22 / 12 / 2024

Steak House restoran furyası İstanbul'u sardı!

Steak House restoran furyası İstanbul'u sardı!

Özel eti, ekmeği ve soslarıyla büyük ilgi gören steak house'ların sayısı hızla artıyor. Pazarın öncü markaları franchising sistemiyle yeni şubeler açmaya başladı...



 

ETİN pişirilmesinden içine konulacak malzemelere kadar her şey özenle seçiliyor. Kullanılan malzemeler büyük bir titizlikle hazırlanıyor. Müşterilerine sağlıklı ve lezzetli et sunmak için kendi çiftliğini kuranlar bile var. Sadece et değil ekmek ve soslar da özel olarak üretiliyor. Evet, tüm dünyada hızla yayılan steak house trendi şimdi Türkiye'de yaygınlaşıyor. Bu tarz restoranlar son birkaç yıldır yoğun olarak açılmaya başladı. Beklentilerin üzerinde taleple karşılaşan bu markalar, şimdi şubeleşme yarışına girmiş durumda.   BİG CHEFS Franchise bedeli 100 bin dolar   Big Chefs restoran zinciri 2007 yılında Ankara'da, Gamze Cizreli tarafından kuruldu. 2009'da YKM Yönetim Kurulu Üyesi Saruhan Tan'ın ortak olmasıyla hızlı bir büyüme sürecine girdi ve şube sayısını 12'ye çıkardı. Bu şubelerin altısı franchise, altısı şirket tarafından işletiliyor. Halen İstanbul'da altı,  Ankara  ve Mersin'de üç, Gaziantep ve Antalya'da da birer Big Chefs restoranı hizmet veriyor. Dekorasyon çalışmaları devam eden Kemerburgaz Göktürk şubesi ise açılmak üzere. Big Chefs, bu yıl franchising sistemiyle İstanbul, İzmir, Bursa, Adana, Diyarbakır ve Eskişehir'de şubeler açacak. Bu illerin yanı sıra potansiyel olan başka illerden gelecek teklifleri de değerlendirecek.   Big Chefs'in ortaklarından Saruhan Tan, "Yurtiçinde yeni restoranlar açarak şube sayımızı artıracağız. Bunun yanı sıra yurtdışında da restoranlar açacağız.   İlk yurtdışı şubemizi de bu yıl açmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda ilk adımı attık bile. New York'ta uygun yer araştırıyoruz. Kısa bir süre içinde orada da Big Chefs açılmış olacak. Daha sonra ABD'de şube sayımızı artırmayı hedefliyoruz. Yurtdışı hedeflerimiz sadece bununla sınırlı değil. Bakü ve Moskova'da da şubeler açmayı hedefliyoruz" diyor.   Bir Big Chefs restoranının kapısını müşteriye açacak şekilde hazır hale getirilmesi için gereken yatırım tutarı, metrekare başına bin 200 dolar olarak belirlenmiş.   Günaydın Et, 26'ncı şubesini açtı   Steak house   denince akla ilk gelen isimlerden biri olan "Günaydın Et" 26'ncı şubesini İstanbul Etiler'de açtı. Burada Türkiye'de ilk kez satışa sunulan değişik ve organik lezzetler dikkat çekiyor. Örneğin etten hazırlanan beef sushi. Günaydın Et'in kurucu ortağı Cüneyt Asan, "Etiler'deki yeni şubemiz 1 milyon ,500 bin dolara mal oldu. Bu yılsonuna kadar aynı konseptte minimum iki restoran daha açacağız" diyor. Günaydın'da ekmekten mayoneze kadar her türlü malzeme restoran bünyesinde hazırlanıyor. Etlerse firmanın kendi çiftliğinden temin ediliyor. Günaydın Et, "Köfte-Döner", "Kasap-Steak House", "Kebap-Restaurant", "Günaydın Burger" olmak üzere dört farklı mağazacılık konseptine sahip.   THE HUNGER   The Hunger, steak house'lar arasında kısa sürede gözde bir mekan haline geldi. İlk şubesi Aralık 2010'da Engin Araş, Alphan Bayındır, İnanç Başeğmez ve Kıvanç Başeğmez tarafından İstanbul Gayrettepe'de açılmıştı. Bunu kısa sürede Ataköy Galleria ve Atakent ArenaPark şubeleri izledi.   Bu yıl franchising sistemiyle İstanbul'da üç restoran daha açılacak. İstanbul'un dışında Ankara, Antalya, Bursa,  İzmir  ve KKTC'de  restoranlar  açılması hedefleniyor.   Şirket, yatırımcılara mini, midi ve maksi olmak üzere üç farklı franchise seçeneği sunuyor. Franchise giriş bedelleri bu modellere göre değişiyor. Mini 30 bin TL, midi 35 bin TL maksi ise 50 bin TL olarak belirlenmiş. İşletme sermayesi ise restoran büyüklüğüne göre değişiyor. Örneğin mini model için ortalama işletme sermayesi 180 bin TL. Reklam katılım payı yüzde 1, sürekli franchise ödemesi olarak, aylık ciro üzerinden yüzde 5 pay almıyor.   The Hunger her ne kadar steak house olarak bilinse de mönüsünde et çeşitlerinin yanı sıra dünya ve Türk mutfağından farklı lezzetleri de barındırıyor. Kendine özgü baharat ve soslarla, tamamen yerli et kullanılarak hazırlanan burgerler, tavuk ve deniz mahsulleri bunlardan ilk akla gelenler. The Hunger'da satılan et ürünlerinin tamamı yerli üretim. Bunlar çiftliklerden ve kasaplardan temin edilip The Hunger'in orijinal reçetelerine sadık kalınarak dinlendirme ve marinasyon süreci tamamlandıktan sonra müşterilerin beğenisine sunuluyor. Para

Geri Dön