlı itibarsız Türk Lirası'nı, AK Parti hükümetleri ile unutmuşken, tekrar hatırlamak istemiyor. 13 yıldır sürdürülen tek parti hükümeti ile adeta çağ atlayan Türkiye, ekonomide yakaladığı başarılı grafiğin yükselerek devam etmesini temenni ediyor. Halkın büyük çoğunluğunun yıllarca takdirini kazanan AK Parti iktidarı, yabancı yatırımcının da takdirini kazanmışken; Türkiye sandıktan çıkan sonuçla bu avantajını kaybetme korkusu yaşamaya başladı. Koalisyon hükümetlerinde karar verme aşamalarında yaşanan krizler ve gecikmeler ile dev projeler yapılamamış ancak tek başına iktidar dönemlerinde ekonomik gelişmeler sağlanmıştı.
Türkiye şimdi tekrar eski görüntülerine dönmek istemiyor. Fakat sandıktan iktidar çıkmaması vatandaşta yeniden endişelere yol açtı.
153 YILLIK RÜYA GERÇEK OLDU
Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray, 29 Ekim 2013'te gerçek oldu. Asrın projesi Marmaray, 'nın altında Asya ile Avrupa kıtalarını birleştirdi.
İZMİR-İSTANBUL3.5 SAAT
İSTANBUL-Gebze- Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü İzmir Körfez Geçiş Köprüsü'nde çalışmalar tam gaz sürüyor. 5 bin 5520 kişinin çalıştığı, yüzde 40'ı tamamlanan proje; yıl sonunda hayata geçecek. Karayoluyla İzmir-İstanbul arasının 3.5 saate ineceği proje ile yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanacak.
EN BÜYÜKLERDEN...
DÜNYANIN en büyük havalimanlarından olan İstanbul'un üçüncü havalimanının çalışmaları tam gaz devam ediyor. İlk etabı 29 Ekim 2017'de açılacak olan havalimanı tamamlandığında yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak.
İLKLERİN KÖPRÜSÜ
İSTANBUL'un iki yakasını birleştirecek üçüncü köprü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar 24 saat esasına göre devam ediyor. Avrupa yakasında 7, Asya yakasında 3 tabliye köprüye yerleştirilmiş durumda. İlklerin köprüsü olacak üçüncü köprü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
YÜKSEK HIZLI TREN
BİRÇOK şehir arasında yüksek hızlı trenler (YHT) devreye alındı. Uçak yolculuğuna rakip olan hızlı trenler ile şehirler arası mesafeler kısaldı. 5 yıl önce devreye alınan YHT'ler ile konforlu hızlı ve uygun fiyatlı ulaşımın önü açıldı.
MEGA PROJELER
DÜNYA krizden krize sürüklenirken; Türkiye AK Parti iktidarı ile dünyanın mega projelerine imza attı. Havayolu, halkın yolu haline geldi. Türkiye'nin 50 yıllık hayali olan hızlı tren projesi hayata geçirildi. İstanbul Boğazı karayolu tüp geçiş projesi olan Avrasya Tüneli'nin, üçüncü havalimanının inşası sürerken, Marmaray faaliyete geçti. İletişimde Türkiye Afrika seviyesinden, Avrupa'nın ilk 5 ülkesi arasına yükseldi. Türkiye baştan başa akıl yollarıyla, bilişim otobanlarıyla donatıldı.
Takvim