22 / 11 / 2024
fuzul

Tapu randevusu nasıl alınır?

Tapu randevusu nasıl alınır?

Tapu devir işlemleri, taşınmaz malın bağlı olduğu tapu dairesinde yapılıyor. Bu işlemler için öncelikle tapudan randevu alınması gerekiyor. Peki, tapu randevusu nasıl alınır? İşte yanıtı..




Tapu randevusu nasıl alınır?

Tapu devir işlemleri, taşınmaz malın bağlı olduğu tapu dairesinde yapılıyor. Bu işlemler için öncelikle tapudan randevu alınması gerekiyor. Peki, tapu randevusu nasıl alınır?


Tapu randevusu internet üzerinden alınabildiği gibi, 15 Eylül 2014 tarihinden Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi ile, telefonla da alınabiliyor. Çağrı merkezi telefon numarası, ALO 181'dir. Çağrı merkezi vatandaşlara 7/24 hizmet veriyor.


Tapudan randevu online bir şekilde almak için;

"onlinerandevu. tkgm.gov.tr" adresine giriş yapılarak bu sayfadan itibaren adım adım yapılacak işlemlerle randevu sistemini kullanarak belirli bir gün ve saat aralığı için randevu alabiliyor. Bu sistemde alınmış olunan randevular sorgulayabildiği gibi iptal de edebiliyor.


Tapudan randevu alma işlemleri sırasında dikkat edilmesi gerekenler:

- Randevular seçilecek tarihte, uygun bir saat aralığında, TC Kimlik ve Tapu Senet Bilgilerine göre müdürlük kontenjanına göre alınabilir.


- TC Kimlik ve Tapu Senet bilgileri uyumu kontrol edilmekte ve eşleme durumunda randevu verilmektedir. Bu eşleştirme T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bilgisayar sistemi üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle randevu alma işlemi sırasında Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgeniz yanınızda olmalıdır.


- Randevu aldığınız saat aralığından 15 dakika öncesinde başvuru yapmanız gerekmektedir. Gecikme 15 dakikayı geçerse, randevunuz iptal edilecektir.


Ayrıca;

- 1 yıl içinde aynı TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu 3 kere gerçekleşmez ise 1 yıl içinde yeni bir randevu verilememektedir.


- Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabilir.


Bu kısıtlar rezervasyon sisteminin amaç dışı kötü kullanımını engellemek ve amaç dışı kullanımlar nedeni ile oluşabilecek rezervasyon kapasite ve hizmet problemlerinin önüne geçme amaçlıdır.


- Bir TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu başka bir TC Kimlik ve Tapu Senedi ile değiştirilememektedir.


-Sistem başvuru sırası için randevu vermektedir. İşlemin gerçekleştirileceği ve sonuçlandırılacağı zaman konusunda randevu vermemektedir.


- Sistem üzerinde 20 dakikalık bir oturum oluşturulmaktadır. 20 dakika sonunda kullanıcı ile ilgili bilgiler hafızadan silinmektedir



Tapu harçları ödeme birimleri!




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön