29 / 04 / 2024

 Sosyal medyanın baş belasıydı! Facebook ve instagram'a kısıtlama

 Sosyal medyanın baş belasıydı! Facebook ve instagram'a kısıtlama

Facebook ve Instagram, dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından ikisidir ve her ikisi de ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak isteyen işletmeler ve bireyler için reklam seçenekleri sunar.



Dünyanın en büyük sosyal medya firması olarak bilinen Meta bu aralar bazı yeniliklere imza atıyor. Özellikle genç kullanıcılar için yeni ataklar yapılıyor. ABD merkezli teknoloji lideri reklamlar konusunda kısıtlamaları devreye alacak.

Normal şartlarda sosyal medya platformlarının kullanıcı bilgilerine tamamen erişmesi doğru bulunmuyor. 18 yaş altı bu konuda daha hassas bir konu. Fakat Meta bu  tür kullanıcı gizliliği konularına pek önem vermiyor. En azından genel olarak böyle bir mantık hakim. Meta kendi uygulamaları olan Instagram ve Facebook için yeni bazı kararlar aldı.

  Sosyal medyanın baş belasıydı! Facebook ve instagram a kısıtlama

Facebook ve Instagram reklamlarına kısıtlama

Özellikle son dönemlerde sosyal medya platformları eleştiri yağmuruna tutuluyor. Bunun en önemli nedeni ise kullanıcı bilgilerinin ele geçirilmesi. Hatta bazı bilgisayar korsanları kullanıcı verilerini ele geçirip başka hacker platformlarında satışa sunabiliyor.

Kullanıcı verilerinin böylesine önemli bir duruma geldiği zamanımızda sosyal medya uygulamalarının daha dikkatli olması gerekiyor. Instagram ve Facebook  bu noktada çok daha kritik. Genç kullanıcıların cinsiyetlerine göre de reklam gösteren bu uygulamalar artık güncelleniyor. Böylece uygulama içi aktiviteler  daha az kontrol edilecek. Yani cinsiyete göre reklamlar çok gösterilmeyecek.

 


Geri Dön