Toplu yaşam alanı yönetimlerinin dönüşümü!
Doğan Selçuk, Emlakkulisi.com okurları için Apsiyon CEO’su Kudret Türk ile toplu yaşam alanı yönetimlerinin dönüşümünü masaya yatırdı...
Doğan Selçuk, Emlakkulisi.com okurları için Apsiyon CEO’su Kudret Türk ile toplu yaşam alanı yönetimlerinin dönüşümünü masaya yatırdı. İşte o röportaj...
Apsiyon CEO’su Kudret Türk ile toplu yaşam alanı yönetimlerinin dönüşümünü konuştuk.
Apsiyon’un hikâyesini dinleyebilir miyiz? Hangi ihtiyaçların tespit edilmesiyle bu fikir ortaya çıktı?
Apsiyon, toplu yaşam alanı yöneticilerinin işlerini daha hızlı ve kolay yapmasını sağlayan bulut tabanlı dijital bir platform. Apsiyon, toplu yaşam alanı yöneticilerine CRM’den finans yönetimine, iletişimden online rezervasyona, bakım takibinden dijital güvenlik sistemlerine kadar uçtan uca hizmet veren çözümler sunuyor.
Biz 3 kurucu ortak, Apsiyon’u kurmadan önce Türkiye’nin en büyük yazılım şirketlerinden birinde, 10 yılı aşkın tecrübemiz ile ERP yazılımları geliştiriyorduk. Üçümüzün de startuplara çok fazla ilgisi vardı ve profesyonel olarak çalışırken bir yandan da hızla gelişen yeni dünya ekonomisini, başarılı-başarısız girişimleri takip ediyor ve kendi projelerimizi, fikirlerimizi geliştiriyorduk.
Daha fazla gecikmeden fikirlerimizi eyleme geçirme kararı aldık ve küçük bir ofiste birkaç proje denemeye başladık. Bunlardan biri; kurucu ortaklarımızın yaşadıkları sorunlardan yola çıkarak, halı sahaların online kiralanabilmesine ve rezervasyonların işletmeciler tarafından yönetilmesine yönelik bir proje oldu. Bir diğeri ise sigorta acentelerine yönelik bir poliçe takip yazılımıydı.
Bu projelerin çalışmaları devam ederken, kurucu ortaklarımızdan biri yeni bir siteye taşındı. Katıldığı site yönetim toplantısında yaşanan ciddi sorunları ertesi gün gelip bizimle paylaştı ve böylelikle bu problemleri giderebilecek bir yazılım geliştirme fikri doğdu. Uzun yıllara dayanan finans yazılım tecrübemizle fikrimizi bir internet projesi haline getirip, site yönetimiyle ilgili yaşanan sorunları ortadan kaldırabileceğimizi düşündük. Diğer projeleri bırakıp sadece bu yazılımı geliştirmeye odaklandık. Yaklaşık 2 yıl süren yoğun çalışmalar sonunda tamamını kendimizin geliştirdiği bulut tabanlı site yönetim sistemi olan Apsiyon’u kurduk ve çok hızlı bir şekilde müşteri kazanmaya başladık.
Yatırımlar, girişimlerin büyümesi için önemli. Apsiyon kuruluşundan bugüne hangi tutarda, ne tür yatırımlar aldı?
Apsiyon, hizmet vermeye başladığı an itibarıyla site ve tesis yöneticilerinin büyük ilgisini çekti. Geliştirmiş olduğumuz yazılıma gelen yoğun talep, işimizi büyütmek için bizi yatırım aramaya yöneltti. Bir startup hızlandırma programına katıldık ve internet sektörünün önde gelen isimlerinden oluşan bir jüri tarafından Türkiye’nin En İyi 15 Girişimi’nden biri seçildik. O dönem birçok melek yatırımcı ile görüştük. Yaptığımız bu görüşmeler sonucunda ilk yatırımımızı Tarık Buğra Yıldırım’dan almaya karar verdik ve 2012 yılının ortalarında Apsiyon A.Ş. olarak şirketimizin resmi kuruluşunu yaptık.
Hızlı bir büyümeyle geçen 4 yıldan sonra yani 2016 yılında şirketimize ilk büyük yatırım yapıldı. Bu turda Türkiye ve Avrupa’nın en büyük yatırım fonlarından Earlybird Venture Capital’dan 2,5 milyon dolarlık bir yatırım aldık. Bu yatırımı, planlarımız çerçevesinde iyi değerlendirerek ofisimizi ve ekibimizi büyüttük. Hızlı bir ölçeklenme sürecine girdik ve Earlybird’den 2017’de ikinci tur yatırımı da almayı başardık. Geçtiğimiz Mart ayında yine Earlybird VC’den ve Jak Baruh’tan toplam 5 milyon dolarlık yatırım aldık ve böylece üçüncü yatırımımızla birlikte toplamda 10 milyon dolarlık yatırıma ulaştık.
Hizmet ağınıza dâhil kaç kullanıcınız var? Kullanıcılarınıza sağladığınız faydalar neler?
Türkiye’de neredeyse tüm illerde, yurt dışında ise Azerbaycan, Makedonya, Ukrayna ve Karadağ’da, toplamda 10 binden fazla sitede, 800.000’den fazla konutta yaşayan 1,6 milyondan fazla kişiye hizmet veriyoruz. Apsiyon sadece apartman ve sitelerde değil, dünyanın en eski alışveriş merkezi olarak bilinen Kapalıçarşı’dan en lüks ofis binalarına, karma kullanımlı komplekslerden derneklere, en küçüğünden en büyüğüne kadar çok farklı toplu yaşam alanlarında kullanılıyor. Kısacası Apsiyon olarak, toplu yaşam alanlarının olduğu her yere, her tesise hizmet verebiliyoruz.
Apsiyon, sitelerin giderlerinde ciddi oranlarda tasarruf sağlıyor. Elde edilen tasarruf, park ve sosyal alanların geliştirilmesi, bakım, onarım, peyzaj ve diğer ihtiyaçlar için kullanılarak sitelerin daha da yaşanabilir hale gelmesine imkân tanıyor. Ayrıca birçok işlem mobilden online gerçekleştirilebildiği için kullanıcılar kendilerine daha fazla zaman ayırabiliyor. Yöneticilerin yanı sıra, artık birçok site sakini Apsiyon kullanıcısı olmak için yöneticilerini ve komşularını teşvik ediyor. Sağladığımız bu faydalar da tercih edilmemizdeki en büyük nedenler arasında yer alıyor.
Geliştirdiğimiz özelliklerimiz, kampanyalarımız ve marka iş birliklerimizle yöneticilerin ve konut sakinlerinin hayatını kolaylaştırıyoruz. Hayatları kolaylaştırmanın yanı sıra dijitalleşme ile birlikte apartman ve sitelerdeki yaşam kalitesini artırıyor, zamanın, teknolojinin ve aidatların etkili bir şekilde kullanılmasına yardımcı oluyoruz. Şeffaflık anlayışıyla sunduğumuz raporlama sayesinde kullanıcılarımız; oturdukları sitelerin finansal durumunu ve yapılan harcamaları inceleyebiliyor, ödedikleri aidatların nerelerde ve nasıl kullanıldığını görebiliyor. Bu sayede site aidatlarında bir şeffaflık oluşması ve aidatların daha etkili ve doğru alanlarda kullanılmasına imkân veriyoruz.
Ayrıca Apsiyon olarak toplu yaşam alanı yöneticilerine CRM’den finans yönetimine, bakım takibinden dijital güvenlik sistemlerine kadar 360 derece entegre çözümler sunuyoruz. Yöneticiler, Apsiyon sayesinde site sakinlerine e-mail ve SMS gönderiminden finansal işlemlerinin kontrolüne, raporlamaya, tahsilat takibinden entegre güvenlik sistemlerine kadar birçok konuda hizmet alabiliyor. Yöneticilerin rutin olarak yapması gereken birçok işi Apsiyon sayesinde otomatikleştiriyoruz. Bildirimler ve hatırlatmalar sistem tarafından otomatik yapılıyor, banka hesaplarına gelen tahsilatlar, kurulan online banka entegrasyonları sayesinde herhangi bir takip gerektirmeksizin anında muhasebe hesaplarına geçiriliyor. Bu sayede yönetimlere ve yönetim firmalarına ciddi oranda iş gücü tasarrufu da sağlıyoruz.
Yönetimlere verdiğimiz hizmetlerin dışında konut sakinlerine de hem webden hem de mobil uygulamamız üzerinden; market alışverişi, ortak alanlara rezervasyon, aidat ödemesi, kargo, iş talebi ve ziyaretçi takibine kadar birçok farklı alanda çözümler sunuyoruz. Tamamen konut sakinlerine özel geliştirdiğimiz mobil uygulamamız ise işlemleri daha da kısaltıp site hayatına dair tüm süreçleri sakinlerin cebine taşıyor.
Komşum Var ve Apsiyon Market gibi günün değişen ihtiyaçlarına yönelik çözümler ve özellikler de geliştiriyoruz ve böylelikle konut sakinlerinin kendilerine daha fazla zaman ayırmasını ve ayrıca sosyal mesafeyi korumasını sağlıyoruz. Hayata geçirdiğimiz iş birlikleri ile kullanıcılarımıza, birbirinden farklı kampanya ve indirim fırsatı sunarken site hayatını daha ekonomik ve konforlu bir hale getiriyoruz. Ve tüm bu çalışmaları farklı dil seçenekleri ve yüksek güvenlik önlemleriyle sunuyoruz.
Site yönetimiyle sürekli ve hızlı iletişim imkânı sağlayarak kullanıcılarımızın istedikleri zaman site yönetimine ulaşmasına, görüş ve önerilerini yöneticilere bildirmesine olanak tanıyoruz. Uzun telefon görüşmelerini ortadan kaldıran bu modülümüz, yönetime iletilmesi gereken şikâyet, bildirim, öneri gibi konuların kolaylıkla tek bir platform üzerinden iletilmesine ve sürecin takibine de izin veriyor. Ayrıca kullanıcılarımızın, Apsiyon Telefon Santral Sistemi üzerinden aidat borçlarını sorgulamasına ve hızlı bir şekilde ödeme yapmalarına da imkân veriyoruz.
Hizmetlerinizi kullanacak kişilerin nasıl bir teknik/teknolojik altyapıya sahip olması gerekiyor?
Apartmanlar ve küçük siteler için geliştirmiş olduğumuz son derece kolay bir ürünümüz olan Apsis, hiçbir destek almaya gerek kalmadan, tamamen online yönlendirmeler ile rahat bir kullanım imkanı sunuyor.
Apsiyon ise büyük sitelerin ve yaşam alanlarının tüm ihtiyaçlarını tek noktada toplayan en kapsamlı ürünümüz. Yönetimde kullanılacak farklı alanlarda 14-15 yazılımı tek bir yerde toplayarak sitelere sunuyor. Bu ürünümüzün kullanımı için de ekstra bir teknolojik bilgi ihtiyacı asla bulunmuyor.
Yöneticilerin kullandığı Yönetici Mobil Uygulamamız ve Apsiyon’lu yaşam alanlarında oturan site sakinlerinin kullandığı Apsiyon Site Sakini Mobil Uygulamamız sosyal medya uygulamalarına aşina olan herkesin rahatlıkla kullanabileceği kadar sade ve anlaşılır. Bu iki uygulamayı da hem yöneticilerin hem de site sakinlerinin kullanımına sunduk.
Apsiyon ile site/apartman yönetimine yenilikler getirdiniz. Diğer uygulamalardan farkınız nedir?
Apsiyon ile site hayatını akıllı cihazlarımıza sığdırıyoruz. Toplu yaşam alanlarının yönetimini teknoloji ile birleştirerek zamanın ve bütçenin etkin kullanılmasına katkı sağlıyoruz. Teknoloji artık günümüzün ve site hayatının her alanında olmak zorunda, biz de Apsiyon ile bunu gerçekleştiriyoruz. Ancak bizim diğer uygulamalardan farkımız, Apsiyon’un yaşayan ve insan hayatına dokunan faydalı bir uygulama olması. Tüm yatırımlarımızda ve geliştirdiğimiz özelliklerimizde odağımıza insanı koyuyoruz.
Apartman ya da site yöneticileri artık işlerini uzaktan da yapabilmek, takip edebilmek istiyor. Çünkü teknoloji artık hayatımızın her anında ve insanlarımız bunu işlerinde de kullanmak istiyorlar. Bu talep elbette site sakinleri için de geçerli. Site, apartman sakinleri artık market alışverişi için dışarı çıkmak istemiyor ya da yöneticisiyle site ile ilgili bir sorunu paylaşmak için dakikalarca telefonda konuşmak istemiyor. İnsanlar artık tüm işlerini ekranlardan çözmek istiyor. Apsiyon sayesinde insanların bu ihtiyaçlarına son derece hızlı ve güvenilir bir şekilde cevap verebiliyoruz. Ve yine, yaptığımız marka iş birlikleri ile konut sakinlerine ve yöneticilere çok avantajlı kampanyalar sunuyoruz. Sadece Apsiyon’lulara özel bu kampanyalara katılmak ise çok kolay.
Pandemi döneminin apartman ve sitelerdeki yaşama nasıl etkileri oldu? Bu süreç ile beraber geliştirdiğiniz yeni uygulamalar var mı?
Pandemi döneminde dijitale olan talep ciddi oranda arttı. İş hayatının evlere taşınması, sosyal izolasyon ve karantina süreci ile birlikte bu artış en üst noktalara çıktı. İnsanlar bu dönemlerde tüm işlerini dijitalden yapmaya başladı ve bu da mobil uygulamaların kullanımını ciddi oranda artırdı. Özellikle insanların zorunlu ihtiyaçlarını karşılayan online alışveriş, bankacılık gibi uygulamalarda bu artış son derece fazla oldu. Bu dönemde eğitim hayatı dahi ekran karşısına, yani dijitale taşındı.
İnsan hayatına dokunan, hayatları kolaylaştıran bir uygulama olarak Apsiyon’un kullanım oranları da pandemi döneminde ciddi şekilde artış gösterdi. Kullanıcılar bu dönemde siteleriyle ilgili tüm işlemlerini uygulamamız üzerinden gerçekleştirdi. Site ve aidat ödemelerini, market alışverişlerini, kargo takiplerini mobil uygulamamızdan yaptı.
En başta da söylediğim gibi, biz Apsiyon’un, insanların hayatlarına dokunan, hayatlarını kolaylaştıran canlı ve yaşayan bir uygulama olması için çalışıyoruz. Bunu başarabilmek için de dönemsel ihtiyaçlara anlık çözümler üretiyoruz. Kullanıcılarımızdan da özelliklerimizle ilgili son derece olumlu dönüşler alıyoruz. İnsanların evlerinden çıkamadığı pandemi döneminde market alışverişlerini devam ettirmelerini sağlamak için Apsiyon Market’i hayata geçirdik. Bu sayede evden çıkamayan yaşlılarımızın ve sosyal izolasyonu korumak isteyen site sakinlerinin en temel ihtiyaçlarına çözüm olduk. Online süpermarket istegelsin altyapısıyla hizmete sunduğumuz Apsiyon Market ile bugün istegelsin’in hizmet verdiği tüm lokasyonlarda insanların market ihtiyaçlarına çözüm olduk ve olmaya da devam edeceğiz.
Yine pandemi döneminde, insanlar sosyal izolasyondayken evlerde aniden biten, kahve, ekmek, ampul, şeker gibi ihtiyaçların komşular tarafından karşılanmasını amaçladığımız “Komşum Var” özelliğini hayata geçirdik. Bu özelliğimizi Apsiyon’un Site Sakini Mobil Uygulaması’nda çok kısa sürede kullanıma açıldı ve unuttuğumuz komşuluk ilişkilerinin tekrar yaşanmasına da yardımcı oldu. Kahve ve ekmek gibi küçük ihtiyaçlarla başlayan talepler; internet, maske ve kedi maması gibi ihtiyaçların paylaşıldığı bir platforma dönüştü. Komşum Var, koronavirüs tedbirleri kapsamında uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması zamanlarında insanların ihtiyaçlarını komşularından isteyebilmesine olanak tanıyarak bu dönemde kullanıcılardan yoğun bir talep aldı. Yeni normal dönemde de talep artışının devam ettiğini izliyoruz. Bu da Komşum Var’ın gerçekten ihtiyacımız olan önemli bir özellik olduğunu ortaya koyuyor.
Son olarak yine pandemi döneminde, ortak kullanım alanlarının daha etkin ve sağlıklı kullanılması için zaten var olan Tesis Rezervasyon Modülümüzü yeni dönem şartlarına uygun olarak daha da geliştirdik. Yöneticilere hiçbir ek ücretlendirme yapmadan sunduğumuz ve Covid-19 döneminde daha da geliştirdiğimiz sistemimiz sayesinde, site sakinlerinin faydalandığı; spor alanları, fitness, yemek, toplantı, oturma, oyun, eğlence, konferans ve diğer çok amaçlı salonlar, lobi, resepsiyon ve eğlence alanları gibi her türlü tesisin yeni normalleşme döneminde daha güvenle kullanılmasını sağlıyoruz. Tesis Rezervasyon Modülü ile sitelerin ortak alanlarında sosyal mesafe ve kapasite sınırlama kurallarına uyulmasını sağlayarak, yöneticilerin sitelerini ve site sakinlerini salgına karşı korumalarına destek oluyoruz. Kayıt ve kontrol özelliği de bulunan modülümüz; olası filyasyon süreçlerini de kolaylaştırıyor. Sosyal alanların sistemde tanımlanabildiği, açılış kapanış saatleri ile faaliyette olan günlerin belirlenebildiği, saatlik veya günlük olarak online rezervasyon yapılmasına imkan veren modülümüz, her tesis için ölçülen metrekarelere göre aynı anda kullanım kapasitesini de sınırlayabiliyor. Site sakinleri, mobil uygulamaları üzerinden istediği ortak alana-tesise, istediği gün ve saatte, yönetimin belirlediği kurallara uygun olarak online rezervasyonunu oluşturabiliyor.
Hizmetleriniz ile gayrimenkul sektörüne nasıl etki ettiğinizi düşünüyorsunuz?
Apsiyon olarak site yönetim süreçlerine teknoloji ile entegre olarak yöneticilerin ve konut sakinlerinin hayatını kolaylaştırıyoruz. Konut sakinleri ve yöneticiler birkaç tuşa basarak tüm site hayatını yönetebiliyor, takip edebiliyor. Bu da sitede sakinlerin kendilerine daha fazla zaman ayırmalarına fırsat tanıyor. Konut sakini ve yöneticilere sunduğumuz faydaların yanı sıra, konut sektörüne teknoloji üstünlüğü getiriyoruz. Siteler artık yönetim şekillerine göre değerlendiriliyor. Kat maliklerince, teknolojiyle yönetilen siteler avantajlı, hala geleneksel olarak yönetilen siteler ise avantajsız olarak değerlendiriliyor. Ayrıca site yönetim süreçlerine teknolojiyi entegre eden siteler, kiralanma ve satılma anlamında daha çok talep görüyor. Apsiyon’un sağladığı hizmet ve çözümlerle emlak sektörüne fiyat rekabet avantajı getiriyoruz ve insanlara sitelerinde daha ayrıcalıklı bir hayat sunuyoruz. Bu da teknolojiyle yönetilen sitelerin daha fazla tercih edilmesine katkı sağlıyor.
Coğrafya şirketlerin kaderidir!
İnşaat sektöründe yapay zeka kullanımı!
Türkiye'nin ilk online B2B depo platformu yurt dışına açıldı!
'En iyi kiracınız' Blueground, unicorn olmayı hedefliyor!
Türkiye’nin proptech'e odaklanan ilk girişim sermayesi fonu kuruldu!
Türkiye’de verinin ulaşılabilir olması için çalışıyoruz!