Şirketlerin enflasyon oyunu: Shrinkflasyon!
Tüketiciyi ürkütmeden nasıl fiyat artırımı yaparsınız? Şirketler yüksek enflasyondan korunmaya çalışırken, aynı zamanda müşteri kaybetmemek için uygulanan “Shrinkflasyon” bir çeşit gizli enflasyondur. Bazıları buna vurgunculuk derken, bazıları gerekli bir tedbir diyor. İşte detaylar…
Kurumsal firmalar için ürünün fiyat politikası güven ve adalet üzerine kurmak zorundadır. Firma sadık müşterilerine aynı ürünü aynı fiyattan satmalıdır ki, firma batmasın. Bu durumu devam ettirmek için firmalar sınırlarını zorluyor. Peki, firmalar artan maliyetlerini nasıl telafi edecekler?
Bu artan maliyetler nerede kendini gösteriyor?
İşletmeler her zaman için, görünmeyen yeni ücretleri, kesilen hizmetleri ve paketlenmiş mallardaki azaltılmış içeriklerle artan maliyetlerini tüketiciye yansıtır. Fiyatın aynı kalması ya da artış oranının küçük olması sizi yanıltmasın.
Satın alma departmanları bunun için var. Her yeni gelen maliyeti fiyatlara yansıtmak müşterilerin tepkisine yol açacağı gibi, satışları durdurma ihtimali. Maliyet telafisini, gramajları ya da verdiği hizmetten kısarak sağlıyorlar. Örneğin kaldığınız otelde, havlular her gün yıkanmıyor, AVM’ler ücretsiz servislerini kaldırıyor ya da aldığınız paketlenmiş gıdaların gramajlarını azaltıyorlar.
Çiftçiler dikkat! Düşük faizli kredinin süresi uzatıldı!
Rekor üstüne rekor kırılıyor! Emekli promosyonunda yeni zirve 15 bin TL! Ziraat Bankası, Halkbank, Vakıfbank... |