23 / 12 / 2024

Siyasi belirsizlik yatırımcıyı ve tüketiciyi vazgeçirmedi!

Siyasi belirsizlik yatırımcıyı ve tüketiciyi vazgeçirmedi!

Dünyanın önde gelen ticari gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman & Wakefield, yılın 3’üncü çeyreğine ilişkin raporda, siyasi belirsizlik ile terör sorununun tüketici ve yatırımcıyı vazgeçirmediğini ortaya koydu.



Dünyanın önde gelen ticari gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman & Wakefield, yılın 3’üncü çeyreğine ilişkin raporunu açıkladı. Türkiye’nin genel ekonomik görünümü, perakende ve ofis pazarları ile sanayi sektörünü değerlendirmeye alan Cushman & Wakefield’ın Temmuz, Ağustos, Eylül aylarını kapsayan raporu; Haziran genel seçimlerinden sonra ortaya çıkan siyasi belirsizlik ile terör sorununun tüketici ve yatırımcıyı vazgeçirmediğini ortaya koydu. 


Rapor, siyasi belirsizlik, kurdaki dalgalanmalar, artan terör olayları ve güney sınırında yaşanan olumsuzluklara rağmen, İstanbul’da ofis pazarının geçen yılın aynı dönemine göre 2 kat daha fazla kullanıcı işlemine ulaştığını gösterdi. Rapora göre, 3’üncü çeyrekte İstanbul’da 90bin metrekare kullanıcı işlemi kaydedildi. 


Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Tuğra Gönden, ofis pazarında yerli yatırımcının daha etkin olduğunu belirterek “Yabancı yatırımcılar Türkiye’de fırsat kollamaya devam ediyor. Kısa/orta vadede İstanbul’a daha çok sermaye girişi olacaktır.” değelendirmesinde bulundu.


Siyasi belirsizlik yatırımcıyı ve tüketiciyi vazgeçirmedi!

 

Ofis pazarında Zincirlikuyu-Maslak hattının popülerliğini koruduğunu, Cendere gibi yeni gelişen bölgelerde de yeni arzların devam ettiğini belirten Gönden, yaklaşık 100 bin m2 yeni arzın tamamlandığını, beklenen kullanıcı talebini destekleyecek 1,4 milyon m2 yeni arzın da 2016 yılının sonuna kadar pazara gireceğini duyurdu. 


Bununla birlikte 3’üncü çeyrek raporu, Ağustos ayında perakende sektöründe satış hacminin, geçtiğimiz yıla kıyasla %3,6 oranında arttığını da gösterdi. Perakende sektörünün 3’üncü çeyrekteki performansını değerlendiren Cushman & Wakefield Türkiye’nin bir diğer Yönetici Ortak’ı Toğrul Gönden, bu artışı, Ramazan ayı, tatil alışverişi ve özellikle Ortadoğu'dan gelen turist sayısındaki artışla açıkladı. 


Toğrul Gönden; 3’üncü çeyrekte piyasaya yeni marka girişlerinin devam ettiğini beliterek, Legoland, Belçika kökenli hamburger zinciri Quick ve Crate & Barrel markalarının Türkiye’de büyümeye devam ettiğini söyledi. Gönden değerlendirmesini şöyle sürdürdü;  “AVM projeleri canlılığını korurken, 3. çeyrekte 176 bin m2 yeni arz ortaya kondu. Viaport Venezia, Atlas Park, Park Afyon ve Muğla Rüya Park tamamlanarak yıllık toplam yeni arz 525 bin m2'ye ulaştı.”


Rapor, Ağustos ayı itibari ile 2014’ün aynı dönemine göre ihracatın %2,8 oranında düşmesine, enerji ve emtia fiyatlarının etkisi ile ithalatta %18,2 oranla son 6 yılın en hızlı düşüşünün kaydedilmesine rağmen genel ekonomik tablonun karamsar olmadığını da ortaya koydu. 




Geri Dön