23 / 12 / 2024

Süleyman Çetinsaya: Küresel marka olmak istiyoruz!

Süleyman Çetinsaya: Küresel marka olmak istiyoruz!

Artaş İnşaat’ın yönetim kurulu başkanı Süleyman Çetinsaya, “Bizi asıl memnun eden ödüllerin veya kârlılığın ötesinde, temasta olduğumuz insanların güvenini kazanarak değer oluşturabilmemiz” diyor.



Avrupa Konutları markasıyla tanınan Artaş inşaat, 1977 yılında kuruldu. Bu yıl, 40'ıncı yılını geriden bırakan şirket, bugüne kadar gayrimenkul, perakende ve turizmde çok sayıda başarılı projeyi hayata geçirdi. "Avrupa Konutları markamız markalı konut sektöründeki başarımızın bir sembolü oldu” diyen Artaş inşaat Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, bugüne kadar 16 bin konut ürettiklerini belirtiyor.

Çetinsaya, tüketici nezdinde Avrupa Konutları’nın kaliteli yaşam alanları sunan, erken teslim edilen ve daima kazanç sağlayan bir marka algısı olduğunu belirterek "Biz de bu konumumuzu korumak ve geliştirmek anlamında büyük hassasiyetle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Şu ana kadar toplamda 16 bin konut ürettik ve örnek işlere imza atmak birincil hedefimiz oldu. Bu anlayışla da yatırımlarımızı her yıl artırarak faaliyetlerimize devam ediyoruz" diyor. Artaş inşaat Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya ile gayrimenkul sektöründe hayata geçirdikleri örnek işleri, en önemlisi de "iyi şirket" olmak için yaptıklarını konuştuk:


Avrupa Konutları’nın gayrimenkul piyasasında çok güçlü bir marka algısı var. Tüketici nezdinde nasıl bir algınız var?

Avrupa Konutları markamız markalı konut sektöründeki başarımızın bir sembolü oldu. Tüketici nezdinde Avrupa Konutları’nın kaliteli yaşam alanları sunan, erken teslim edilen ve daima kazanç sağlayan bir marka algısı var. Biz de bu konumumuzu korumak ve geliştirmek anlamında büyük hassasiyetle çalışmalarımıza devam ediyoruz.


Bugüne kadar kaç konut ürettiniz? Sektördeki en önemli hedefiniz nedir?

Toplamda 16 bin konut ürettik ve örnek işlere imza atmak birincil hedefimiz oldu. Bu anlayışla da yatırımlarımızı her yıl artırarak faaliyetlerimize devam ediyoruz.


Rakiplerinize göre neyi farklı yaptığınızı düşünüyorsunuz?

Sektörde işimizi en iyi şekilde yapmaya gayret gösteriyoruz, iyi yapılan işin karşılığı mutlaka alınıyor. Uzun vadede sizi destekleyenler, arkanızda olan müşterileriniz artıyor ve geldiğiniz son noktada beğenilen ve tavsiye edilen bir marka oluyorsunuz. 1977 yılından bugüne aynı inançla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 40 yıllık bu süreçte faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörlerde müşterilerimizin beğenisini, sektör paydaşlarımızın ise saygısını kazandık, inşaat sektöründe Avrupa Konutları markalı projelerimizle markalı konut alanında sembol niteliğinde işlere imza attık. Bu süreç beğeni, beraberinde tavsiyeyi getirdi. Kısa sürede hızla gelişen ve her geçen gün artan bir müşteri portföyümüz oluştu. Kurulduğumuz günden itibaren müşteri memnuniyetini merkeze alan bir firmayız. Bu anlamda Avrupa Konutları markalı tüm projelerimizde erken teslim, yüksek kalite ve prim oranlarıyla yatırımcımızın daima güvenini kazandık. Bugün, başta inşaat sektörü olmak üzere faaliyet gösterdiğimiz turizm ve perakende alanlarında ülkemizin önde gelen kuruluşlarından biri konumundayız. Artaş inşaat olarak ekonomimize ve milletimize sağladığımız katma değerden dolayı memnunuz.


"İyi şirket" çok çeşitli kriterleri bünyesinde bulunduruyor. Sizce iyi şirket ne demek? İyi şirketi nasıl tarif ediyorsunuz?

Bir şirketin ülkesi ve milleti için sağladığı değer çok kıymetli. Değer oluşturan, sunduğu ürün ve hizmetle kalite standartları çerçevesinde faaliyet gösteren bir firmayı iyi şirket olarak nitelendirebiliriz. Her bir şirketin ülkesi ve milleti için sorumlulukları olduğunu düşünüyorum. Şirketler, faaliyet gösterdiği alanda en iyi olma yolunda ilerlemeli ve kalite çizgisini bir standart olarak belirlemeli. Bir firmayı iyi olarak nitelendireceksek bunun daha ötesinde bir anlayışla yalnızca kâr amacı gütmeyen, standartlarını daima yukarıya taşımayı hedefleyen, fayda esasına dayalı bir şirketin varlığı hepimizin ortak paydası olacağı kanaatindeyim.


“İyi şirket” olma konusunda neler yapıyorsunuz?

Markalı projelerimizle yatırımcılarımıza yüksek kalite ve kazanç sunan bir firma olmamız konut sektörünün öncüleri arasında yer almamızı sağlıyor. Birlikte çalıştığımız iş ortaklarından müşterilerimize, yerli ve yabancı yatırımcılardan medya mensuplarına kadar çevremizde saygınlığını ve güvenini kazandığımız çok sayıda insan var. Bununla birlikte sektörde aldığımız ödüller de bizi iyi şirket olarak nitelendiriyor. Bugün Artaş inşaat, sektörünün öncü şirketleri arasında yer alan, yaklaşık 10 bin

kişiye istihdam sağlayan ve ülkesine katma değer oluşturan bir firma konumuna ulaştı. Bu da şirketimizin amacı doğrultusunda ilerlediğinin en büyük göstergesi. Bizi asıl memnun eden ise ödüllerin veya kârlılığın ötesinde, temasta olduğumuz insanların güvenini kazanarak değer oluşturabilmemiz.


“İyi şirket” olma konusunda çalışanlar ve iş ortaklarınıza yönelik stratejinizi paylaşır mısınız?

iyi şirket denildiğinde akla ilk gelen unsurlardan biri de insanların çalışmayı tercih ettiği ve paydaşları tarafından örnek alınan biryapı oluyor. Bu konuma ulaşmak ve bunu sürdürebilir kılmak oldukça zor. Bu olgunun temelinde ise ortak bir amaç oluşturmak ve aynı dili konuşarak ilerleyebilmek yatıyor. Bugün, dünyanın en başarılı şirketlerine baktığımızda mekanik bir yapının aksine kurum kültürüne sahip, insana dokunan, ortak bir paydada çalışanları birleştiren ve kendini » geliştirerek büyüyen bir yapı görürüz. Biz de böyle bir yapıda faaliyet göstermeye, her geçen gün kendimizi geliştirmeye gayret gösteriyoruz. Birçok projede farklı ortaklıklarla çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Bu ortaklıkları finansal kaynakların ötesinde, ortak bir bilgi ve deneyim havuzu oluşturmak anlamında önemsiyoruz. Bugüne kadar ortak girişimlerle hayata geçirdiğimiz tüm projelerde çok hassas davrandık. Birlikte çalışacağımız firmalarla ortak bir paydada buluşmak, bizim ortağımıza, ortağımızın da bize katacağı değerlere önem verdik. Sektörde beklentiler çok hızlı değişiyor. Bu değişime ayak uydurarak müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve ortaklarımızın hassasiyetlerini göz önünde bulunduruyoruz.


Projelerinizi "iyi şirket” hedefi doğrultusunda nasıl geliştiriyorsunuz? Bu konuda nelere dikkat ediyorsunuz?

Sektör temsilcilerinden biri olarak Avrupa Konutları markasıyla standartları daima yukarı çekmek, lider ve örnek model olma görevini sosyal bilinçle yerine getirme gayreti içindeyiz. Bugüne kadar inşa ettiğimiz Avrupa Konutları markalı tüm projelerimizde tüketicimizin daima yanında olduk. Teslimlerini tamamladığımız projelerimizde dahi site sakinleriyle diyaloğumuzu asla kesmedik. Müşterilerimize kaliteli yaşam alanları sunarken, onlara karlı bir yatırıma da imza atmalarını sağladık. Bu yaklaşımımız da "Avrupa Konutları" markasını bugün geldiği noktaya ulaştırdı. Her projemizle bulunduğumuz bölgeye değer kazandırırken, yaşam kültürümüzü geliştirecek donatılar oluşturduk. Avrupa Konutları markamızın arkasında şüphesiz ki bize güvenen ve her projemizi yakından takip eden müşterilerimiz var. Bizlerde müşterilerimizi asla yalnız bırakmıyoruz ve yıllar önce teslim ettiğimiz projelerimizi dahi tek tek geziyor, gelişimine katkı sağlıyor ve site sakinlerinin taleplerine çözüm üretiyoruz. Bizim bu yaklaşımımız da Avrupa Konutları markamızın bu noktaya ulaşmasına neden oluyor. Şirket politikalarımız gereği kaliteden ve katma değer oluşturmaktan asla ödün vermedik. Markamızı bugün olduğu gibi gelecekte de kalite, güven ve memnuniyet üçgeni içinde konumlandıracağız. 


KÜRESEL MARKA OLAMK İSTİYORUZ

"5 YENİ PROJEYE BAŞLAYACAĞIZ” 2016 yılında inşaatı devam eden 5 projemize ek olarak bu yıl 5 yeni proje daha planladık.

Şu anda 2017 hedefimizdeki 5 yeni projeden ikisinin inşaatına ve satışına başladık. Her dönem sektördeki yatırımlarımızı artırarak devam ediyoruz.

"AMACIMIZ DEĞER KAZANDIRMAK" Artaş İnşaat olarak bizim başlıca amacımız ülkemize ve milletimize değer kazandırmak. Daima bu doğrultuda faaliyet gösterdik ve ekonomimize sağladığımız en ufak katkıdan dahi büyük memnuniyet duyduk.

"SEMBOL PROJELERE İMZA ATIYORUZ” Bugün, Artaş İnşaat olarak Türkiye’nin önde gelen firmalarından, markalı konut sektöründe ise Avrupa Konutları markamızla sembol niteliğinde projelere imza atan bir firma olarak konumlanıyoruz.

Milletimizin beğenisini ve güvenini kazanmak bizim için büyük bir memnuniyet.  

"YURT DIŞINA AÇILACAĞIZ" Yabancı yatırımcılar noktasında firmamızın son yıllarda yurtdışında kazandığı bilinirlik ve saygınlık da göğsümüzü kabartıyor. İlerleyen dönemde de markamızı sınırlarımızın ötesine taşımak, küresel alanda bilinirliğe sahip bir Türk markası haline getirmek de uzun vadedeki hedeflerimiz arasında yer almak.



Capital


Geri Dön