Seçim sürecinde dijital reklamlar için harcanan tutar adeta dudak uçuklattı!
14 Mayıs’ta yapılan seçim kapsamında dijital reklam için toplamda ne kadar para harcandığı belli oldu. Meta ve Google’ın açıkladığı verilere göre, seçim sürecinde yaklaşık 150 milyon TL’nin üzerinde dijital reklam harcaması yapıldığı görüldü.
Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, 14 Mayıs’ta yapılan seçim sürecinde reklam harcamalarına ilişkin konuştu. Reklam harcamalarının önemli bir bölümünün Instagram ve Facebook üzerinden yapıldığını belirten Kaplan, Youtube reklamcılığının siyasi dijital reklam harcamalarından yaklaşık yüzde 29 oranında bir pay aldığını aktardı.
paraanaliz.com'un haberine göre, kalabalık bir topluluğa doğrudan ulaşma, içerik yönetimi, analiz ve ölçümleme özellikleri sebebiyle tercih edilen dijital pazarlama stratejileri, 2023 yılı seçim sürecinde parti ve liderlerin adeta gözdesi oldu.
Seçmenlere daha hızlı ve etkili bir biçimde ulaşmanın en önemli yollarından birinin dijital reklamlar olduğunun altını çizen Kaplan, “ Son dönemde markalarla beraber parti ve liderlerin de seçmenlere doğrudan ulaşmak için dijital reklam stratejilerini seçtiğini görüyoruz. 2023 yılı Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili seçimlerinde de Google ve Meta’nın paylaştığı verilere bakıldığı zaman toplamda 150 milyon TL’nin üzerinde dijital reklam harcaması gerçekleştirildi.
İşte detaylar...