23 / 12 / 2024

Servotel 18 turizm yatırımına danışmanlık yapacak!

Servotel 18 turizm yatırımına danışmanlık yapacak!

42 ülkede gayrimenkul ve turizm sektörlerine yön veren Servotel Corporation, önümüzdeki iki yıl içinde aralarında Moskova, Montenegro, Bakü ve New York’un bulunduğu 12 yeni destinasyonda 18 turizm yatırımına danışmanlık yapacak.




Türkiye’nin yanı sıra 42 ülkede gayrimenkul ve turizm sektörlerine kapsamlı bir danışmanlık hizmeti veren Servotel Corporation, otel işletmeciliğine soyundu


 Türkiye’de Hilton Bomonti Hotel ve Kongre Merkezi, Mandarin Oriental Bodrum, Swissotel Bodrum Hill, Swissotel Bodrum Beach, Bodrum Kempinski, Wyndam Hotel Güneşli, Sheraton Hotel  Adana  gibi turizm yatırımlarına danışmanlık hizmeti veren Servotel, danışmanlık deneyimini işletmeciliğe taşımaya karar verdi. 


Otelcilik ve gayrimenkul danışmanlığı hizmetini bir adım ileri taşıma kararı alan Servotel, "White Label Management - Beyaz Etiketli İşletme" sistemine ve geleceğe dönük projelerini dün Hilton Bomonti'de düzenlenen toplantıda anlattı.


"White Label Management - Beyaz Etiketli İşletme" sistemini hizmete sokan Servotel, ilk işletmecilik deneyimini Amerika ve Rusya'da yaşıyor. Maksimum 20 farklı otele işletmecilik hizmeti vermeyi planlayan Servotel için bireysel otelcilik umut vaad ediyor...

 

Bu coğrafyadaki birçok markayı kendilerinin getirdiğini söyleyen Servotel Yönetim Kurulu Başkanı Ömer İsvan, "Marka ve yatırımcı baskısı bizi işletmeye yöneltti" dedi.


Özellikle, hızla geliştiğini söylediği "bireysel otelcilik" alanında hizmet vermeyi amaçladıklarını belirten İsvan, işletmecilik anlamında dünya çapında maksimum 20 farklı otelle hizmet vereceklerini açıkladı.


30 yıl önce Londra'da ilk kurulduğu dönemde özellikle Avrupa'da münferit oteller için 'Beyaz Etiketli İşletme' modellemesi yaptıklarını söyleyen Ömer İsvan, bu modellemeyi yeniden gündeme almalarının iki ana nedenini anlattı. 


'Yatırımcılar size anahtar teslim etmekte zorlanıyor'


İsvan "Birinci neden; büyük uluslararası markaların özellikle daha üst segmentte franchise vermek isteyip, yatırımcıların ehil işletmecisi olmadığından dolayı verememesi ve buna paralel olarak yatırımcıların da bir taraftan markayı isteyip diğer taraftan işletmenin daha fazla kontrol edebileceği, daha yoğun üst düzey hizmet alabileceği bir firma tarafından veya bu firma desteği ile kendisi tarafından yapılmasını istemeleri. Yani özetle, yatırımcılar size anahtar teslim etmekte zorlanması.


İkinci nedenimiz ise yeni trendlerde insanların seyahat ederken daha özgün yerlerde kalmak istemesine uygun arz yaratmak istemeleri. Özgün ve bağımsız, kendi markasını yaratabilecek nitelikte otel yapmak isteyen yatırımcıların konsept ve geliştirmeye ek olarak işletme ve pazarlama ihtiyaçlarının oluşmasıdır" dedi. 


'Bireysel otellerin günü geldi'


Bu noktada bireysel otellerin gelişim trendine dikkat çeken İsvan, "Bireysel oteller yaşayamaz" görüşünün aksine "Bireysel otellerin günü geldi. Önümüzdeki 10 yılda bunun patlamasını göreceğiz" ifadelerini kullandı. Markaların da önemli olduğunu söyleyen İsvan, markaların değeri düşmeyecek ama bireysel oteller söylenenin aksine hızla gelişecek" dedi. İsvan şöyle devam etti:


"Türkiye'deki fotoğrafta bireysel otellere göre markalar önde görünüyor. Çünkü markalı oteller profesyonel çalışıyor. Bizim bireysel markalarımız profesyonellerle çalışmıyor. Bireysel otellerimiz dışarıdan işletmecilik ve danışmanlık anlamında pek fazla hizmet almıyor. Biz bu açığı kapatacağız."

İşletmecilik anlayışlarına göre yatırımcıların Servotel'in merkez ofislerinden alacağı hizmetlerin daha derin olacağını belirten İsvan, "Bu yeni yatırımcılara güven verecek" dedi.


İstanbul'un dünyanın en fazla turist çeken altıncı şehri olduğunu söyleyen İsvan, İstanbul'un kendinden önce gelen 5 şehirden de daha hızlı büyüdüğüne vurgu yaptı.


Servotel Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayla Heyfegil ise İstanbul'a gelerek konaklayan yaklaşık 10 milyona yakın turist olduğunu ve şehrin 15 milyonu kaldıracak potansiyeli olduğunu söyledi. İkili İstanbul'un turist potansiyeli ile ilgili değerlendirmelerinden yola çıkarak İstanbul'un belirli düzeyde otele ihtiyacı olduğu vurgusu yaptı.


'İstanbul'a otel lazım'


TUROB'un "İstanbul otel çöplüğüne döndü" açıklamalarını yerinde bulduğunu söyleyen Ömer İsvan, yanlış yerde yanlış oteli yapmak hala çok kolay. Bu yüzden bir 'otel çöplüğü' benzetmesi yapılabilir. Ancak bu İstanbul'un otel ihtiyacı olmadığı anlamına gelmez. Açıkça söyleyebilirim ki, İstanbul'a otel lazım. Doğru yere doğru otel lazım" dedi.


12 yeni destinasyonda 18 farklı projede danışmanlık yapacak


Servotel Corporation Türkiye ofisiyle şu anda 2 milyon 500 bin metrekarelik projeye danışmanlık verdiklerini ifade eden Servotel Yönetim Kurulu Başkanı Ömer İsvan, önümüzdeki iki yıl içinde Moskova'dan Montenegro'ya, Bakü'den New York'a 12 yeni destinasyonda 18 farklı projede turizm tesisi geliştirme ve markalama konusunda danışmanlık vereceklerini söyledi.


Dünya



Geri Dön