27 / 12 / 2024

Tapu müdürlüğünden randevu alma!

Tapu müdürlüğünden randevu alma!

Taşınmaz malların alım satım işlemleri bağlı olunan tapu dairesinde yapılıyor. Tapuda yapılacak işlemler öncesinde, tapu müdürlüğünden randevu alınması gerekiyor. Peki, tapu müdürlüğünden randevu alma adımları nelerdir?



Tapu müdürlüğünden randevu alma!

Taşınmaz malların alım satım işlemleri tapu dairesinde yapılıyor. Tapuda yapılacak işlemler öncesinde, tapu müdürlüğünden randevu alınması gerekiyor.


Tapudan randevu internet üzerinden online bir şekilde alınabiliyor. Peki tapu müdürlüğünden randevu almak için ne yapılması gerekiyor?


Tapu randevusu almak için onlinerandevu.tkgm.gov.tr adresine giriş yaparak bu sayfadan itibaren adım adım yapacağınız işlemlerle randevu sistemimizi kullanarak belirli bir gün ve saat aralığı için randevu alabilirsiniz. 


Bu sistem üzerinden almış olduğunuz randevuları sorgulayabilir ya da iptal edebilirsiniz.


Tapu müdürlüğünden randevu alma işlemleri..

Giriş

Malik Kimlik Bilgileri

İşlem Seçimi

Tapu Senet Bilgileri

Randevu

Sonuç


İşlem evrakları:

- Nüfus Cüzdanı ve Temsil Belgesi

- Gerçek Kişilerde Fotoğraf

- İcra Müdürlüğünün Satış Müzekkeresi (Cebri İcra Yolu ile Satılmış ise).

- Mahkeme Müzekkeresi (Ortaklığın Giderilmesi Davası Yolu ile Satılmış ise).

- Bina Vasıflı Taşınmazlarda Zorunlu Deprem Sigortası.

- İlgili Belediyeden Alınmış  Emlak  Vergisi Değerini Belirtir Belge.


Dikkat edilmesi gerekenler:

- Randevular seçilecek tarihte, uygun bir saat aralığında, TC Kimlik ve Tapu Senet Bilgilerine göre müdürlük kontenjanına göre alınabilir.


- TC Kimlik ve Tapu Senet bilgileri uyumu kontrol edilmekte ve eşleme durumunda randevu verilmektedir. Bu eşleştirme T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bilgisayar sistemi üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle randevu alma işlemi sırasında Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgeniz yanınızda olmalıdır.


- Randevu aldığınız saat aralığından 15 dakika öncesinde başvuru yapmanız gerekmektedir. Gecikme 15 dakikayı geçerse, randevunuz iptal edilecektir.


Ayrıca;

- 1 yıl içinde aynı TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu 3 kere gerçekleşmez ise 1 yıl içinde yeni bir randevu verilememektedir.


- Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabilir.


Bu kısıtlar rezervasyon sisteminin amaç dışı kötü kullanımını engellemek - ve amaç dışı kullanımlar nedeni ile oluşabilecek rezervasyon kapasite ve hizmet problemlerinin önüne geçme amaçlıdır.


- Bir TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu başka bir TC Kimlik ve Tapu Senedi ile değiştirilememektedir.

-Sistem başvuru sırası için randevu vermektedir. İşlemin gerçekleştirileceği ve sonuçlandırılacağı zaman konusunda randevu vermemektedir.


- Sistem üzerinde 20 dakikalık bir oturum oluşturulmaktadır. 20 dakika sonunda kullanıcı ile ilgili bilgiler hafızadan silinmektedir.


Yaşlı kişilerin tapu satışı nasıl olur?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön