23 / 11 / 2024

Şevket Can: Tarsus demiryolu projesi yeraltına alınsın!

 Şevket Can: Tarsus demiryolu projesi yeraltına alınsın!

Mersin’in Tarsus ilçe Belediye Başkanı Şevket Can, Adana-Tarsus-Mersin arasındaki çift demiryolunu 4 şeride çıkarılma projesinin Tarsus adına iyi etüt edilmesi gerektiğini söyledi.




Mersin’in Tarsus ilçe Belediye Başkanı Şevket Can, Adana-Tarsus-Mersin arasındaki çift demiryolunu 4 şeride çıkarılma projesinin Tarsus adına iyi etüt edilmesi gerektiğini söyledi. 


Selçukhan Ayana Resturant’ta gerçekleştirilen basın toplantısında projeye karşı olmadıklarını belirten Başkan Can, ancak uzun soluklu düşünüldüğünde yer altına alınmasının daha sağlıklı olacağına inandıklarını söyledi. 


Projenin Tarsus’u ikiye böleceğini ifade eden Başkan Can, trafik sıkışıklığının yanısıra yayalar içinde büyük sorun yaşanacağını kaydetti.


Merhum Gazeteci Mehmet Samancı’yı rahmetle anarak açılış yapan Başkan Can, yaptıkları hizmetleri anlattı.


Başkan Can, “Bizler göreve geldiğimizden bu güne kadar 15 açılış gerçekleştirdik. Bunun haricinde devam eden işlerimiz var. Tarihi Ticaret Merkezi inşaatımız devam ediyor. Artık yapılan hizmetler görünmeye başladı. Gerçekten de güzel oluyor. Geçen ay Kemalpaşa mahallemizde cami inşaatımızın ihalesini gerçekleştirdik, ilerleyen günlerde temelini atacağız inşallah. Ayrıca Adliye binamızın yan tarafında bulunan cami projemizin ihalesini gerçekleştirdik. Barbaros Mahallesine hayırsever işadamı tarafından yaptırılan cami inşaatı başladı. Tozkoparan Mahallesi taziye evi inşaatı devam ediyor. Bitme noktasında. Muhtarlık binaları inşaatlarımız devam ediyor. Atatürk caddesinde yapmış olduğumuz Atatürk ve Türk Bayrağı aydınlatmalarının aynılarını şehrimizde uygulamaya devam ediyoruz. Aynı şekilde meydan aydınlatmalarını da planlıyoruz. Bu ledli aydınlatma şehrimize daha canlı bir görüntü kazandırmak açısından çok önemli. Geçen sene iftar yemeğini kendi bünyemizden vermiştik. Günlük 2500 kişiyle başlamıştık, 5000 kişiye kadar çıkmıştık. 2000 kişiye de sahur vermiştik. Bu sene bunu belediyemizin bütçesinden karşılamayalım, iş adamlarımıza günlük maliyeti çıkarttık. Bir günlük iftar maliyetini iş adamlarımız karşılayacak. Belediyemiz bu konuda masraf etmeyecek. Bu yapılan hayrın işçiliğine talibiz. Bir ayda 150 bin kişiye iftar yemeği 60 bin kişiye de sahur vermeyi hedefliyoruz. Berdan nehriyle ilgili projemiz hazır, arkadaşlarımız bu hafta kamu ihale kurumuna başvurarak ihale tarihi alacak. Temmuz ayı içerisinde ihalesi olur Ağustos yada Eylül gibi Berdan nehri projemizin 1’nci etabı başlamış olur. Vuslat meydanı projemizde Anıtlar Yüksek Kurulundan haber bekliyoruz. Gösteri Merkezinin olduğu alana karma bir otel projemizde sona doğru geldik. Bu büyük bir proje. Zaman alması gayet normal. Firmalarla görüşüldü. Bu yıl içerisinde temelini atmayı hedefliyoruz. Duatepe Mahallesinde kentsel dönüşüm projesiyle ilgili kararlarımızı aldık. Nihai kararı verdik. Birkaç ayrıntı kaldı. O mahalledeki sakinlerimizle ve müteahitimizle bir araya gelip kentsel dönüşümle ilgili süreci başlatacağız inşallah. Bu süreçte 1-2 ay zaman alacaktır. İsmetpaşa ile ilgili proje son noktada. Yeni Mahalle ile ilgili müteahhitlerle sık sık görüşmeler yaptık, vatandaşlarımızı bilgilendirdik. Belediye olarak üzerimize düşeni fazlasıyla yapıyoruz. Ayrıca diğer mahallelerimizle ilgili de revizyon çalışmalarını yapıyoruz. Temmuz ayında bütün bunları Büyükşehir’e sunacağız. Aydoğanlar camisinin yan tarafındaki 14 dönümlük proje çalışmamız devam ediyor. Ergenekon daki inşaatımız devam ediyor. Güneş enerjisi ile ilgili evraklarımız çıktığından ihaleye çıkacağız” dedi.


Devlet Demiryollarının hızlı tren projesiyle ilgili sıkıntılarla ilgili basın mensuplarının gösterdiği hassasiyete teşekkür eden Başkan Can, herkesin üzerine düşen görevi yapmasını istedi.


Başkan Can, “Devlet Demiryollarının hızlı tren projesi, biz bu projeye karşı değiliz. Ama bu proje yapıldığı zaman oluşacak sıkıntılara dikkat çekmek istiyoruz. Gazipaşa hemzemin geçidi altgeçit oluyor yada üst geçit oluyor. Mithatpaşa alt yada üstgeçit oluyor. Devlet Hastanesi karşısı kapanıyor. Yeşilyurt alt ve üst geçit oluyor. Kavaklı alt ve üst geçit oluyor. Fahrettinpaşa alt ve üst geçit oluyor. Kuzey ve Güney Tarsus olarak ikiye ayrılıyor. Araçla geçişle hiçbir sıkıntımız yok. Bizim sıkıntımız yaya vatandaşlarımız. Hepinizin bildiği gibi Burhanettin Kocamaz başkanımız zamanında 5 tane yaya üstgeçit yapmıştık. Kendi kendimize sorsak biz yaya üst geçidinden geçtik mi? Yüzden doksan-doksan beşimiz geçmemiştir. Daha sonra yürüyen merpen yaptık. Parçaları yurtdışından geliyor. Art niyetli insanlar çivi atıyor, demir atıyor çalışmasını istemiyor. Netice itibariyle 1 ay çalışsa, 6 ay çalışmıyor. Bu proje bu bölünmeyi daha da arttıracak. Aynı Berlin Duvarı gibi ayrılacak ve yayaların durumları çok zorlaşacak. Kuzeyden Güneye geçmek yayalar için çok zor olacak. 6 km’ye uzun diyorsanız. Maliyetli diyorsanız. Gönlümüzden geçen şudur; Trenin Gazipaşa’dan yeraltına girip Kavaklı’dan çıkmasıdır. Buda olmuyorsa şayet Mithatpaşa’dan girsin. Ben yaya geçişlerinin çok olduğu yerlere bakıyorum. Sonuç olarak bizim tekliflerimiz şudur. Tamamen alta alınmasıdır. Alta alamıyorsak Gazipaşa’dan alalım Kavaklıya, yapamıyorsak en son kısa ve öz formül Mithatpaşa’dan girsin Yeşilyurttan çıksın. Uzunluk 2 km. 6’ya 2. Maliyet üçte bir. Yayalar içinde son kalmayacak. Alta girdiğimiz için Yeşilyurt hemzemin geçite kadar bu arada bant kalıyor. 30’la 50 m. arasında oluşan yeşilbant 2 km., 100 dönüm yeşil alana kavuşuyor. Vatandaşımız ve araçlar rahat bir şekilde geçecek. Artı Sunay Atilla üstgeçiti de yıkılacak. Yarenlik gibi şehrin göbeğinde bir alan oluşacak. 100 dönüm bu alana ister yürüyüş yolu yap, ister koşu yolu yap, ister bisiklet yolu yap ne yaparsak yaparız. O güzelliği hayal dahi edemiyorum. Tarsus’umuz orta noktadan çok güzel bir alan kazanmış olacak. Yap altı üstü’de ben yapayım. Diğer durumda vatandaşlarımıza eziyet verilmiş olacak. Basın mensupları, sizlerden ricamız her türlü platformda bunu dile getirmeniz. Hükümetin şehrimiz için yapacağı her türlü projeye destek vereceğiz ama bu proje bu haliyle gerçekleştiği takdir de, araçlar için sorun yok ama yayalarımız için verimli bir proje olmayacağını düşünüyorum. Tarsus’u ikiye bölüyor ve beraberinde bir çok sıkıntıyı getiriyor. Bu konuyu biraz daha fazla işlemenizi ve daha fazla gündem oluşturmanızı sizlerden rica ediyorum” şeklinde konuştu.


Akdeniz Postası


Geri Dön