23 / 11 / 2024

Stat ihalesinin iptali Karşıyaka'yı huzursuz etti!

Stat ihalesinin iptali Karşıyaka'yı huzursuz etti!

Karşıyaka'nın yeni stadının 28 Ocak 2014'te yapılan ihalesinin TOKİ ve Ali Acar İnşaat arasındaki maliyet farkı anlaşmazlığı yüzünden iptal edilmesi, yapımın yine uzama ihtimali, camiada huzursuzluk yarattı.




Karşıyaka'ya inşa edilecek 15 bin kişilik yeni stadın 28 Ocak 2014'te yapılan ihalesinin Toplu Konut İdaresi (TOKİ) ve Ali Acar İnşaat arasındaki maliyet farkı anlaşmazlığı yüzünden iptal edilmesi, yapımın yine uzama ihtimali, camiada huzursuzluk yarattı. 


İlk ihaleye  İzmir  Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka Belediyesi, Şehir Plancıları Odası ve bölgede oturanlar dava açmıştı. Büyükşehir Belediyesi'nin arazide imar çalışmaları yapılmadan ihaleye çıkıldığı gerekçesiyle açtığı dava sonucu,  Ankara  18'inci İdare Mahkemesi, geçen yıl ihaleyi iptal ederken Danıştay ise kasım ayında bu mahkeme kararını bozmuştu. 


Kulüp, yıkım, hafriyat ve altyapı çalışmaları tamamlanan ancak inşaat ruhsatı alınamayan stat konusunda 1 ay içinde yeniden ihale yapılmasını beklerken Karşıyaka Belediyesinden çıkan bir karar, planları erteleme ihtimalini doğurdu. Belediye Plan Proje Müdürlüğü'nün İzmir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nün (GSİM) stat için geçtiğimiz 23 Kasım'da yaptığı imar planı değişikliği talebini kabul etmediği ortaya çıktı. GSİM, stat alanı olarak belirlenen arazinin en, boy, yükseklik gibi değişikliklerini güncelleyip plan tadilatı yapılması talebinde bulundu. Belediye, istenen değişiklikleri, ambulans, itfaiye gibi acil durum araçları için ulaşım ağının yetersiz kalacağı, otopark bulunmaması, yapı yaklaşma mesafelerinin olmaması, vaziyet planının bulunmaması, yapı yüksekliği belirtilmemesi ve yapı yoğunluğunu artıracağı gerekçeleriyle reddetti. 


Prosedür eksiksiz yürütülecek 

Gençlik ve Spor Bakanlığı ile TOKİ, İzmir'e yapılacak yeni statlar konusunda süreci uzatacak yeni engeller çıkmaması için bu kez prosedürü eksiksiz yerine getirmeye çalışıyor. Alsancak, Göztepe ve Karşıyaka statlarında belediyelere ait olan araziler, geçtiğimiz 2 yıl içinde belediyeler tarafından bedelsiz olarak Gençlik ve Spor Bakanlığı'na devredildi. Göztepe Gürsel Aksel Stadı'ndaki 150 metrekarelik şahıs arazisi için geçen ekim ayında Bakanlar Kurulu'ndan acil kamulaştırma kararı çıktı. Böylece arazi birleşmeleri tamamlandı. 


Konak Belediyesi ve İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2014'te kapanıp 2015'te yıkılan Alsancak Stadı için GSİM'nin yaptığı uygulama imar planı değişikliği talebini onayladı. Alsancak Stadı projesi, 18 Ocak'ta Anıtlar Yüksek Kurulu'nun onayına sunulacak. Bu onaydan sonra ihale tarihi belirlenecek. Göztepe'nin projesi yenilenen 20 bin 35 kişilik stadının ihalesi 15 Şubat'ta yapılacak.


Haber Ekspres


Haber İzmir 9 Eylül Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı


KARŞIYAKA'YA inşa edilecek 15 bin kişilik yeni stadın 28 Ocak 2014'te yapılan ihalesinin Toplu Konut idaresi (TOKİ) ve Ali Acar İnşaat arasındaki maliyet farkı anlaşmazlığı yüzünden iptal edilmesi, yapımın yine uzama ihtimali, camiada huzursuzluk yarattı. 


İlk ihaleye İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka Belediyesi, Şehir Plancıları Odası ve bölgede oturanlar dava açmıştı. Büyükşehir Belediyesinin arazide imar çalışmaları yapılmadan ihaleye çıkıldığı gerekçesiyle açtığı dava sonucu, Ankara 18'inci İdare Mahkemesi, geçen yıl ihaleyi iptal ederken Danıştay ise kasım ayında bu mahkeme kararını bozmuştu. Kulüp, yıkım, hafriyat ve altyapı çalışmaları tamamlanan ancak inşaat ruhsatı alınamayan stat konusunda 1 ay içinde yeniden ihale yapılmasını beklerken Karşıyaka Belediyesi'nden çıkan bir karar, planları erteleme ihtimalini doğurdu. Belediye Plan Proje Müdürlüğünün İzmir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nün (GSİM) stat için geçtiğimiz 23 Kasım'da yaptığı imar planı değişikliği talebini kabul etmediği ortaya çıktı. 

GÜNCELLEME İSTENDİ 

GSİM, stat alanı olarak belirlenen arazinin en, boy, yükseklik gibi değişikliklerini güncelleyip plan tadilatı yapılması talebinde bulundu. Belediye, istenen değişiklikleri, ambulans, itfaiye gibi acil durum araçları için ulaşım ağının yetersiz kalacağı, otopark bulunmaması, yapı yaklaşma mesafelerinin olmaması, vaziyet planının bulunmaması, yapı yüksekliği belirtilmemesi ve yapı yoğunluğunu artıracağı gerekçeleriyle reddetti.


İzmir 9 Eylül Gazetesi


Geri Dön