Tetri Home 3 mağaza açacak!
Kendi tasarımlarını üreten ve hem iç piyasaya sunan hem de yurt dışına ihraç eden Tetri Home'un yurt içinde 5 mağaza, 20 corner ve 30 toptan bayisi var.
Capital Bursa'daki habere göre, M. Akif Nazlıkaya ve Haşan Özdemir’in 1997 yılında kurduğu Demka Mobilya, 1 yıl sonra Hüseyin Özdemir ile ortak olarak Tetri Koltuk ile güçlerini birleştirmiş. Sektörde, ahşap yanı kaplamalı ve boyalı mobilya üretimini kendine hedef seçen Tetri, önceleri anlaşmalı bayii ve ihracaat müşterileriyle nihai tüketiciye hizmet verirken 3 yıl önce kendi mağazaları ve corner bayiliklerle markalaşma yolunda ilerlemeye karar vermiş. Tetri Home’un 2018’de doğru lokasyonlarda 3 yeni mağaza daha açma hedefi olduğunu söyleyen Tetri Home’un kumcu ortağı M. Akif Nazlıkaya, dergimizin somlarımızı yanıtladı.
Üretim tesislerinizden ve üretiminizden bahseder misiniz?
Mobilya-koltuk üretimi ve bayilik ile perakende satışında hizmet veriyoruz. 11 bin metrekare alanda üretim yapıyoruz. 220 çalışan ile aylık 250 takım mobilya grubu ve 300 takım koltuk grubu üretiyoruz. Kapasitemizi maksimum kullanıyoruz.
Ürün gamında neler var?
Yatak odaları, yemek odaları, duvar üniteleri, sehpa gruplan, koltuk takımları var. Perakende müşterimize dekorasyon desteği de veriyoruz.
Sektörde fark yarattığınız yönünüz nedir?
Etik bir yatış içinde kendi tasarımlarımızı üretmeyi düstur edindik. En büyük özelliğimiz el emeği ahşap ürünler yapıyor olmamız. Hazır suntadan üretmek yerine suntayı, mdf’yi, kaplamayı, ağacı ve boyayı doğru tasarımlarla buluşturup en iyi tasannu sunuyoruz. Tüm ürünlerimizin AR-GE’si ve üretimi kendi tesislerimizde yapılıyor.
Üretiminiz sadece iç pazara mı, ihracaatınız var mı? Yıllık cironuz nedir?
Üretimimizi yurt içinde 5 kendi mağazamızda, 20 corner ve 30 toptan bayii de satışa sunuyoruz. Ayrıca üretimlerimizi yaklaşık 20 ülkeye ihraç ediyoruz. İhracatımızı Ortadoğu ülkeleri, Arap yarımadası ve Avrupa’ya yapıyoruz. Yıllık ciromuz ortalama 40 milyon TL. Bunun 2.5 milyon doları ihracattan geliyor.
2017 yılı nasıl geçti? 2018 hedeflerinizde neler var?
2017 çok iyi geçti. Hedeflerimize ulaştık. 2018’i de hem kendi adımıza hem de ülkemiz adına olabildiğince katma değerli bitirmek istiyoruz. 2018’de marka bilinirliği ve perakende mağazacılık alanında daha çok nokta ile hizmet verme hedefindeyiz. Bu yıl doğru lokasyonlar olduğunda en az 3 mağaza açmak istiyoruz. Yurt dışında corner bayiliklerle markamızın yurt içi ve yurt dışında her noktada olmasını sağlamaya çalışıyoruz.
Başka sektöre yatırım yapmayı düşünüyor musunuz?
En iyi bildiğimiz işi yaparak ve perakende alanında en kaliteli ve doğru hizmet ağımızı genişleterek mutlu müşteri sayımızı artırmak istiyoruz.
Bursa’nın ekonomik hacmi ve durumu için ne söylersiniz? Şirketinizin kente kattığı ekonomik değer nedir?
Bursa ülkemiz için çok önemli sanayi hacmi ve katkısı ile lokomotif şehirlerimizin başında geliyor. Tekstil, otomotiv, makine, otomotiv yan sanayi alanındaki yatırımlarla ve İnegöl’ün de mobilya sanayinde büyümesiyle ülke ihracatına katkısı hayli fazla.
Sektörün en büyük sorunu nedir?
Tabii ki ülkemizin içinde bulunduğu durum ve bunun ticari alana verdiği belirsizlik hissi. Malzeme artışları, özellikle koltuk sektöründe kullanılan petrol ürünlerindeki artışlar üreticilerin maliyetlerini ve dolayısı ile perakende sektöründeki fiyat tutarlılığını zorluyor. Nihai tüketicideki bekleme durumu ister istemez zorunlu ihtiyacı olanlar dışında evini yenileyen müşterilerimizin biraz daha beklemeye geçmesi, zincirleme olarak sektörü etkiliyor.
Genç girişimcilere ne önerirsiniz?
Bursa, iş hayatına atılacak genç girişimciler için her alanda imkanlar sunan en doğru noktalardan biri. Sanayinin çok güçlü olması, hizmet anlamında her sektöre kapıların ardına kadar açılmasını sağlıyor. Önerim araştırmalarını çok iyi yapmaları, tüm etkenleri etüd etmeleri. En önemlisi de kendi istekleri ve yapabileceklerini çok iyi bilmeleri. Bunlar doğru kurgulanır ve severek çalışılırsa başarı garanti olur.